• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Lavin

Kärleken: nr 1 var finast, den sista klänningen också! Du har ju verkligen fin kroppsform som passar i det mesta! Vad heter den första klänningen? Jag vill ha en liknande själv :)

• daniiel 2
    kärleken skrev 2013-12-11 14:15:11 följande:

Den här klänningen var ju helt fantastisk måste jag säga, wow! Den satt ju väldigt bra på dig och var otroligt smickrande för din figur. Enkel, ja, men då kan man också ösa på med frisyr, bukett, smycken osv. Den är definitivt inte tråkig iaf. Kanske ett band i midjan med lite bling? Definitivt min (lite otippat) favorit av alla.
    kärleken skrev 2013-12-11 14:16:05 följande:

Och den här kommer på andra plats. Även den väldigt smickrand på dig och inte alls "over the top", men långt ifrån tråkig. Jag tror att den här definitivt skulle göra sig bra med ett "bridal sash" :)

Men välj den klänningen som du kände dig bekvämast i och mest som dig själv i :) Det kommer stråla lite extra om dig på bröllopsdagen då!
  • Ekorren

Kärleken: Alla är fina klänningar! Med lantligt tema tycker jag att det passar som du säger med lite enklare klänning. Jag röstar på nr 2, sitter jättefint på dig! Ska själv ha festen på en höskulle och letar något liknande. Vad är det för märke på klänningarna nr 2, 3 och 5?

• Spinner
    kärleken skrev 2013-12-11 14:16:05 följande:

Åh så fin! precis en sådan jag letar efter själv (min favvo bland de du lagt upp ;) ) Vad är det för klänning?

• konijntje

Hej, jag undrar om någon här vet hur det går till när man syr in en klänning som min (sida 366 i den här tråden) Eftersom den har mycket paljetter och sånt, tar sömmerskan först bort det eller hur går det till? Har ingen aning om hur sådant går till. Är det svårt att sy in min klänning? Känner någon till en bra sömmerska/skräddare i Kalmar/Växjö eller Malmö?

• Chicita
    konijntje skrev 2013-12-11 19:38:42 följande:
    Hej, jag undrar om någon här vet hur det går till när man syr in en klänning som min (sida 366 i den här tråden) Eftersom den har mycket paljetter och sånt, tar sömmerskan först bort det eller hur går det till? Har ingen aning om hur sådant går till. Är det svårt att sy in min klänning? Känner någon till en bra sömmerska/skräddare i Kalmar/Växjö eller Malmö?
    Det beror på hur mycket dom måste ändra.
    Om det bara är lite så kan det hända att dom bara justerar lite i sidosömmarna och då tar dom antagligen bara bort dom kristaller som skulle hamna inuti sömmen i så fall men låter resten sitta kvar.

Det bästa är ju att fråga sömmerskan Glad 
  • konijntje
    Chicita skrev 2013-12-11 21:23:08 följande:
    Det beror på hur mycket dom måste ändra.
    Om det bara är lite så kan det hända att dom bara justerar lite i sidosömmarna och då tar dom antagligen bara bort dom kristaller som skulle hamna inuti sömmen i så fall men låter resten sitta kvar.

Det bästa är ju att fråga sömmerskan Glad 
    Tack :)

haha ja det borde jag, är bara lite orolig om hur det funkar och om klänningen kan förstöras, hörde nyss en skräckhistoria så blev lite orolig .
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D