• daniiel

Vilken klänning?

Jag funderar på att beställa en klänning från ASOS till en julmiddag/fest med makens jobb. Självklart vill jag kunna använda klänningen fler gånger sedan efter det.

Valet står just nu mellan dom här två klänningarna. Den svarta med röda detaljer och den röda med svarta detaljer. Saken är den att den svarta kostar bara 330kr, vilket min plånbok skulle tycka betydligt bättre om. Den röda kostar däremot 470kr. Vilken är finare?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning?
  • Chicita

Jag röstar på den röda. Som jag skrev i Veteran-tråden så är det oftast mer smickrande med färg, om man klarar av att bära upp just den färgen.
    Och det blir inte så "helsvart" med skor och sånt till sen...

• daniiel

Nej, lite så tänker jag också, men samtidigt vet jag inte hur många fler gånger än julfest och julafton. Hm. Hade den röda kostat lika mkt som den svarta, så hade jag nog valt den. Maken tycker dock den svarta är snyggare, det sa han redan innan han visste om prisskillnaden och när han fick veta den.. ja, då blev den ännu snyggare ;P

Jag vet alltså inte om jag tycker att den röda är 140kr snyggare än den svarta :P För dom pengarna kan jag isåfall köpa en julklänning + strumpbyxor till dottern. Men å andra sidan.. svart? Känns lite tråkigt.

Haha tänk såna problem man har....

• Chicita

Man kan ha rött fast det inte är jul också Flört
    Men annars kanske du kan hitta några snygga röda skor till den svarta klänningen, och kanske ett rött skärp i stället för det svarta.
    Och naturligtvis ett rött halsband - så blir det mindre helsvart och lite mer julfest Glad 

• daniiel

Haha folk påstår det, men jag är tveksam ;P För mig är rött lite reserverat för julen. Jag skulle nog inte kunna ha det på tex nyår, kanske alla hjärtans dag, men definitivt inte vinrött på sommaren.. Ja, jag är konstig!

Jag ska nog inte ha något skärp alls i midjan, skärpet ingår inte, och jag vill kunna köpa så lite som möjligt eftersom jag egentligen spräcker klädbudgeten oavsett vilken av klänningarna jag köper. Det är bland annat därför jag är lite kluven till den svarta, för att jag är rädd att det ska bli för svart då jag inte har råd att köpa nya smycken, väska eller skor till.

Det hade varit mkt lättare för mig om den hade funnits i någon snygg grönfärg...

• Chicita

Men vad dåligt att visa ett skärp när du inte får med det...
    Ok om dom hade visat olika skärp till klänningarna för att liksom visa "så här ser det ut med ett skärp"...

Vad har du för storlek på skärp då?
    Tänkte om jag hade något liggande här hemma som kunde passa Flört
    Jag älskar skärp, och har fler än jag använder

• TheD

Hm.... Det är i den stilen du vill att en klänning ska se ut? Tänke gem mig på utmaningen att hita förslag ;) Karln ska iväg och jobba nu...som för att jag har kommit hem haha. Jag åker tillbaka onsdag så det finns mystid.

• TheD

Om du inte nu har bestämt dig för att det ska vara just mellan dessa två? :)

• Annamolly

Jag tycker den svarta ar supersnygg, gillar verkligen den roda kanten langst ner. 

Svar på tråden Vilken klänning?