• Millan77

Troligtvis ingen möhippa för mig:(

Vi åker snart iväg o gifter oss, min M2B kommer att få en svensexa den 26/1. Men jag kommer nog inte få en möhippa

Min kompis har sagt ifrån när jag berättade att min gubbe skulle få en svensexa.

Jag skulle faktiskt bli lessen om jag inte fick någon form av möhippa, kan ju bara vara en tjejmiddag eller en utekväll på stan.

Ville nog bara skriva av mig o kolla hur många som kanske inte fått någon?

En uppgiven blivande fru

• Svar på tråden Troligtvis ingen möhippa för mig:(
  • Anonym (bakvänt)

hmm.. om jag vore i din situation.. skulle jag gjort min egen möhippa :P visst, inte   lika roligt att måsta göra den själv, men det behöver ju inte vara avancerat, och du får ju umgås med dina vänner? :) som sagt.. middag på stan, bio kanske, etc. 

• Sebastiána

Och du är säker på att hon inte säger så för att ilseleda dig så att du blir extra överaskad när du väl får din möhippa?

• eml33h

Det är väl klart dom säger ifrån, annars blir det ju ingen överraskning : )

• Millan77

Tror tyvärr inte hon skojar om det. Jag vet hur mycket hon har med sitt eget liv.

Jag skulle aldrig förnedra mig att bjuda upp till min egna möhippa.

Det är väl lite detta som är mitt problem med "folk" jag litar lite förmycket på vad folk säger o blir alltid så besviken när folk aldrig håller vad dom lovar. Jag känner mig på nått sätt aldrig riktigt hörd/sedd.

Så att om mina kompisar inte ordnar en hippa så känns det bara som att man inte kanske betyder så mycket.

Min bror e bla med på min M2B svensexa. Han borde ju ha pratat med sin sambo om att han ska på svensexa. Men det e väl bara att vänta o se. det e ju inte så lång tid kvar innan vi gifter oss.

• eml33h

När gifter ni er?
    Läste i nån annan tråd att ni ska åka utomlands?
    Du kanske får en straffhippa när ni kommer hem istället, eftersom folk inte får vara med på vigseln : )

• Millan77
    eml33h skrev 2013-01-08 15:13:32 följande:

När gifter ni er?
    Läste i nån annan tråd att ni ska åka utomlands?
    Du kanske får en straffhippa när ni kommer hem istället, eftersom folk inte får vara med på vigseln : )

Vi åker 13/2. vi gifter oss på Jamaica den 20/2.

Alla förväntar sig iaf en stor fest när vi kommer hem. DET har alla sagt.

• maxmamma

tja jag gifter mig nu på lördag o jag har inte heller fått nån hippa o sambon har inte fått nån svensexa heller...

Visst kan det kännas lite purket men det är nog inget man kan räkna med att få bara för att man gifter sig tyvärr.

Folk runt omkring en har oftast så mycket med sig själv o sitt liv att göra så det kan vara svårt att få tiden, orken, pengarna att räcka till.

Vi brudar kanske tycker att vi borde uppmärksammas men så kanske inte vår umgängeskrets ser det. Tror nog att dina vänner uppskattar o tycker om dig även om de inte ordnar med nån hippa.

Tycker lite det är som med kredit, vissa får o vissa inte hur trist det än låter.

Fokusera istället på hur roligt det kommer att bli att få stå brud snart o titta inte så mycket bakåt på vad som kunde ha blivit men som inte blev.

kram o lycka till med bröllopet!

• Millan77

Det hela e ju att han kommer att få en.

Det känns lite extra jobbigt då.

Jag fokuserar jättemycket på just bröllopet o vår resa o visar inte alls att jag tänker på det. kan ju inte heller prata med någon om det.

Jag kommer att få ljuga om hela den helgen för mannen oxå då vi egentligen ska fira min födelsedag den dagen hans svensexa e.

• Allis

Bra vänner kan man ju alltid prata med, bäst är väl att vara ärlig och säga till dem att du jättegärna vill att ni går ut och gör något?

Jag vill inte ha möhippa och mina vänner respekterar det, min bästa vän ville däremot väldigt gärna ha en och sa det till mig också. Vi var bortresta och kunde inte ordna den men jag ringde runt till några andra som drog ihop en enklare grej och voila, alla blev nöjda :).

Svar på tråden Troligtvis ingen möhippa för mig:(