• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • Sandra104
    Ritak skrev 2013-02-05 23:07:21 följande:
    Ska höra mig för om jag kan fixa fram numret. Oj! Det tyckte jag var sjukt mycket...
    Men kan tänka mig att midsommar inte är så populärt att göra en spelning på Obestämd
    Hoppas du hittar någon bra till vettigt pris!

Hur långt har du kommit i planeringen? Köpt klänning? Färg tema? Glad
    Ja, det är väldigt mycket. Nä det är ju inte det. Idag har jag fixat fotograf/filmare. Han ska vara med och filma hela dagen och ta våra bröllopsfotografier. 
    Det mesta är faktiskt färdigt. Färgtemat blir lila/grått. Kläningen är inköpt. Har tyvärr ingen bild på den. Den kostade 8.000kr och är inköpt på atelje mb i Vinslöv. Inbjudningskorten är färdiga och utskickade. Eftersom det är midsommarafton så ville vi vara ute i god tid. 
    Hur går det för dig? :) 
  • Miss JH

Mia: Då kan vi ta varandra i hand . Är också lite av ett kontrollfreak och har allt planerat och fixat som går just nu. Nästan iaf. Idag kom mina skor, de satt som en smäck och var ännu finare i verkligheten. Ännu en bock i listan.

• LindaCalle
    Miss JH skrev 2013-02-06 20:05:37 följande:
    Linda: Lite beslutsångest ? Ska du göra dem själv eller ska ni skicka efter dem?
    Definitivt göra själv. Enda andra alternativet vi hade var om vi skulle få text tryckt på canvas, då hade vi fått beställa, sen rulla ihop och skicka i rulle :) Men då vill man ju ha placeringar, festprogram, meny etc i samma stil och det blir för dyrt! Synd man inte själv kan skriva ut på canvas, men jag har förstått som att det nog inte går.

Har funderingar på inbjudningar i "tag" format. Flera tags som sitter ihop med ett snöre bildar en inbjudan. Lp-skiva med inbjudan på mittdelen av skivan samt omslaget.
    Använda tårtpapper för "spets"effekt.... Foton...osv...

Så, många alternativ... :( På ont o gott...

Nån som vet om det finns nånstans man kan ta svart/vita foto-strippar fortfarande? Ni vet såna man alltid tog med kompisar i automat, där man får ut en remsa med 4 foton på?

• Sandra104
    MiaMiniMe skrev 2013-02-06 20:04:38 följande:
    Kul att du bor nära. Jag fullkomligt älskar den kyrkan. Fast jag tror min blivande man (Holländare) hellre hade haft borgerligt. Hela hans familj tycker det är ganska konstigt med kyrkobröllop. Welcome to Sweden liksom!

Vad spännade att han är muslim! Hur gör ni då? Nyfiken :D
    Ja, den är jättefin :) Min blivande man är som tur är inte praktiserande muslim för annars hade det nog blivit svårt. Men det är mest för hans familjs skull som det blir borgligt och för att slippa trams. Vi ska dock gifta oss i en ceremonihall som tidigare var kyrka. Vigseln kommer vara längre än den vanliga borgliga och innehålla dikt/sång som vi själva valt. Så det kommer ändå påminna lite om ett kyrkligt bröllop :)
  • Miss JH

Fotobutikerna tar såna kort ff Linda. De tar ju till körkort, så de kan säkert ta på er 2 ihop också om det är er tanke.

• LindaCalle
    Miss JH skrev 2013-02-06 20:14:19 följande:
    Fotobutikerna tar såna kort ff Linda. De tar ju till körkort, så de kan säkert ta på er 2 ihop också om det är er tanke.
    Aha....tack för info! Dock ska vi ha supertramsiga kort isåfall så det känns inte så kul att sitta hos fotografen, haha! ;)

Nä, jag måste verkligen bestämma mig snart, men det ska ju gå hand i hand rent stilmässigt också med allt annat under hela festen och vi har ju inte riktigt bestämt än...haha 
  • MiaMiniMe
    Sandra104 skrev 2013-02-06 20:13:44 följande:
    Ja, den är jättefin :) Min blivande man är som tur är inte praktiserande muslim för annars hade det nog blivit svårt. Men det är mest för hans familjs skull som det blir borgligt och för att slippa trams. Vi ska dock gifta oss i en ceremonihall som tidigare var kyrka. Vigseln kommer vara längre än den vanliga borgliga och innehålla dikt/sång som vi själva valt. Så det kommer ändå påminna lite om ett kyrkligt bröllop :)
    Låter perfekt!
  • MiaMiniMe

Fick just veta att min far tänker betala för lokal och mat. Min mor betalar för min brudklänning och min sambos mamma för hans klädsel!

Tror vi vann ca 30 000 på det där! Är väldigt glad just nu! Känns bra för en fattig student med arbetslös blivande man! (andas ut)

• LindaCalle
    MiaMiniMe skrev 2013-02-06 20:40:21 följande:
    Fick just veta att min far tänker betala för lokal och mat. Min mor betalar för min brudklänning och min sambos mamma för hans klädsel!

Tror vi vann ca 30 000 på det där! Är väldigt glad just nu! Känns bra för en fattig student med arbetslös blivande man! (andas ut)
    Åh vilken härlig och generös present!!

Jag fick precis reda på att jag VUNNIT hela vår fotografering! Vann en fotografering för 7000 kr och det inkluderar foton från förberedelser (smink o make up) till porträtt, mingel, gästfoto, detaljbilde och hela festen!!!
    "Gillade" ett inlägg på fejjan för att tävla och vann skiten! Är SÅÅÅÅÅÅ glad!!!

www.digitaliz.se

Sök gärna upp det på FB och gilla/dela (står hur man ska göra) så kanske ni blir nästa vinnare! han lottar ut en vinst för varje 100 nya likes!! 
  • Miss JH

Mia: Wow vilken present!!! Så kul och vad generöst. Man blir så himla glad när ens nära ställer upp.Linda: OJ!!!! Grattis! Vilken fantastisk vinst. Du måste vara helt till dej. Så glad för din skull,  

Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!