-
-
Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!
-
Pyttis: åhhh va fin den blir! Även om den inte e klar än, så ser de verkligen jätte bra ut!
-
nej det är ju det som är grejen tyvärr. vissa har bara tur för det där är ju sånt man inte tänker på.pamjofre skrev 2012-12-21 09:10:45 följande:Pagnie- nej de e inte så lätt, men som sagt de visste vi inte när vi valde det :P
Jag bor i kristianstad, och här e de så att de inte tar in nyexade på akuten, men ska söka ändå. Nej ja vill inte jobba inom psyk, men har varigt en bra erfarenhet.
Åhh va kul att du trivs!!
Var e de ni bor?
Heheh nej de e ingen speciell anledning, ja vill bara ha barn :P, de har jag velat ett tag, men vill vara gift först ivf.
Nej de e ganska långt! Va inte vad ja hade tänkt fdrån början, men passade så perfekt så de blev så iaf :)
okej vad tråkigt. så sa dom i örebro också när jag sökte där att dom helst ville ta in sådana som jobbat 3 år men det fanns liksom inga möjligheter till det för de flesta vill inte byta sitt lugna avdelningsjobb mot en stressig akutmottagning. Så jag håller alla tummar för dig.
Ja det är verkligen världens bästa jobb. Och som sagt man får en väldigt bred kompetens och sen får vi göra mycket som inte andra syrror får göra. Vi får ju massa delegeringar som egentligen läkarna ska göra, typ artärprov och intraosseösa nålar och sånt.
Jag bor i Sörmland så inte så långt från stockholm.
ja du tänker som mig då. du vill bara ha barn, man känner det helt enkelt. jag har velat ha barn länge men jag har även velat ha den optimala situationen för att ha barn också. Nu finns det inget bra tillfälle att skaffa barn men det finns mindre dåliga tillfällen :D och nu efter bröllopet så är det ett sånt tillfälle.
Men din sambo är han lika sugen på barn också?
Min hade helst väntat ett år till men han vet att han vill ha barn med mig så han säger att vi kan köra i vår ändå. -
pagnie- Ja de e så så ibland, visa avd vill ha personal som jobbat lika längre, men det finns ju inget som hindrar att man inte kan lämna in en intresseblankett ändå :). Man lär ju sig :). Ja får hålla tummarna. Tack!
Heheh ja precis! Ja vi har också ett bättre tillfälle i samband med bröllopet. Min sambo är nog mer som din där, han hade gärna velat vänta lite till, men han vet att jag vill ha, så vi tar det liksoksom som det kommer. Tar som sagt ut spiralen strax efter bröllopet å sen får vi se.
-
ja men det verkar ju lite så men som du säger det skadar verkligen inte att söka. det är bara att söka på. Jag sökte 4 och fick 3 så det kan ju gå åt vilket håll som helst.
Ja men det verkar vara så med karlar, dom har inga problem att vänta. Tror inte dom känner samma längtan som vi gör. inte på samma sätt i alla fall. Och min sambo säger att han ser inte fram emot bebistiden utan han vill ha lite äldre barn som man kan göra lite saker med. men som sagt han hade gärna väntat ett år för han vill resa en del. Men jag har ju sagt åt honom att vi kan resa ganska långt in i graviditetetn så vida det inte blir typ tvillingar eller något för då bör man väl inte flyga alls har jag för mig. Men när det gäller resor verkar han se det som undergången att skaffa barn. haha. Äh så länge man har en eller två tycker jag att man kan resa ändå. Men det är ju snällt av honom att "gå med på" att göra det nu för min skull.
Ja jag tog ut min p-stav i maj 2011 så jag har varit utan ganska länge faktiskt. Så min kropp har hunnit vänja sig rätt bra och min mens funkar jättebra och kommer som en klocka och min ägglossning har jag stenkoll på då den märks väldigt tydligt när den kommer. så jag siktar på första försöket -
Ja precis! Nee ja har tänkt söka "allt" som finns som ja skulle kunna tänka mig :P. Så någonstans får ja säkert napp :).
Heheh ja precis! MIn e väll inte så mkt för att resa, men han har samma åsikt om bebis tiden, de bara sover, skiter å skriker... vill du (ni)l gärna ha tvillingar? Ja e faktiskt tvilling själv, och även min sambo e tvilling, hans pappa var tvilling, å min pappas systrar är tvillingar :P, hehe så ska man se till det har jag ganska bra utsiker, men de brukar ju hoppa en generation.. vi får se.
Skönt att allt funkar som en klocka! uch ja kan knappt komma ihåg när min kropp gjorde det senast! Ja men då borde de säkert fixa sig på första! Håller tummarna :). Ja, visst e de snällt allt de går med på för vår skull :P.
Hoppas att ni får en underbar jul och nyår! -
ja men klart du får napp någon stans. dom skriker ju efter oss känns det som. så det är nog verkligen inga problem.japamjofre skrev 2012-12-23 07:08:50 följande:Ja precis! Nee ja har tänkt söka "allt" som finns som ja skulle kunna tänka mig :P. Så någonstans får ja säkert napp :).
Heheh ja precis! MIn e väll inte så mkt för att resa, men han har samma åsikt om bebis tiden, de bara sover, skiter å skriker... vill du (ni)l gärna ha tvillingar? Ja e faktiskt tvilling själv, och även min sambo e tvilling, hans pappa var tvilling, å min pappas systrar är tvillingar :P, hehe så ska man se till det har jag ganska bra utsiker, men de brukar ju hoppa en generation.. vi får se.
Skönt att allt funkar som en klocka! uch ja kan knappt komma ihåg när min kropp gjorde det senast! Ja men då borde de säkert fixa sig på första! Håller tummarna :). Ja, visst e de snällt allt de går med på för vår skull :P.
Hoppas att ni får en underbar jul och nyår!
haha ja karlar verkar tro det där. Men vi får väl se hur det blir. man kanske får en jättesnäll bebis. Men just nu känns det bara som att tiden kryper fram. eller det går snabbt men inte tillräckligt snabbt. April vill jag ha nu. Men 4 månader kvar. ska stå ut den tiden.
sambon tror faktiskt det kommer gå på första. jag är dock inte lika säker. jag tror det kommer gå i juli. typ bröllopsnatten. ;) har ju ägglossning då så vi får se.
Oj är ni båda tvillingar? häftigt. Dock är det ju så att det bara är tvåäggstvillingar som är ärftligt och det är bara från kvinnans sida för det har ju med hur många ägg du släpper att göra. Enäggs å andra sidan är bara tur. Och det där med att det hoppar över tror jag inte riktigt på. Dina fastrar var ju tvillingar liksom ;)
Ja jag vill jättegärna ha tvillingar. en pojke och en flicka. Sambon vill inte alls det. Svärmor å andra sidan har beställt tvillingar men två flickor. hon är tvilling själv.
Mina systrar är tvillingar och min farfar är tvåäggstvilling och mina kusiner är tvillingar. Så hoppas det.
vill ni ha tvillingar då?
ja dom är så snälla så. -
ja precis :).
Heheh ja, bröllopsnatten hade ju varigt extra roligt, käns ju väldigt traditionellt om de skulle bli då :P.
Ja visste faktiskat inte att det bara var tvåex som var ärftligt, har dock hört av en proffesor att "enäggstvillingar är världens bästa missbildning" hehe låter ju bra. På min sida har även mamma tvillingar 2 generationer bakåt.
Va kul att även du har tvillingar i släkten! Tror faktiskt att man är extra sugen på tvillingar om man har de i sin nära familj.
Ja jag tror att även jag vill ha tvillingar. Jag och min syster (enäggs) e ju bästa kompisar och vi har alltid haft varandra. Och dels får man två på en gång, e de ju klart sen (för vår del, vi vill ha 2). Hur många barn vill ni ha?
Hehe ja svärföräldrar har en tendens att beställa :P, om de får som dem vill e dock väldigt osäkert! -
Är det bara jag som har haft problem med inloggningen de senaste veckorna?! När jag blev gravid var det faktiskt jag som "gav med mig". Jag ville helst plugga vidare först men sambon ville skaffa barn så då blev det så :) Nu har jag fått bebissug igen men vill absolut inte bli gravid innan bröllopet. Sambon vill att jag ska bli klar med utbildningen innan nästa. Jag kan tänka mig att ta ett års uppehåll och vara mammaledig, men som sagt, inget före bröllopet iaf!
-
Biographic- jag har inte haft några problem, däremot har jag haft problem att se bilder.
ja så kan det oxo vara! Kompromissa helt enkelt så båda blir nöjda! Ja, jag kan förstå att ni inte vill ha före bröllopet ivf, när är den stora dagen? -
Idag har mina beställda tärnklänningar kommit in till butiken :D, bara ett problem, min tärna från Göteborg kan inte komma ner förren i febuari :(.