lmcl skrev 2012-08-10 10:51:23 följande:
Inställningen att "det är VÅR dag och VI gör som VI vill" tycker jag är lite märklig när man bjuder in gäster för att fira den stora dagen med en - bjuder man in till fest ska man ju göra allt för att gästerna ska ha det bra, trevligt och trivas, oavsett anledning till festen. Att rigga hela dagen så att gästerna kan hylla en på det sätt som passar en själv bäst luktar ganska unket, i min mening. Om man anstränger sig för att göra en fest som är så trevlig som möjligt för gästerna kommer de också att göra den så trevlig de kan för brudparet, det är jag helt övertygad om!
Vi kommer köra klädsel: trasigt och smutsigt och sen sitta finklädda på varsin gyllene tron och låta gästerna en efter en komma fram och knäböja för oss och presentera sin bröllopsgåva. Om vi tycker den är tillräckligt bra får dom mat!
Skämt åsido. Att gästerna skall trivas och känna sig bekväma tycker jag är självklart. Men det gäller ju för vilken tillställning du än ordnar och du hör ju väldigt sällan någon ställa frågan "Får man göra X eller Y på sin 50-årsdag", men när det kommer till bröllop.finns nån slags idé av hur man får och inte får göra. Och att om man inte kör kyrka, vit klänning, guldring, trerätters, bröllopsvals och varmkorv framåt kvällen så gör man
fel.