hjälp jätterädd
Min sambo vill ja FRACK bröllop med allt vad det innebär
Är jätterädd att folk skall tacka nej
Hur skulle ni gjort
Tackat ja
eller NEJ
Min sambo vill ja FRACK bröllop med allt vad det innebär
Är jätterädd att folk skall tacka nej
Hur skulle ni gjort
Tackat ja
eller NEJ
Manga intelligenta argument har. Dock tycker jag att kontentan verkar vara ungefar att dom som redan har en frack eller har rad att fixa en utan storre problem tycker det ar en bra ide, och dom som inte har en massa extra att spendera pa dyra klader som man inte vanligtvis anvander skulle inte vara lika exalterade. Du maste nog helt enkelt fraga dig sjalv vilken kategori dina gaster tillhor, och det kan ju inte vi svara pa har.
Så sant med att det är svårt att tolka tonläge i cyberrymden :) Men hade någon skrivit "maskerad" om jag ev planerade ett frackbröllop hade nog jag blivit lite...hm ja...ledsen/besviken/konfundersam.
Maskerad är ju utklädnad medan frack är uppklätt
Jag älskar att klä upp med med allt som hör till och min man hade gärna klätt sig i frack. Så vi hade med glädje tackat ja till ett frackbröllop- utan att tveka. Finns inget tjusigare och stiligare än frack och balklänning. Klart stämningsfullt och högtlidligt för tillfället, dvs bröllop.
Men det beror nog på om du tror att många i er bekanstakskrets har eller har tillgång till frack eller ej.Om det r många så ja kör på det men om ni vet att det är nästan alla som måste köpa/hyra så håller jag med om att det kan bli besvärligt för många.
Som tjej är det ju betydligt lättare att få ihop en låmngklänning genom att fynda/låna och kan däremd få ihop en outfit mer ekonomiskt (om det nu är dt man är ute efter). Själv skulle jag gladeligen slänga mig på kinaklänningssdiroena och köpa mig en ny fin långklänning, men det är jag det
Själva funderar vi på att låta brudgummen ha frack på vårt blivande slottsbröllop (för att matcha min stora klänning och för att han också ska få känna sig ordetligt uppklädd) men kommer ha kavaj som klädsel i övrigt.
Jag har ingen aftonklänning och min sambo har ingen frack så ärligt talat skulle det nog bero på hur nära vi står brudparet. Är det familj/släkt eller nära vän så skulle vi tacka ja, men om det är en kompis lite mer i periferin, så vet jag inte, då skulle vi nog räkna på det ekonomiskt och se vad det kostar oss (beror ju på om det tillkommer hotellnatt, resa m.m).
Håller med en del andra här angående förväntningar på ett frack bröllop - de skulle vara högre än vid en lägre klädkod. Självklart kan brudgummen ha frack om han vill, trots att klädkoden är tex kavaj. Så har det varit på en del bröllop jag varit på och det är ju bara trevligt tycker jag.
Jag är kanske dum men jag fattar inte riktigt grejen faktiskt. Jag är inne på samma spår som Frida o Björn (kan inte citera på mobilen..) Klädkoden är väl inte det viktigaste skälet att tacka ja eller nej? Om min syster skulle ha valt frack på sitt bröllop, inte hade jag tackat nej! Ingen i vår familj brukar vanligtvis gå klädda i det men hade hon valt det hade väl alla anpassat klädkoden efter sin förmåga. Därmot om det är en bekanting eller någon man inte kanske hoppar jämfota av glädje när nyheten om bröllop kom så skulle det kanske vara mer tveksamt. Min morbror planerar (eller skämtar om iaf) att gifta sig i handbollshallen i handbollskläder. Hade de gjort slag i saken o bjudit in med tema sportmaskerad hade jag inte tackat nej till det heller. Jag vill ju dela deras dag, lixom.
Fast poängen är ju inte bara att folk kanske tackar nej, man måste ju faktiskt inte tacka nej bara för att man inte har nån frack som jag sagt tidigare.
Men däremot att det kan påverka stämningen på själva bröllopet om gästerna känner sig obekväma.
Och appropå maskeraddiskussionen ovan så har väl ingen sagt att det ÄR en maskerad, bara att man kan känna sig utklädd om man inte är bekväm med kläderna. Det är väl en ganska självklar poäng egentligen och de flesta kan nog relatera till att man kan känna sig obekväm i någon typ av utstyrsel. Jag känner mig tillexempel helt bekväm i stallkläder medans många skulle känna sig fruktansvärt utklädda i det.