• Boringbrick

Samlingstråd för oss under 24 år!

• Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!
  • Pyttis

många meter rent himmelrike ;)

synns inte så tydligt men det är små tinna guldtrådar invävt i spettsen så tror det kommer glittra jättefint ute i solen sen :)
  • miserere
    Pyttis skrev 2012-12-05 17:41:48 följande:
    håller redan på för fult, ritade klart mönstret härom dagen och idag har jag börjat klippa och fålla till ett av alla oändligt många lager haha. o det är   7 månader kvar för min del så tror inte tiden ska vara några problem :) så håller med dig till fullo! man ska börja i tid för sen har det ju ofta en tendens att ta längre tid än man räknar med.

får man vara nyfiken o fråga vad du syr för klänning? :)
    Ja precis!! Jag har uppehåll två veckor innan jag fortsätter mellan varven Man har en del annat för sig i livet! Hehe.
    Har ingen bild på min klänning, men den ser ut som en medeltida klänning, i mossgrön färg och guldband i halsringningen, fållen och ärmsluten. Har snörning i båda sidorna från midjan och hela vägen ut i ärmslutet (den är helarmad ). Borde försöka ta en bild när den är färdig och det är bra ljus! Jag har aldrig velat ha en vit klänning så jag gick på min magkänsla av vad som verkligen är jag!
    Pyttis skrev 2012-12-05 17:47:22 följande:
    Nog för att jag tycker om min egen klänning, men jag måste hålla med om att det är ett vackert tyg!! Förstår att du är noga med att mäta innan du började klippa Kommer du att ha ha spetsen över hela klänningen eller delar av?
  • Pyttis
    miserere skrev 2012-12-05 18:05:44 följande:
    Ja precis!! Jag har uppehåll två veckor innan jag fortsätter mellan varven Man har en del annat för sig i livet! Hehe.
    Har ingen bild på min klänning, men den ser ut som en medeltida klänning, i mossgrön färg och guldband i halsringningen, fållen och ärmsluten. Har snörning i båda sidorna från midjan och hela vägen ut i ärmslutet (den är helarmad ). Borde försöka ta en bild när den är färdig och det är bra ljus! Jag har aldrig velat ha en vit klänning så jag gick på min magkänsla av vad som verkligen är jag!
    Pyttis skrev 2012-12-05 17:47:22 följande:
    Nog för att jag tycker om min egen klänning, men jag måste hålla med om att det är ett vackert tyg!! Förstår att du är noga med att mäta innan du började klippa Kommer du att ha ha spetsen över hela klänningen eller delar av?
    ja man har ju lite mer och styra med haha :)
    oh, låter verkligen superfint! tycker sånna klänningar är så otroligt vackra! o roligt med lite medeltidkännsla, vi ska ha lite hedniska inslag i själva vigselcermonin. vill jättegärna se nån bild sen ;)

spettsen blir upptill, från bysten ock ner till midjan om ett lite osemetriskt avslut är tanken :)
  • Tilda93
    Pyttis skrev 2012-12-05 17:43:33 följande:
    ja det tycker jag med, vi har inte så stor budgett så det känndes som ett bra pris :)

tog ett bra tag innan jag vågade börja klippa i det kan jag erkänna
    Nä samma här!! , köpte min klänning för 1600 , fast fick åka typ 10 mil för att hämta den :)
  • Pyttis
    Tilda93 skrev 2012-12-05 18:47:01 följande:
    Nä samma här!! , köpte min klänning för 1600 , fast fick åka typ 10 mil för att hämta den :)
    hur många gäster planerade ni för?

oh, det va den ju helt klart värd! vad ska du ha för underkjol? :)
  • Tilda93
    Pyttis skrev 2012-12-05 19:14:31 följande:
    hur många gäster planerade ni för?

oh, det va den ju helt klart värd! vad ska du ha för underkjol? :)
    vi ska bjuda in ca 75 gäster , eller så blir det ca 8 st till.

Själv då?

Jag hittade en underkjol med två ringar, men hade funderingar på att köpa en röd i tyll.
    Men känner att 250 kr för en enklare kjol eller 600 kr för en röd..
    vi har en ganska tajt budjet på 20.000 så kör på billigare :)
    ( utan mat , då svärföräldrarna betalar det)
    vad är eran budjet ?
  • Pagnie
    Tilda93 skrev 2012-12-05 13:27:01 följande:
    hehe ja precis :)
    Men är du svensk och han iranier? :)

Och ett par frågor till alla som läser :)

Hur gammla var ni när ni träffades? :)
    Och vad sa era föräldrar :)
    yes jag är svensk och han är iranier. vi var 20 & 21 när vi träffades. Min mamma blev överlycklig att jag var tillsammans med en "blatte" haha.
  • Pagnie
    Pyttis skrev 2012-12-05 09:55:04 följande:
    oh så fin! verkligen pampig. älskar tyllen!! jag ska med ha massor med tyll, fast min kommer vara knälång fram och lång bak :)
    ja jag älskar den verkligen. den är helt underbar. :D
  • Tilda93
    Pagnie skrev 2012-12-05 20:46:08 följande:
    yes jag är svensk och han är iranier. vi var 20 & 21 när vi träffades. Min mamma blev överlycklig att jag var tillsammans med en "blatte" haha.
    hehe jaså? hur kommer det sig? :D
  • Pagnie
    Stefan och Caroline skrev 2012-12-05 08:33:31 följande:
    Wow sicken klänning ! Jättefin ju :)
    Åh vad roligt då har ju du redan fått testa den och allt :) Jag kan knappt bärga mig innan jag får hem min och jag kan testa den !

Då blir det en massa mat på ert bröllop då . Men det ser jag som en bra sak eftersom det blir fler val att välja mellan :)
    Vi kommer ha ca 50 gäster om alla kommer och då är det även barn som är inräknade :) Ni då ?

När gifter ni er ? Har du gjort/beställt inbjudningar redan ? 
    ja jag älskar den verkligen. den passade perfekt för min kropp. :D så jag tror verkligen att jag hittade rätt modell.

ja det blir en massa mat på vårt bröllop. allt för att hålla gästerna lugna och glada.
    vi kommer som det ser ut nu att ha mellan 140-160 gäster beroende på hur många som kommer och om vi minskar gästlistan något.

vi gifter oss den 13 juli så vi kommer att skicka ut inbjudningarna i mars-april någon gång. Har dock inte gjort dom än men vi vet hur dom ska se ut och min moster som jobbar i stockholm på ett stort jävla pr företag ska trycka upp ALLA våra trycksaker så jag känner inte att det är så bråttom då det ändå är fixat. ska fixa vigselprogram och festhäften också som hon ska trycka upp. så det blir nog bra tror jag.

har ni gjort era inbjudningar och vilket datum hade ni?
Svar på tråden Samlingstråd för oss under 24 år!