• LindaCalle

Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!

Hejsan!

Var är ni, alla ni som ska gifta er i Åhus/Kristianstad trakten under året som kommer?
    Jag vill mer än gärna ha nån att bolla ideér med! :)

Bor själv i Åhus och ska gifta mig nån gång under 2013!
    Dyk in vet ja! 

• Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!
  • Sandra104
    MiaMiniMe skrev 2013-02-05 20:28:05 följande:
    14e september i Österslövs kyrka :D
    Vad roligt :) Jag bor nämligen 50m ifrån Österslövs kyrka. Den är superfin. Hade gärna gift mig där om jag skulle haft ett kyrkligt bröllop. Min mans föräldrar är nämligen muslimer så därför fick det bli ett borgligt bröllop. 
  • Sandra104
    sahara8 skrev 2013-02-05 20:39:21 följande:
    Sandra104 kollar gärna upp nr till Robin, han bor i Sbg. Återkommer!
    Ja, tack. Kolla om du hittar några kontaktuppgifter till honom för de andra vill ha ganska mycket betalt. Hade varit bra om man fick tag på honom och kunde fråga hur mycket han tar för midsommarafton :)
  • Sandra104
    Ritak skrev 2013-02-05 21:45:51 följande:
    Sanda104 - har hört att han Robin är jätte duktigt, han är från samma by som mig. Försökte hitta några kontakt uppgifter till honom när du först frågade men hittade inget... Men tror att megamix är jätte bra också, känns ju tryggt att ge det till någon som har stor erfarenhet.

Miss JH nu vill jag ju ha bild på skorna! Har någon av er fixat väska till bröllopet? Jag letar som en galning men alltså dom klassiska väskorna känns inte riktigt mig, så funderar på att köpa en väska från mitt favorit märke istället, tror man får mer användning för en sån väska efter bröllopet..?
    Jag har också letat kontaktuppgifter till honom utan framgång. Megamix är säkert bra men nu vill de ha mer betalt eftersom det är midsommarafton och ingen vill spela då. Tycker det är lite maffigt med 7-8000kr. Ska kolla runt lite mer innan jag bestämmer mig :)
  • Ritak

Ska höra mig för om jag kan fixa fram numret. Oj! Det tyckte jag var sjukt mycket...
    Men kan tänka mig att midsommar inte är så populärt att göra en spelning på Obestämd
    Hoppas du hittar någon bra till vettigt pris!

Hur långt har du kommit i planeringen? Köpt klänning? Färg tema? Glad

• LindaCalle
    Memme skrev 2013-02-05 22:05:18 följande:
    jsses vad alla har kommit långt i sina planeringar... är jag seg? :S känns lite så, men är kanske inte så farligt i och med att det inte är förrens i augusti?
    Då kan du o jag bilda klubb ju...Förrutom att jag då gifter mig i juni....GAH. Kommer ingenstans, behöver VERKLIGEN börja med inbjudningarna men kan INTE bestämma mig för hur de ska se ut! Blir galen!
  • MiaMiniMe
    Sandra104 skrev 2013-02-05 22:54:57 följande:
    Vad roligt :) Jag bor nämligen 50m ifrån Österslövs kyrka. Den är superfin. Hade gärna gift mig där om jag skulle haft ett kyrkligt bröllop. Min mans föräldrar är nämligen muslimer så därför fick det bli ett borgligt bröllop. 
    Kul att du bor nära. Jag fullkomligt älskar den kyrkan. Fast jag tror min blivande man (Holländare) hellre hade haft borgerligt. Hela hans familj tycker det är ganska konstigt med kyrkobröllop. Welcome to Sweden liksom!

Vad spännade att han är muslim! Hur gör ni då? Nyfiken :D
  • Miss JH

Linda: Lite beslutsångest ? Ska du göra dem själv eller ska ni skicka efter dem?

• MiaMiniMe
    Memme skrev 2013-02-05 22:05:18 följande:
    jsses vad alla har kommit långt i sina planeringar... är jag seg? :S känns lite så, men är kanske inte så farligt i och med att det inte är förrens i augusti?
    Mitt bröllop är i September och jag känner redan att jag har koll på en del. Dock är jag ju något av ett kontrollfreak som känner att jag vill ha koll på det mesta innan xD

Kyrka bokad, lokal bokad, inbjudningar gjorda och utskickade. Fixat frisör, florist, fotograf m.m. Det mesta får jag genom privata personer så blir en del budget :) Tror hela min familj är otroligt trötta på allt bröllopsprat nu xD
Svar på tråden Bröllop kring Åhus/Kristianstad 2013!!