• Millan77

Troligtvis ingen möhippa för mig:(

Vi åker snart iväg o gifter oss, min M2B kommer att få en svensexa den 26/1. Men jag kommer nog inte få en möhippa

Min kompis har sagt ifrån när jag berättade att min gubbe skulle få en svensexa.

Jag skulle faktiskt bli lessen om jag inte fick någon form av möhippa, kan ju bara vara en tjejmiddag eller en utekväll på stan.

Ville nog bara skriva av mig o kolla hur många som kanske inte fått någon?

En uppgiven blivande fru

• Svar på tråden Troligtvis ingen möhippa för mig:(
  • Millan77

Men jag vet inte om jag skulle kunna säga att jag gärna vill ha en då min bästa vän verkligen har sagt att hon inte tänker fixa en. Hör med C sa hon, o jag tänker aldrig i hela mitt liv fråga eller säga till att jag vill ha en, det borde dom veta dom som känner mig.

• drömmer

Jag varken förväntar mig eller tror att jag ska ha ngn möhippa, då vi också ska gifta oss utomlands.
    Hade jag haft ett stort bröllop här hemma hade jag nog förväntat mig annorlunda men åker man iväg utan att bjuda med sina vänner tycker jag inte man kan förvänta sig något faktiskt.

• Millan77
    drömmer skrev 2013-01-08 16:44:24 följande:
    Jag varken förväntar mig eller tror att jag ska ha ngn möhippa, då vi också ska gifta oss utomlands.
    Hade jag haft ett stort bröllop här hemma hade jag nog förväntat mig annorlunda men åker man iväg utan att bjuda med sina vänner tycker jag inte man kan förvänta sig något faktiskt.

Jag gjorde inte det heller fram till Staffan kontaktade mig om att få nr till en del killar o kollade med datum.

Men vi alla e ju olika...

• Anonym

Vet inte om man får tycka så här men jag ger det en chans :)

Du reser ju bort och gifter dig, varför skulle dina vänner fira att du gifter dig med en möhippa när du inte vill fira din bröllopsdag med dem? 

Sen att din fästman får en svensexa är ju väldigt kul för honom...

• Millan77
    Anonym skrev 2013-01-08 16:52:04 följande:
    Vet inte om man får tycka så här men jag ger det en chans :)

Du reser ju bort och gifter dig, varför skulle dina vänner fira att du gifter dig med en möhippa när du inte vill fira din bröllopsdag med dem?

Sen att din fästman får en svensexa är ju väldigt kul för honom...

Man får tycka som man vill...

Men då vet jag ju. Jag har ju min bakgrund o det e ju den jag tänker på. det finns vissa här inne på BT som har hört en del av den o vet lite mer. Jag orkar inte dra allt,

• Chinchilli
    Millan77 skrev 2013-01-08 17:18:01 följande:

Man får tycka som man vill...

Men då vet jag ju. Jag har ju min bakgrund o det e ju den jag tänker på. det finns vissa här inne på BT som har hört en del av den o vet lite mer. Jag orkar inte dra allt,

(Det var jag som skrev inlägg 14, vågar bli offentlig då jag inte blev lynchad)

Om du har orsaker (som verkar väldigt jobbiga efter hur du svarar) att vilja ha din bröllopsdag privat utöver det klassiska "vi vill bara vara vi två" kan jag mer förstå att du är besviken. Då borde dina vänner kanske ta den här chansen att muntra upp dig lite extra inför den stora dagen... 

Jag hoppas du får en möhippa!! Om inte annat så får du ju ett fantastiskt äktenskap!! :) 
  • PiaB

Jag gifter mig i sommar så det är lång tid kvar för en hippa. Men jag har sagt ifrån såvida det inte blir en mysig middag eller så. Alltså ingen förnedringshippa, då är jag hellre utan. Och jag menar det, jag ställer inte upp på något larv. Men alla är olika.

Däremot funderar jag på att fråga mina närmaste vänner, när det närmar sig och inget hänt, om vi inte kan gå ut och äta eller något tillsammans. Inte som hippa utan bara för att det kan vara skönt att få koppla av i goda vänner lag sådär nära och när man förmodligen har stressat ihjäl sig. Eller iallafall haft mycket att göra inför bröllopet.

Så jag tycker absolut du kan föreslå det. Du behöver ju inte kalla det för din möhippa

• Anonym

Det är ju mer än en månad kvar till du åker! Tror nog inte du ska vara orolig...

• Annamolly

Jag tror inte nagon kommer fixa nagot sadant till mig. Men jag kanske lyckas svanga ihop nagot sjalv, typ en spahelg med syrran. Dricka champagne i en pool vore trevligt, om hon kan komma ifran familjen en helg. En 'mini-hippa'! :)

2013.06.22 Samos, Grekland
  • TheD

Ser det som en ledig dag/kväll där du kan hitta på något som DU vill göra :) Jag tillhörde inte gruppen som ville ha en möhippa så jag kan inte säga "vet hur det känns" :)

Svar på tråden Troligtvis ingen möhippa för mig:(