• Loveit

Vad skulle DU bli glad över att få som gästgåva på ett bröllop?

Precis som jag skrev i rubriken; vad skulle du bli extra glad över att få som gästgåva? Du får inte skriva "jag behöver ingen" hehe! Själv är jag inte speciellt förtjust i saker jag inte kommer ha någon användning av sen. Godis går väl hem hos de flesta men det känns så tråkigt =) Skriv på!

• Svar på tråden Vad skulle DU bli glad över att få som gästgåva på ett bröllop?
  • Mallis12
    Mallis12 skrev 2012-07-17 20:37:03 följande:
    En sån liten skyddsängel med hake, så kan man själv sätta den på tex väska, halsband, armband eller liknande :)
    babytdesign.blogspot.se/2012/04/anglar.html 
    Man kan du skriva ut fina kort till dom, om man har tid kan man köpa material och göra egna och göra varje ängel speciell med speciell text för varje person, det hade jag uppskattat väldigt mycket i alla fall! :)
  • Willow

Nagot med en tanke bakom som knyter samman till brudparet eller temat for brollopet, garna nagot hemmagjort/hemlagat.  
    Pa ett brollop fick jag en fin liten burk med lavendelsocker som dem gjort sjalva. Fargtemat var lavendellila och samma gronfarg som bladen pa lavendelbuskarna, plus att brollopet holls i Northfolk i UK som ar kant for sina lavendelfalt Det tyckte jag var en fin gava. 

• Chicita

Om jag ska få något så vill jag ha något som speglar brudparet.
    Exempelvis hade någon här packat sitt favorit-te i tepåsar (köpt billiga, tömt ur innehållet och fyllt med sitt lösviktste) och gjort en egen sån där papperslapp i änden på snöret.
    Småburkar med favoritgelé, marmelader eller annat är också trevligt. 
    Om det är hemlagat eller köpt spelar mindre roll, bara det känns som att "vi älskar det här, hoppas du också gör det".
    Någon annan hade skaffat/ gjort smörknivar i trä och bränt in namnet på gästen i skaftet. Det fungerade både som placeringskort och gåva.

Själva gav vi bort trollkors (hängen) som dels passade in i medeltidstemat, men som också var en lyckönskning till våra gäster eftersom det är en sorts amulett.

Vad jag inte uppskattar är graverade glas med mitt namn och / eller brudparets vigseldatum osv. Eller liknade grejor. Sånt man egentligen behöver 4-6 stycken av för att ha någon nytta av och som är svåra att förvara hemma när det bara är udda saker.

• Loveit

Vilka idéer ni kommer med! Blir inspirerad av dig Chicita om att ha något som hör till temat. Vi kommer ha lantligt/bondetema men kommer inte alls på något som passar förutom frön osv. Hade gärna velat ha något som gästerna kanske har anvädning för på festen och som hör till temat.. Men det är inte det lättaste!

• 2 0 1 2

På ett bröllop vi var fanns bröllopsklockor utplacerade på borden. På dessa fanns ett litet hjärta att fästa kort i. Bruden gick sedan runt och tog polariodkort på alla par och enskilda gäster, därefter fick man ta hem kort + hållare som favor. Det är faktiskt det jag har som visningsbild här! Jätteroligt och uppskattat.

• Chicita
    Loveit skrev 2012-07-17 23:06:00 följande:
    Vilka idéer ni kommer med! Blir inspirerad av dig Chicita om att ha något som hör till temat. Vi kommer ha lantligt/bondetema men kommer inte alls på något som passar förutom frön osv. Hade gärna velat ha något som gästerna kanske har anvädning för på festen och som hör till temat.. Men det är inte det lättaste!
    Kolla runt om du kan hitta någon som säljer sylt, chutney, marmelader eller liknande på småburkar.
    Ännu bättre är det ju om ni kan använda samma sak till maten på bröllopet Glad 
    Eller du kanske kan hitta typ diskhanddukar / torkhanddukar i rutigt linne och använda som servetter på bröllopet och en liten lapp fäst vid den som talar om att gästen gärna får ta med den hem om dom vill (tror IKEA har billiga) 
  • Moster Stina

Jag har fått smörkniv en gång och det tycker jag har varit en bra och användbar gåva. Dessutom enkel att få med sig hem! Jag skulle bli ledsen själv om festen tog slut och massor av pryttlar är kvar för att gästerna inte orkat ta med sig dem.

Sen finns det som ovan en massa bra och gulliga tips MEN....tänk på att en del av gästerna är män. inte för att vara fördomsfull men vissa saker är liksom bara för gullinuttiga för att de ska vilja ta hem och använda dem.

Men jag röstar för smörknivar, roliga disktrasor, eller diskhanddukar. Bra saker som alla behöver! Kanske ska man tillhandahålla en liten enkel plastpåse med handtag också, så att de inte trillar ur folks händer på väg hem.

• Cosy

Saker som man fakrtiskt kan använda. udda chapangeglas är svår använda. Sen vad det är spelar ingen större roll. Dock tycker jag vardags saker (smörknivar, tvålar, godis, marmelade, sylt, handuk) är roligare än vissa. Prydnadssaker går helt bort skulle "glömma" av den med vilje eftersom det bor inga prydnadssaker hemma hos oss överhuvudtaget

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Nina9

Jag är "tepåse-bruden" =) Kul att du tyckte om idén Chicita! Har nu vidareutvecklat. Vi kommer att ha hemmagjord äppelmos i småburkar som även kommer att finnas på buffén. Det senaste som tillkommit är tomma CD- skivor som vi har gjort egna etiketter till. Finns CD- labeling kit inkl. etiketter och program på Kjell och Company för 40kr.
    Finns pappersfickor till för ca 30kr för 50 st. Tepåsar, mos och CD-skiva packas sedan papperspåsar som vi märker med lappar med varje familj/ par/ gästs namn. Det blir med andra ord en liten goodiebag.

Svar på tråden Vad skulle DU bli glad över att få som gästgåva på ett bröllop?