• Boringbrick

Samlingstråd för oss under 24 år!

• Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!
  • Pagnie
    Tilda93 skrev 2012-12-06 00:03:59 följande:
    Okej, kan inte din blivande lära dig då? :)
    ja alltså det kan han och han hjälper mig men kurdiskan är inte något projekt jag sätter igång med än.
  • Pagnie
    Stefan och Caroline skrev 2012-12-06 08:52:20 följande:
    Oj det var många gäster :) Vad skönt att redan ha någon som kan hjälpa till med inbjudningar och festhäften och sådant ! Jag gjorde de själv . Jag vill ha något enkelt i vitt och rött som är vårt färgtema . Så jag tog små röda rosor i ett hörne och sedan skrev jag S&C i varandra på framsidan i rött och svart :) Vi gifter oss den 10 Augusti ! Vi ska inte ha så stort bröllop utan mest för de närmaste, så allt är rätt så "enkelt" i våran bröllopsplanering ;)

Ska du ha slöja eller tiara till klänningen eller inget ? Ska ni på bröllopsresa efteråt ? Isåfall var ? 
    haha ja det var några stycken. men det blir nog bra. ja det hade jag också velat men eftersom det är så många så blir det nog för stort projekt.
    det låter jättefint. vi har marinblå och ljusrosa.

jag ska ha både slöja och tiara hade jag tänkt. får se om jag hittar någon fin tiara bara. slöja har jag redan bestämt men inte köpt än. Sambon har ju bokat in en romantisk hotellweekend i stockholm nästa helg så tänkte kolla tiara då. ;)

ja vi ska åka på resa. eftersom ingen utav oss är så mycket för solsemester så åker vi till en liten ö nedanför japan först för att bo på ett spa hotell och bada lite och sola vi stannar där i 5 dagar sen kör vi 16 dagar och åker runt i  japan och backpackar lite.
    ska ni åka någon stans då?
  • Stefan och Caroline
    Pagnie skrev 2012-12-06 10:21:21 följande:
    haha ja det var några stycken. men det blir nog bra. ja det hade jag också velat men eftersom det är så många så blir det nog för stort projekt.
    det låter jättefint. vi har marinblå och ljusrosa.

jag ska ha både slöja och tiara hade jag tänkt. får se om jag hittar någon fin tiara bara. slöja har jag redan bestämt men inte köpt än. Sambon har ju bokat in en romantisk hotellweekend i stockholm nästa helg så tänkte kolla tiara då. ;)

ja vi ska åka på resa. eftersom ingen utav oss är så mycket för solsemester så åker vi till en liten ö nedanför japan först för att bo på ett spa hotell och bada lite och sola vi stannar där i 5 dagar sen kör vi 16 dagar och åker runt i  japan och backpackar lite.
    ska ni åka någon stans då?
    Vad mysigt ! Man behöver ju inte alltid ta en solsemester kan vara trevligare att göra något roligare än att ligga på en strand :)
    Det finns så många fina tiaror hoppas du hittar just DEN !

Jag ska själv bara ha en tiara och om det blir en bröllopsresa blir det till Turkiet med barnen :) Är väldigt mycket för familjen så vill gärna ta med barnen på något sådant här roligt :) 
  • ungbrud 20121215

hej=)
    Jag är 22 och min fästman är 24, vi gifter oss om 8 dagar eller nått sånt (helt galet!!!!!)
    Vi träffades 07 så har känt varandra ett bra tag nu=)
    Vi är mer eller mindre färdiga med allt, lite småfix kvar, men de känns inte som att jag kan bli färdig med de:P
    Jag gör vad jag hinner till några dagar innan och sen får de va så=)
    Jag är ätte spänd och kan redan typ inte sova:P

• Pagnie
    Stefan och Caroline skrev 2012-12-06 15:49:23 följande:
    Vad mysigt ! Man behöver ju inte alltid ta en solsemester kan vara trevligare att göra något roligare än att ligga på en strand :)
    Det finns så många fina tiaror hoppas du hittar just DEN !

Jag ska själv bara ha en tiara och om det blir en bröllopsresa blir det till Turkiet med barnen :) Är väldigt mycket för familjen så vill gärna ta med barnen på något sådant här roligt :) 
    ja jag hoppas verkligen också det. men vi får se. som sagt stockholm nästa helg blir det ju. :D
    Jo men verkligen. några dagar kan jag stå ut med men inte mycket mer än så. så vi far nog runt lite. Vi tänkte passa på lite innan vi kommer in i det där med barn. Nu när vi äntligen lyckats uppfostra vovvarna, gift oss och gjort klart våra universitetsstudier så kanske vi får tid med lite äventyr innan det är dags för barn och vardagen.

ja men det kan ju vara mysigt. Så ni vill alltså inte ha någon weekend ensam bara ni två och rå om varandra?
  • Pagnie
    ungbrud 20121215 skrev 2012-12-06 18:28:57 följande:
    hej=)
    Jag är 22 och min fästman är 24, vi gifter oss om 8 dagar eller nått sånt (helt galet!!!!!)
    Vi träffades 07 så har känt varandra ett bra tag nu=)
    Vi är mer eller mindre färdiga med allt, lite småfix kvar, men de känns inte som att jag kan bli färdig med de:P
    Jag gör vad jag hinner till några dagar innan och sen får de va så=)
    Jag är ätte spänd och kan redan typ inte sova:P
    åh vad spännande. det är ju jättesnart. vart ska ni gifta er, vad ska du ha för klänning, ringar? tell us, tell us, tell us
  • Pagnie

åh tjejer jag måste bara få berätta. Jag köpte mina vigselringar idag. En vitguld 3 mm rak skena med diamanter runt nästan hela.
    sen en vitguld 4 mm rak skena med två diamantrader som börjar på varsin sida om ringer och möts i mitten. helt underbara är dom. 8 januari får vi hämta dom . då är dom graverade och klara. Helt underbart kommer det bli. så nu blev det helt enkelt så att jag kommer ha en förlovningsring och två vigselringar.

• ungbrud 20121215
    Pagnie skrev 2012-12-06 22:57:04 följande:
    åh vad spännande. det är ju jättesnart. vart ska ni gifta er, vad ska du ha för klänning, ringar? tell us, tell us, tell us
    Jaa, jag vet!!! vi gifter oss i Borås, en kyrka mitt i stan=)
    Klänningen är skräddarsyd efter mina önskamål=) massa kjol, massa släpp och jag älskar den=)
    ringarna hämtade vi i veckan och min är vitguld med tre diamanter och 2 rubiner som sitter på diagonalen för att passa ihop med förlovningsringen!
  • Pyttis
    Tilda93 skrev 2012-12-05 19:55:10 följande:
    vi ska bjuda in ca 75 gäster , eller så blir det ca 8 st till.

Själv då?

Jag hittade en underkjol med två ringar, men hade funderingar på att köpa en röd i tyll.
    Men känner att 250 kr för en enklare kjol eller 600 kr för en röd..
    vi har en ganska tajt budjet på 20.000 så kör på billigare :)
    ( utan mat , då svärföräldrarna betalar det)
    vad är eran budjet ?
    oki, vi ska bjuda lite över 100 gäster ( med barn)
    och vi har 20.000 vi med och där ska allt med, maten och tårtan och hela köret, har dock turen att min bror är konditor så det blir inte så dyrt, o jag själv är florist så det fixar jag ju med själv, så där sparar vi in en del :)

förstår att det kan bli svårt då, som sagt man får ju mer för pengarna med den enklare, men så otroligt coolt med röd. förstår om du har beslutsångest!
  • Pyttis
    Pagnie skrev 2012-12-06 23:00:53 följande:
    åh tjejer jag måste bara få berätta. Jag köpte mina vigselringar idag. En vitguld 3 mm rak skena med diamanter runt nästan hela.
    sen en vitguld 4 mm rak skena med två diamantrader som börjar på varsin sida om ringer och möts i mitten. helt underbara är dom. 8 januari får vi hämta dom . då är dom graverade och klara. Helt underbart kommer det bli. så nu blev det helt enkelt så att jag kommer ha en förlovningsring och två vigselringar.
    låter superfint!! :) dom vill vi se bild på då ;)
Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!