• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • LindaCalle

Ja, jag har med kollat på jenjen, men jag vågar inte beställa utan att prova! men sjukt bra priser!

Angeli är samma som randiga rutan! 

• Ritak

Förstår hur du menar, jag gjorde en chansning.. Känner att hade jag gått till en affär hade jag likväl kunnat spendera 15lax på en klänning om jag verligen gillade den. Men dom pengarna tycker jag känns lite orimliga att lägga på en klännig man ska ha en dag. Så beställde två väldigt billiga klänningar istället Glad

Tycker du jag ska ta klänningen till en sömerska och se om det går att sy den mer rund i höfterna? Eller tror du att klänningen ska vara så? Jag tycker inte det är fult, men det ser lite kantigt ut.

Okej vill bara förvaran att sist jag var där (i fredes) så hade dom haft en vattenläcka och höll på att göra om pga det så dom hade inte bröllopsavdelnignen öppen. Så du kanske ska ringa in och kolla att den är öppen för säkerhets skull?

• LindaCalle

OJ då! Jag pratade med henne o bokade tiden i förrgår, så det är nog inga problem! Annars ringer hon hoppas jag!

Har hittat en klänning på blocket som jag gillar:

www.blocket.se/helsingborg/Brudlanning__Mark_Lesley_nr__4036_44813488.htm&w=1

Håller nu tummar för att jag på nåt vis ska kunna prova den innan jag köper den, och innan den försvinner...

Har vänner som kommer hit, från hbg där den säljs, som jag hoppas ska kunna ta med den hit för provning. Har erbjudit mig att betala den först, mot ett löfte om "öppet köp" om den inte passar... Har inte fått svar på det mejlet dock...
    Men jag tycker den är superfin! och jag tror att den går att fixa lite grann så det blir mer som jag har tänkt! 

• Memme

angeli luca / randiga rutan ska jag till imorgon. så jag hoppas ju att hon hade ringt om de inte hade kunnat ha provningen. har ni haft era blivande med som smakråd till klänningarna?

• Ritak

Ja men då har dom ju fixat det nu. Ja det låter ju perfekt Linda! håller tunmarna så den finns kvar sen! Jag har ju beställt mina klänningar men min blivande har varit med och valt och sett mig prova dom :)

• Miss JH

Lycka till med era klänningar tjejer! Jag gillar också klänning nr 2 bäst Rita! Och Linda, wow vad fin den var du hade hittat på blocket! Håller tummarna för att den passar. Jag hämtade ut näbbklänningarna igår men stora tjejens var för stor så den fick jag skicka tillbaka igen. Har beställt en storlek mindre och hoppas den ska sitta bättre. Dessutom har vi nu äntligen bokat trubadur. Han tog 1500 kr för 3 ggr 40 min. Jättebilligt. Vi känner honom lite så vi erbjöd faktiskt honom 2000 för en kväll och gratis öl haha.

• Ritak

Tack! Ska få den insydd nästa vecka, jag hade ingen anning om vad en sömmerska tar så blev JÄTTE förvånad när hon sa att det skulle kosta ca 100-150 kr, lät inte det jätte billigt?

Jisses vilket pang pris ni fick på trubaduren! Har du bilder på näbbklänningarna? Nyfiken!! Hoppas den andra passar. Jag har efter mycket om och men bestämt mig för att satsa på en märkes väska till bröllopet... Eftersom jag tror jag får stor använding av den senare Glad

• LindaCalle
    Ritak skrev 2013-02-08 21:19:14 följande:
    Tack! Ska få den insydd nästa vecka, jag hade ingen anning om vad en sömmerska tar så blev JÄTTE förvånad när hon sa att det skulle kosta ca 100-150 kr, lät inte det jätte billigt?

Jisses vilket pang pris ni fick på trubaduren! Har du bilder på näbbklänningarna? Nyfiken!! Hoppas den andra passar. Jag har efter mycket om och men bestämt mig för att satsa på en märkes väska till bröllopet... Eftersom jag tror jag får stor använding av den senare Glad
    Oj, ju det lät verkligen bra! Var är den sömmerskan? Jag kommer ju behöva en del sytt antagligen... ;)

Jonna: ja verkligen kanonpris för så mycket spelat, känns kanon ju!
    Love från artmade ska ju sjunga för oss på vigseln, det ser vi jättemycket fram emot...vet inte vad han vill ha för summa för det, men oavsett är jag säker på att det är värt det! Hade gärna haft hoom som trubadur också, men det blir nog för mycket lyx för oss, känns redan som att det springer iväg i summorna ;) Så det blir "bara" fest för oss sen och ingen trubadur!

Har fått svar på tjejen med klänningen i Hbg, och mina vänner får ta med den till mig för provning nästa helg!!!! Hoppas ingen annat tar den innan bara, för hon är kanske inte så sugen på att hålla den till mig... 
  • Ritak

Ja verkligen! Kerstin Ritsborg heter hon, bor här i min hemby Sölvesborg :) Åh vad kul med klänningen! Hoppas den passar :) var set snörning i ryggen eller hur knäpper man den?

• LindaCalle
    Ritak skrev 2013-02-08 22:07:57 följande:
    Ja verkligen! Kerstin Ritsborg heter hon, bor här i min hemby Sölvesborg :) Åh vad kul med klänningen! Hoppas den passar :) var set snörning i ryggen eller hur knäpper man den?
    Har största delen av min släkt i sölvesborg också :) När är du född Rita? Kanske känner(el vet vilka de är) mina kusiner...

Det är snörning i ryggen, så jag hoppas den blir bra. Är stl 40. Hittade en likadan i jönköping i stl 38, men jag hoppas på 40:an eftersom jag kan få den provad nu ju! Sen ska den ju klä mig bra och sitta som en smäck också ;) 
Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!