• Boring­brick
    Äldre 6 Dec 17:13
    7832 visningar
    45 svar
    45
    7832

    Vad jobbar du med?

    Hej! Startar denna tråd delvis för att det är intressant att veta och delvis för att jag själv står inför valet av vad jag ska plugga till, och det finns ju säkert miljoner yrken jag inte ens vet om, så tänkte att det var ett bra sätt att få igång tankeverkstaden. 

    Så ni får gärna skriva vilket yrke ni har, och om ni känner för det får ni också gärna skriva ner vilka egenskaper som passar att ha för det yrket! :)  

  • Svar på tråden Vad jobbar du med?
  • lillsm­illa
    Äldre 6 Dec 17:31
    #1

    Jahapp, jag kan börja

    Jag jobbar som Document- and Configuration Manager (mer känt som CM) på ett internationellt transportföretag.


    Rollen som CM innebär att man säkrar en god spårning och kvalitet i underlag och metoder, från projektstart fram till den färdiga dokumentationen som levereras till kund. Det ingår förberedelser av dokumentstruktur och rutiner, lagring och registrering av handlingar, samt den slutliga bearbetningen och leveransen av anläggningsdokumentation till kund. Det är också en stor del av arbetet att kontrollera att rutiner följs konsekvent samt att hålla en öppen kontakt med medlemmarna i projektet.


    För att passa som CM behöver man vara lite av ett kontrollfreak Man ska kunna jobba väldigt strukturerat och det är mycket administrativt grovjobb...mycket data som ska behandlas, listor att uppdatera osv.

  • Boring­brick
    Äldre 6 Dec 18:11
    #2

    Tack för ditt svar lillsmilla :)

  • Äldre 6 Dec 20:02
    #3