anotherplace skrev 2013-05-26 00:14:39 följande:
sen får ni gärna ha era åsikter men för mig står det för att min far respekterar mitt val och litar på mig!
Men det är ju precis det här som är poängen.

Det spelar ingen roll vad
vi här inne tycker.
Poängen är att det kan finnas vänner eller släktingar som kan ta ytterst illa upp över betydelsen. Och det är viktigt att vara medveten om
det.
Man kan inte ändra betydelsen av en handling bara genom att tycka att den borde betyda något annat.
Nu är så många yngre påverkade av hollywood och alla kärleksfilmer därifrån att dom tror att det är så här det ska vara. Och dom funderar nog inte ens över vad det skulle kunna betyda om du går in med din pappa och lämnas över till maken som står där framme och väntar på dig.
Men
om gamla "Tant Agda" blir upprörd och tycker att du förminskar hennes kamp mot kvinnors rätt i samhället genom att välja att gå in med din pappa och lämnas över som ett stycke kött, så kan det vara bra att ha tänkt igenom hur man ska tackla den situationen. Så det inte slutar i storbråk och en förstörd dag.
Sen är det ju som du säger - Prästens val.
Och det är väldigt bra av dig att säga att du kommer att respektera dennes önskemål i saken