• daniiel

Vilken klänning?

Jag funderar på att beställa en klänning från ASOS till en julmiddag/fest med makens jobb. Självklart vill jag kunna använda klänningen fler gånger sedan efter det.

Valet står just nu mellan dom här två klänningarna. Den svarta med röda detaljer och den röda med svarta detaljer. Saken är den att den svarta kostar bara 330kr, vilket min plånbok skulle tycka betydligt bättre om. Den röda kostar däremot 470kr. Vilken är finare?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken klänning?
  • daniiel

Haha ptja, jag kommer använda det enda paret strumpbyxor och pumps jag äger - svarta :P Men pumpsen har faktiskt ett fint broderat mönster, dock i svart, men dom är inte jättetråkiga iaf :) Fynd från facebook, köpte dom för 30kr och dom är i princip helt oanvända :) Jag hade ett par svarta nästan likadana, som jag använde på bröllopet, som jag älskade, men vår älskade hund tuggade sönder klacken på en av dom :P

Min syster hade dock ett snyggt rött halsband som jag ska få låna och så kanske jag hittar ett rött skärp och jag tänkte måla naglarna kvällen till ära också ;) Så det blir nog bra :)

• Chicita

Ett annat tips då daniiel.
    Dels kan man sätta ihop två kortare skärp om man hittar två likadana. För det är ju modernt att ha ett spänne på ryggen, eller om man syr ihop två skärp och använder en bit som man klippt bort från det andra som "spänn-del"
    Typ så här
    http://www.bonprix.se/produkt/skaerp-maike-roed-931125/?type=image 

Ett rött band i midjan kan också vara en julig och fin grej faktiskt.
    Men köp ett smalt i så fall och knyt rosetten lite snett, så den inte hamnar mitt fram så det inte blir "lucia" av det, eller fäst bandet med en brosch så slipper du rosetten och det ser mer ut som ett skärp med glittrigt spänne

• Tokig

Vad tror du om en sån här kombo?

• Tokig

Eller ett sånt här? (Är mer julrött än på bilden)

• Tokig
    Tokig skrev 2012-10-19 20:38:02 följande:
    Eller ett sånt här? (Är mer julrött än på bilden)

Hahaha... min makes ben fick agera modell...Ni kan bara gissa hans min när jag bad om hans ben och sedan satte ihop dom med ett bälte! hihihi
  • daniiel

Chicita, du är ju så smart! Om man hittar två korta, att sätta ihop dom.  Jag hade aldrig kommit på tanken ens, men det borde ju gå alldeles utmärkt :D Och ja, annars bör ju ett rött band funka bra också. Det kan ju inte vara så svårt att hitta :)

Tokig, vilket snyggt skärp! Jag gillar att det är glittrigt, lite mer "party" ;P Och skorna var ju gudomligt söta. Vart har du hittat de där grejorna? :) Det bredare bältet var också fint, men ett sånt skulle nog bli alldeles för brett för mig.

Haha och maken som undrar hur jag kan sitta här på BT så mkt och fortfarande tycka det är roligt, men jag skulle ju inte klara mig utan er här ;)

• Tokig
    daniiel skrev 2012-10-19 21:01:38 följande:
    Tokig, vilket snyggt skärp! Jag gillar att det är glittrigt, lite mer "party" ;P Och skorna var ju gudomligt söta. Vart har du hittat de där grejorna? :) Det bredare bältet var också fint, men ett sånt skulle nog bli alldeles för brett för mig.

Skorna är köpa på loppis eller nåt sånt för en evighet sen. Men helt oanvända. Glitterskärpet vet jag inte, antagligen HM eller nåt sånt inför nån julferst. Nu ligger alltihop i kartongen som ska lämnas till Myrornas i helgen.

Vad har du för storlek? Skorna är är märkta med 39. Men de är max en 38a. Skicka mig ett PM om du är intresserad. Free of charge of course....

• Principisessan
    Tokig skrev 2012-10-19 21:15:23 följande:

Skorna är köpa på loppis eller nåt sånt för en evighet sen. Men helt oanvända. Glitterskärpet vet jag inte, antagligen HM eller nåt sånt inför nån julferst. Nu ligger alltihop i kartongen som ska lämnas till Myrornas i helgen.

Vad har du för storlek? Skorna är är märkta med 39. Men de är max en 38a. Skicka mig ett PM om du är intresserad. Free of charge of course....

åh, om inte Danieel kan ha dem, kan inte jag få köpa dem? galet fina!!
  • daniiel
    Tokig skrev 2012-10-19 21:15:23 följande:

Ooooh.... om du kan ordna ett ungefärligt mått på skärpet och skorna, så är jag väldigt intresserad! :D Jag har allt från strl 37-39 på skor, beroende på märke.
  • Tokig

Ja du, hur mäter man skor?

Men de sitter ok på min fot och min högerfot är ca 24 cm från häl till stortå. Det är en ganska "rymlig" sko, framförallt i "lästen" Alltså kanske mycket utrymme mellan tånageln och skön om du förstår, på "höjden".

Om inte annat kanske de funkar med en liten sula?

Skärpet är typ 90 cm. Det är ju ett sånt där skärp som ska sitta högt i midjan där man är som smalast.

Om du vill så skickar jag det så får du testa. Funkar det inte så kan väl du lämna det vidare till någon som blir glad för det ;)

Svar på tråden Vilken klänning?