• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Längtandsfull

Kul att det skrivs så mycket..
    Jag vet ganska säkert hur jag skall ha mitt hår  och det är min tärna som är frisör så vi har pratat endel om detta..
    Kommer bli kanon..

Imorgon kommer mammas vänninor samt svärmors vänninor som skall hjälpa till i köket.
    Alltid kul när det händer saker... 

• Karolajia
    sommaren13 skrev 2013-07-03 10:20:11 följande:
    Japp det ska jag
    Vad roligt, har ni träffats än? :)

När var det ni skulle gifta er? : 
  • confuzed86

Herregud vad tiden gått fort! Satt för ca 1 år sedan och började planera. Nu är det bara 1,5 mån kvar drygt! Börjar få lite panik ;) har det mesta klart. Ska skriva ut alla menyer etc samt pyssla lite och träffa prästen. I det stora är typ allt klart men ändå är man så rädd att man glömt något! Bordsplaceringen ska också kollas igenom igen.

• sommaren13
    Karolajia skrev 2013-07-03 23:14:15 följande:
    Vad roligt, har ni träffats än? :)

När var det ni skulle gifta er? : 
    Nix, vi ska ses i augusti Vi gifter oss den 17 aug. Bara 44 dagar kvar....börjar bli lite nervös ;)
  • confuzed86

Vi ska ha vitchoklad mousse och trädgårdsmousse samt kompott(gjort på olika bär)

• Mandala
    confuzed86 skrev 2013-07-04 09:16:37 följande:
    Vi ska ha vitchoklad mousse och trädgårdsmousse samt kompott(gjort på olika bär)
    Låter gott med olika bär. Vi vill ha nåt fräsht som inte är så tungt efter maten (vi kör tårta efter maten istället för efterrätt). Smaker vi gillar är lime, hallon, passion, choklad (både vit o mörk), nån nötsmak/nougat, ja o mycket mer. Det är så svårt att välja bara några stycken.
  • soderpling

Imponerad av er som hållt nere eran bröllopsbudjett. Det hade vi också tänkt från början men nu ligger vi nog över 100.000 men det är inklusive bröllopsresa.
    Försäljning av lägenhet, sparande, skatteåterbäring och lite löneförhöjningar gör att vi har råd.

Jag försökte snåla på tex min vigselring men när vi stod där blev m2b så glad att den råkade hamna på 19000 med rabatt.

Sedan har vi kostat på några skräddarsydda kostymer till m2b och det kostar alltid mer (men han kommer efter bröllopet kunna använda kostymerna på jobbet).

Sedan har vi prioriterat vad vi vill lägga pengar på. Resor,ring, kostym och en av mina klänningar fick kosta mer medan hår,smink kommer att kosta max 1000kr och då är det produker jag kan använda flera gånger. Fotografera gör några vänner som ändå kommer på bröllopet. Restaurangen är faktiskt inte så dyr (högst upp på en ev Paris  turist attraktioner) utan kommer att hamna på ca 800kr per person med dryck.

• Längtandsfull
    Mandala skrev 2013-07-04 09:25:15 följande:
    Låter gott med olika bär. Vi vill ha nåt fräsht som inte är så tungt efter maten (vi kör tårta efter maten istället för efterrätt). Smaker vi gillar är lime, hallon, passion, choklad (både vit o mörk), nån nötsmak/nougat, ja o mycket mer. Det är så svårt att välja bara några stycken.
    Jag har gjort mycket tårtor till bröllop och annat så jag vet endel om det =)
    Om ni vill ha något enkelt så skall ni ha glasscreme (marsankräm/grädde) och någon bärfyllning ex jordgubbar eller hallon.

Den kombon är vanligast tycker jag..

Sen är det vanligt med chockladmousse och någon bärfylning 
  • Mandala
    Längtandsfull skrev 2013-07-04 10:25:01 följande:
    Jag har gjort mycket tårtor till bröllop och annat så jag vet endel om det =)
    Om ni vill ha något enkelt så skall ni ha glasscreme (marsankräm/grädde) och någon bärfyllning ex jordgubbar eller hallon.

Den kombon är vanligast tycker jag..

Sen är det vanligt med chockladmousse och någon bärfylning 
    Vi gillar inte grädde så därför tänker vi någon mousse. Men bärfyllning på något lager skulle också funka tror jag. Helst skulle man vilja provsmaka. Speciellt efter att provsmakade maten som vi inte alls gillade Känns tråkigt när maten inte blir vad man tänkt sig. Nu blir det lite tråkig mat istället.
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!