Märker att det lätt kan bli stora summor när man gifter sig. Vi har gjort allt för att hålla kostnaderna nere, då vi inte känner för att lägga hur mycket som helst. Vi kommer ha ca 30 gäster.
-min farmors gamla vigselringar har jag lämnat till guldsmeden för att få omgjord och insatt en diamant
ca 4000kr. På så sätt blir ringen väldigt speciell, min farmor stod mig nära.
-kläder ca 4000 för allt. Skor har jag sedan innan.
-Makeup kommer jag lägga själv, då jag är mycket intresserad av smink och har redan börjat öva...
-Hår fixar en vän till mig som är frisör. Ska ha halvuppsatt med mjuka diskreta lockar och blommor i håret.
-Bukett kommer binda en egen dagen innan. Vita rosor + grönt och inslag av lila (sparar massor på det och det är inte alls svårt) ca 200-300kr
-Fotografering ska en duktig vän sköta.
- lokal, min sambos föräldrar har ett fint hus med trädgård ute på landet på Gotland där själva festen ska äga rum. Vi vill ha en avslappnad skön stämning och ingen stiff och formell middag :)
-Maten står min sambos föräldrar för. Ska ha catering - italiensk buffé. Tårta kommer vara Pavlova (maräng grädde och sommarbär som vi gör själva. Får låna fina ställningar till den, så den ser hög ch maffig ut:)
-Alkohol har inhandlats i tyskland ca 6000kr vin, öl, cider, sprit till drinkar och likör
-Bordsdekorationer: handlat billiga vinkaraffer på ikea för 15kr styck. Löpare, servetter. Linnedukar lånar vi. Ljushållare, ljus, gör egna bordsplacerings kort och festprogram. Vimplar, blommor från ängen på bordet. Kostnad ca 600-700kr
-Sångare/gitarrist, min blivande svågers vän ska ställa upp med det
-Hotell under bröllopsnatten får vi i present
I Runda slängar landar vi runt: 17000kr. Sen tillkommer vigselavgift, tackkort, presenter till de rara vännerna som ställt upp med foto, hår, musik mm. Så vi kan säga 20 000kr, billigt och bra :)