• Millan77

Troligtvis ingen möhippa för mig:(

Vi åker snart iväg o gifter oss, min M2B kommer att få en svensexa den 26/1. Men jag kommer nog inte få en möhippa

Min kompis har sagt ifrån när jag berättade att min gubbe skulle få en svensexa.

Jag skulle faktiskt bli lessen om jag inte fick någon form av möhippa, kan ju bara vara en tjejmiddag eller en utekväll på stan.

Ville nog bara skriva av mig o kolla hur många som kanske inte fått någon?

En uppgiven blivande fru

• Svar på tråden Troligtvis ingen möhippa för mig:(
  • kramen

Jag tycker du ska få en möhippa, alla som vill ska få en :) min åsikt. Jag tycker att du pratar med din m2b och förklarar att han MÅSTE berätta om dina vänner planerat en hippa. 

Om dom inte har planerat en så tycker jag att du ska ska ge en fin vink till dina kompisar, jag sa tex till min tärna att jag förväntar mig att hon ansvarar att hjälpa mig under dagen samt att får ta hand om hippan :) 

• Tooie

jag tror inte du behöver oroa dig faktiskt... det är ju en månad kvar innan du åker... så förstår faktiskt inte varför du oroar dig. de ska ju liksom inte förbereda dig på en hippa.. det ska ju komma som en överraskning.. :)

Det kommer nog när du minst anar det ;) 

• Millan77

Ja, jag vet ju faktist inte. Det ända jag vet e att säger Linda nej så e det nej, hon e väl den ända som stor för det hon säger.

o jag lär ju liksom inte påpeka till andra vänner att jag vill ha en liten iaf. pratade med en killkompis igår om det o han lovade att inte säga nåt till våran gemensamma vän som e tjej.

Vi får se hur det blir.

vill bara inte att det blir en helg då vi har alla våra barn, då min son har ADHD o gillar inte att sina rutiner bryts. Helgerna när vi har allla barnen e våra guldkorn. Hoppas att dom tänker på det.

Mannens svensexa ligger på en sån helg, men det borde funka ändå. Jag får nog ta med alla 3 barnen till stallet på söndagen så han får vila ut. Så hoppas vi att min stora flicka går med på att lillebröderna följer med, det e ju hennes riddag.

• Millan77

Jag nämde svensexan för min kompis idag då jag hade en fråga om hur dom gör när hon levererar blommor till ett hus som mitt, kodlås.

Vi (jag o han som har hand om svensexan) planerar ju att dom ska leverera en blomma till mig som fyller år. Men dom hade inga sånna koder, tänkte att hon kunde gett mig den i så fall.

Hon sa inget om att jag pratade om det, men frågade lite om vad dom ev skulle göra o det vet jag ju inget om. Inte mer än att dom kommer vid 10 o att han kommer hem på natten.

Mer vill jag inte veta.

Så hon vet ju att man tänker på det o så, men ingen reaktion.

Hoppas nästan att hon grundlurar mig

• a ring on my finger

Jag vet inte hur andra brukar göra men de möhippor jag varit med på (väldigt många har det blivit!) så har vi varit superhemliga och haft möhippan så nära bröllopet som möjligt. Tyå en eller två veckor innan.

• Millan77
    kramen skrev 2013-01-08 20:36:24 följande:
    Jag tycker du ska få en möhippa, alla som vill ska få en :) min åsikt. Jag tycker att du pratar med din m2b och förklarar att han MÅSTE berätta om dina vänner planerat en hippa.

Om dom inte har planerat en så tycker jag att du ska ska ge en fin vink till dina kompisar, jag sa tex till min tärna att jag förväntar mig att hon ansvarar att hjälpa mig under dagen samt att får ta hand om hippan :)
    Problemet e ju att vi åker iväg o gifter oss o kommer inte ha några tärnor. Min ena vän vet ju om att gubben får en svensexa, men jag kunde inte med att säga att jag ville ha en när hon tog så stort avstånd till det hela.
  • Millan77
    a ring on my finger skrev 2013-01-15 10:33:45 följande:
    Jag vet inte hur andra brukar göra men de möhippor jag varit med på (väldigt många har det blivit!) så har vi varit superhemliga och haft möhippan så nära bröllopet som möjligt. Tyå en eller två veckor innan.
    Ja det e ganska nära nu, vi åker iv'g om 29 dagar....
  • a ring on my finger

Millan77 skrev 2013-01-15 20:01:49 följande: a ring on my finger skrev 2013-01-15 10:33:45 följande: Jag vet inte hur andra brukar göra men de möhippor jag varit med på (väldigt många har det blivit!) så har vi varit superhemliga och haft möhippan så nära bröllopet som möjligt. Tyå en eller två veckor innan. Ja det e ganska nära nu, vi åker iv'g om 29 dagar....Men hade det varit en av de möhippor jag varit med på hade du inte haft någon möhippa än och absolut inte kunnat gissa när.Kanske dina vänner är grymt bra på att hålla masken Hoppas det iaf eftersom du så gärna vill.   

• Millan77

Jag har nu bjudit hit en av mina vänner den dagen då min M2B har sin svensexa. Vi ska först åka in till stan för att kolla på lite underkläder o hämta ringar o morgongåvan jag köpt.

Hon frågade då om inte mina kompisar ordnat en möhippa åt mig o då svarade jag henne ärligt, att jag inte vet o att jag "hört mig för" med min ena kompis, o att hon inte ville ordna en.

Hon skrev bara " vad tråkigt"

Hon är ju en av dom kompisar som inte har kontakt med mina andra kompisar som jag ungås med i vardagen o henne skulle jag verkligen vilja ha med på min möhippa OM det nu skaulle bli någon.

• Millan77

Då e mannen iväg på sin svensexa o jag inväntar att min kompis kommer hit ikväll.

En man på jobbet försökte att intala mig att mina kompisar har hittat på något åt mig, men jag känner mig helt säker på att så inte blir fallet.

Det bara känns i hela kroppen. Den där känslan av att ens kompisar trotts att vi åker iväg skulle vilja fira av mig.

Men men. Nu finns det bara en helg kvar o det e nästa helg. Tror inte att dom skulle ta den sista helgen när vi har alla barnen hemma o vi inte får träffa dom på 2 veckor sedan.

Svar på tråden Troligtvis ingen möhippa för mig:(