• FreNi

Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!

Det är just nu ett år kvar till den stora dagen, och jag tänkte att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i augusti 2013 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Flört

Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe  planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka. Hoppas vi får många roliga stunder här i tråden! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!
  • Tinalilaloppa

Märker att det lätt kan bli stora summor när man gifter sig. Vi har gjort allt för att hålla kostnaderna nere, då vi inte känner för att lägga hur mycket som helst. Vi kommer ha ca 30 gäster.

-min farmors gamla vigselringar har jag lämnat till guldsmeden för att få omgjord och insatt en diamant
    ca 4000kr. På så sätt blir ringen väldigt speciell, min farmor stod mig nära.

-kläder ca 4000 för allt. Skor har jag sedan innan.

-Makeup kommer jag lägga själv, då jag är mycket intresserad av smink och har redan börjat öva...

-Hår fixar en vän till mig som är frisör. Ska ha halvuppsatt med mjuka diskreta lockar och blommor i håret.

-Bukett kommer binda en egen dagen innan. Vita rosor + grönt och inslag av lila (sparar massor på det och det är inte alls svårt) ca 200-300kr

-Fotografering ska en duktig vän sköta.

- lokal, min sambos föräldrar har ett fint hus med trädgård ute på landet på Gotland där själva festen ska äga rum. Vi vill ha en avslappnad skön stämning och ingen stiff och formell middag :)

-Maten står min sambos föräldrar för. Ska ha catering - italiensk buffé. Tårta kommer vara Pavlova (maräng grädde och sommarbär som vi gör själva. Får låna fina ställningar till den, så den ser hög ch maffig ut:)

-Alkohol har inhandlats i tyskland ca 6000kr vin, öl, cider, sprit till drinkar och likör

-Bordsdekorationer: handlat billiga vinkaraffer på ikea för 15kr styck. Löpare, servetter. Linnedukar lånar vi. Ljushållare, ljus, gör egna bordsplacerings kort och festprogram. Vimplar, blommor från ängen på bordet. Kostnad ca 600-700kr

-Sångare/gitarrist, min blivande svågers vän ska ställa upp med det

-Hotell under bröllopsnatten får vi i present

I Runda slängar landar vi runt: 17000kr. Sen tillkommer vigselavgift, tackkort, presenter till de rara vännerna som ställt upp med foto, hår, musik mm. Så vi kan säga 20 000kr, billigt och bra :)

• Mpta

Tinalilaloppa: Kan inte citera via telen. Skoj med nån mer som lite lägre i budget, gissar på att vårt kommer att hamna på ungefärlig summa som eran, det som mest skenar iväg är väl som sagt alkohol samt mat. Så svårt att avgöra mängd men man köper väl hellre lite mer av allt än för lite!:)

• leula

Tycker inte man ska ha dåligt samvete om man lägger för mkt/lite. Det är ju upp till var och en. Kan va minst lika romantiskt med en enkel vermoni, vittnen och en skål jordgubbar som en fest på slottet! Jag får inte till det att citera eller ladda upp bilder via Ipad, någon som har tips?

• leula

Testar igen bara :) (Att ladda upp en bild på klänningen jagvalt)

• Lakinna
    leula skrev 2013-07-03 14:55:43 följande:
    Testar igen bara :) (Att ladda upp en bild på klänningen jagvalt)
    Det går tyvärr inte att citera eller ladda upp bilder via ipad eller telefon :(
  • Lakinna

Nu har jag varit på hårkonsultation! Kändes jättebra och känslan av att det snart är på riktigt fick det att pirra i kroppen. Vi gjorde en lite slarvig uppsättning idag men det känns som att frisören verkligen förstod vad jag vill ha så jag har fullt förtroende för henne.

För min (vår) del känns det som att det börjar "på riktigt" nu. Allt det vi planerat i över ett år börjar genomföras med en ny intensitet. Idag frisören, på söndag ska vi på tårtsmakning, igår hittade jag min vigselring och skor, ska prata med floristen på fredag, festprogrammen börjar ta form i datorn, menyn satte vi i måndags osv. NU händer det saker!

• leula

Visst är det härligt att det börjar kännas "på riktigt" :). Har inte bestämt mej för hur jag vill ha håret, och tänkte lägga upp bild på klänningen för tips.. Men det gick ju sisådär på paddan., den verkar inte gilla radbyte heller så mina inlägg ser ju sådär spännande ut..........,... OM någon ändå vill å teor jag klänningen ligger som bild i min profil, tror man kan se den där iaf. Och sen har jag ett runt, kanske åt det fyrkantiga hållet på ansiktsformen :)

• Popruta

Vi ska också gifta oss i augusti! Blev lite hastigt och lustigt bestämt (jag är gravid och vi ville gifta oss innan bebisen kommer). Så den 17/8 gifter vi oss i stadshuset 10 gäster.

Blir väldigt enkelt och notan hamnar väl på  ca 10 000 med allt. Kläder (sambo har redan en kostym, min bröllopsklänning kostade 300 kr), blomster (antagligen egenplockade sommarblommor), mat (lunch på restaurang som vi bjuder på), ringar (titan). 

• leula

Popruta . Vi har oxo titanringar! De "on the edge"

• Popruta
    leula skrev 2013-07-03 16:22:31 följande:
    Popruta . Vi har oxo titanringar! De "on the edge"
    Vi föll för titan direkt! Nu ska guldsmeden "göra" våra ringar, sambon får en slät glansig och jag en likadan fast med tre stenar i Så spännande! ska hämtas nästa vecka
Svar på tråden Augustibrudar 2013 - Här pratar vi om allt inför stundande bröllop!