• Millan77

Troligtvis ingen möhippa för mig:(

Vi åker snart iväg o gifter oss, min M2B kommer att få en svensexa den 26/1. Men jag kommer nog inte få en möhippa

Min kompis har sagt ifrån när jag berättade att min gubbe skulle få en svensexa.

Jag skulle faktiskt bli lessen om jag inte fick någon form av möhippa, kan ju bara vara en tjejmiddag eller en utekväll på stan.

Ville nog bara skriva av mig o kolla hur många som kanske inte fått någon?

En uppgiven blivande fru

• Svar på tråden Troligtvis ingen möhippa för mig:(
  • Millan77
    daniiel skrev 2013-01-31 19:42:46 följande:
    Jag har inte orkat läsa annat än TS och jag tänkte bara berätta hur det var för mig.

Först fick jag veta att en möhippa planerades, min syster sa något om det eftersom hon gärna ville ha telefonnummer och namn på alla tjejer jag ville ha med på en möhippa.

Sedan råkade (ja, råkade av en slump!) snubbla in i en öppen facebookgrupp där det pratade om min möhippa. Jag kommer inte ihåg vad gruppen hette, men verkligen inget som kunde kopplas ihop med en möhippa eller att det var hemligt. Jag såg alltså en kväll att en kompis hade skrivit ett inlägg i gruppen och då klickade jag in där. Det tog ett par sekunder innan jag förstod, men sedan läste jag såklart inte mer och gick aldrig in där igen.

När bröllopet sedan närmade sig, så berättade min syster att ingen hade tid för en möhippa före bröllopet, så jag skulle få den efter bröllopet istället, men att det självklart skulle bli av!

Efter bröllopet så var det en vän som skulle åka utomlands ett par månader och hon var tydligen väldigt involverad i en av sakerna som hade planerats till möhippan. Hon ville då att bara jag och hon skulle träffas och göra det innan hon åkte, för hon skulle inte kunna vara med på möhippan senare. Det var att fota mig i 12 olika säsongsbetonade utstyrslar för ett fotokalender till maken (om jag minns rätt). Hon är den med bra kamera som är duktig på att fota, därför blev det väl hennes "ansvarsområde". Vi bokade in det, men tyvärr var jag dundersjuk den helgen det sklle göras och sedan åkte hon utomlands länge.

Det var det sista jag hörde om min möhippa. Nu, 1,5år efter bröllop, så får jag väl inse att jag inte kommer få någon möhippa och vet ni vad? Det svider lite i hjärtat än idag, faktiskt! Att mina vänner inte kunde enas om en dag/halvdag på flera månader för att ha en möhippa. Jag planerar ju inte att gifta mig fler gånger, så det var ju som enda chansen. Jag hade varit mer än nöjd med att tex laga middag tillsammans, kanske spela lite spel och bara prata och ha det trevligt. Inget dyrt, inget avancerat. Så ja, hur löjligt det än kan verka för vissa, så är jag fortfarande besviken på att jag inte blev "hippad".

Jag har full förståelse över "rädslan" att bli utan möhippa och besvikelsen över att faktiskt ha blivit utan möhippa.

(Ja, maken fick sin svensexa.)

hej, precis så känner jag, att ingen har tid, råd, lust till att fira mig. Nu e det ju inte riktigt klart än. har ju ff denna helgen kvar innan vi åker iväg. Det hade liksom varit jättemysigt om dom bara drällde in här med var sig maträtt, lite dricka o vi satt här allihop o tjattrade om allt o ingenting. Men vi får väl se när lördagen börjar lida mot sitt slut. Jag e ju en sånn som skulle kunna skriva på FB typ så här "Tack alla mina fina vänner för den underbara möhippan ni fixade ihop" Jag skulle kunna det, men tror inte att jag gör det.

• Grodprinsens brud

Tror jag kommer hamna där också.. Jag skulle älska att vännerna (de få jag umgås med) bjöd ut mig på middag och kanske lite SPA men eftersom jag sagt ifrån att jag inte vill vara med om sådana där hemska utklädnader och elaka aktiviteter på torget så tror jag inte att jag kommer få någon alls. Och jag förstår dem, man är ju liksom kräsen med vad man vill göra.. Jag har inte pratat med någon av dem om det men så är det. Mina systrar umgås jag inte med mer än någon gång varje/varannan semester så det liksom hjälps inte att jag har fyra sådana heller tyvärr. Och fast jag VET detta så kommer jag troligtvis vara en besviken själ när bröllopet står och jag inte fått någon hippa alls..

• MariaochDaniel
    Millan77 skrev 2013-02-05 10:04:27 följande:

Det blev ingen möhippa.

Jag har inte läst hela tråden men jag är jätteledsen för din skull!
    Visst skulle dem kunnat ordna en liten liten möhippa eller bara en trevlig kväll.
    Nu känner jag inte dem, men kanske att de inte ordnade nån för att de trodde att du inte ville ha någon för att ni åker iväg?.... men ändå!

Jag hade ordnat en möhippa åt min vän, även om de skulle rymma.

Man gifter sig inte för att få en möhippa, MEN om bruden vill ha en (vilket vännerna borde veta) så ska hon få en.
    Men försök att lägga det bakom dig! För jag antar att det snart är dags för bröllop? =)
  • Millan77

Ja jag vet. Men tyvärr så kan det tolkas lite konstigt när man blir besviken över en sånn grej här inne.

Igår ringde min svägerska o frågade om vi skulle träffas på lördag, (om våra barn e friska). Sa bara att då får det ev bli på eftermiddagen då vi hade tänkt på på bröllopsmässan som e här i Gbg i helgen.

Hon lät lite finurlig på rösten så jag vet inte om hon har planerat nåt. Eller om det bara blir vi o dom på en middag här eller hemma hos dom. Det hade ju varit lite mysigt.

• MariaochDaniel

Men du ser! Hoppet är kanske inte ute än! =)
    Är det nästa helg ni gifter er? I så fall finns ju faktiskt en helg kvar...

Och man ska inte bry sig så mycket om vad andra tycker. Nån annan kanske inte hade blivit det men jag hade blivit jättebesviken om jag inte fick nån hippa och det står jag för!

• Millan77

Ja vi åker snart, idag e det 8 dagar till vi åker.

Mina vänner som känner mig borde veta att jag skulle vilja ha en. Sen att min bästa väll suckade o sa åt mig att hon inte skulle fixa en när jag berättade om mannens svensexa gjorde mig lite lessen. Sen ville hon ju att jag skulle ringa till en annan kompis o säga att hon skulle fixa en åt mig, o det e ju inte riktigt så man vill ha det. Inte jag iaf.

Nu e det ju oxå så att vi har planerat in lite saker den sista helgen innan vi åker som jag inte vill missa. o jag vill faktiskt inte ligga helt utslagen (vilket jag vet att jag blir om jag dricker för mycket) på söndagen då vi har alla våra barn den sista helgen.

Vi hade tänkt att gå på bröllopsmässan på lördagen oxå jag o min M2B.

Men vi får se vad som händer denna sista helgen.

• Millan77

Är det nästa helg ni gifter er? I så fall finns ju faktiskt en helg kvar...

Vi åker till Jamaica den 13/2. Så det e sista helgen vi e hemma nu till helgen.

• Augusti13

Usch, vad tråkigt! Jag skulle också bli ledsen om jag inte fick någon möhippa. Själv är jag den som gärna drar igång sådant för mina vänner, eller iaf alltid engagerar mig och kommer med input. Tycker en sån dag är det minsta man kan ge varandra inför något så stort som ett bröllop! Du får uppdatera oss efter helgen, kanske det blir något ändå :)

• Millan77

Jag lovar att uppdatera på söndag.

E just nu hemma med sjuk son, så man har ju så mycket tid att tänka o så.

Svar på tråden Troligtvis ingen möhippa för mig:(