2 0 1 2 skrev 2012-06-20 15:49:18 följande:
ME låter intressant! Någon särskild produkt du kan rekommendera? Dyrt?
Ta kontakt med någon som säljer ME-produkter i närheten av dig.
Jag är ingen säljare (jag känner tre som säljer men jag vill inte göra det själv) det finns till och med en "apparat" som man kan stoppa in huvudet i och så kan dom kolla mer på vilken hudtyp man har. Någon sorts hudanalys alltså
Om du är medlem på Facebook så kan du söka efter Marja Entrish där så borde du kunna komma i kontakt med en säljare.
Vissa hälsokostaffärer säljer ME så det kanske kan vara ett ställe att prova på om du vill testa.
Ja det är dyrt, det måste jag erkänna. Men det är drygt.
När jag använder havsalgstvål så tar jag inte ens ett helt pumpslag (som på en vanlig handtvål) utan det räcker med en droppe liksom.
Och just havsalgstvålen, samt Solsticket kan väl kanske vara två produkter som är bra att testa om man bara ska testa för att se om man gillar serien eftersom dom är neutrala (inte speciella för torr hy, fet hy osv).
Anledningen till att jag fastnade för ME är att Marja's filosofi är att allt du smörjer på kroppen ska du kunna äta. Vilket innebär att om ditt barn eller din hund får tag i din handkräm och tuggar i sig lite innan dom inser att det inte smakar gott (eller tja min hund älskar smaken av bivaxkrämen och vill gärna ha en klick om han får

) så betyder det att dom kanske möjligtvis mår illa och vill få bort smaken. Men dom blir inte sjuka av det.
Jag har själv provat att äta en klick handkräm och visst det smakar inte gott men jag blev inte sjuk.
Att det sen gör att jag slipper mina otrevliga torrsprickor hela vintern och att maken är i stort sett exemfri och kan bli av med sin blomkålsnäsa när han orkar köra tvättprogrammet varje dag - tja det är ju inte ett stort minus direkt