• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • stormhelen
    jenniferochaugust skrev 2013-09-12 14:10:43 följande:
    Då var bröllopet och bröllopsresan över. Väntar med spänning på fotografens bilder! Men än så länge har jag några lite halvdåliga mobilbilder att bjussa på :)
    Klänningen är en Allure Bridals i typp och spets med klädda knappar i ryggen och hela vägen ner på släpet.

Jag kände mig såååå fin, älskade klänningen!

Vilken vacker klänning du hade på dig!

Det sitter underbart bra på dig. =)

• höstbrud13

Hej vad fina ni är allihopa!
    Nu har jag äntligen börjat anstränga mig lite med det kommande bröllopet. Har inte riktigt haft någon "feeling" men nu när det är en månad kvar börjar jag känna lite smått panik. :)
    Jag skulle behöva lite hjälp.. Jag har en klänning jag ska ha som egentligen inte känns som "jag", men ska det va ska det va ordentligt... ;)
    Jag måste höra vad ni tycker att jag ska göra med håret till klänningen.. Jag lägger upp en bild på en snabb frisyr jag gjorde sittande i soffan. Vad tror ni om den till klänningen, eller ska jag ha mer utsläppt.. kom gärna med tips. Jag ska kunna göra frisyren på egen hand.

Funderar på att bara ha pärlhalsband och pärlor i öronen. Sen möjligtvis en ros i håret och kanske endast vita rosor i buketten, eller har ni något annat förslag? Vill inte se alltför perfekt ut, utan håret får gärna vara lite tuffsigt. Herrejösses.. jag hör ju hur vackert det låter! ;) 

• a ring on my finger
    höstbrud13 skrev 2013-09-16 21:53:22 följande:
    Nu har jag äntligen börjat anstränga mig lite med det kommande bröllopet. Har inte riktigt haft någon "feeling" men nu när det är en månad kvar börjar jag känna lite smått panik. :)
    Jag skulle behöva lite hjälp.. Jag har en klänning jag ska ha som egentligen inte känns som "jag", men ska det va ska det va ordentligt... ;)
    Jag måste höra vad ni tycker att jag ska göra med håret till klänningen.. Jag lägger upp en bild på en snabb frisyr jag gjorde sittande i soffan. Vad tror ni om den till klänningen, eller ska jag ha mer utsläppt.. kom gärna med tips. Jag ska kunna göra frisyren på egen hand.

Funderar på att bara ha pärlhalsband och pärlor i öronen. Sen möjligtvis en ros i håret och kanske endast vita rosor i buketten, eller har ni något annat förslag? Vill inte se alltför perfekt ut, utan håret får gärna vara lite tuffsigt. Herrejösses.. jag hör ju hur vackert det låter! ;) 

Jag tycker håret är jättefint och passar bra till klännigen. Tror även att du gör rätt i att hålla det enkelt med smycken eftersom klänningen har en del detaljer.
    Lycka till på er bröllopsdag
  • Midsommarbrud

a ring on my finger - Vilken otroligt fin klänning, vacker men ändå annorlunda och tuff tycker jag. Förstår det där med att det kan va svårt att känna att brudklänningen känns som en själv.. Kan du inte få det att bli mer du med några coola skor eller nåt färgat band? Håret var också jättefint, fantastiskt att du gjort det själv. Tycker inte du ska ha håret utsläppt nåt, tycker det är jättefint med heluppsättningar och att klänningen får mer fokus då. Men en blomma var fint, och kanske nån fläta.. Lycka till med det stundande bröllopet!

• daniiel
    Jättefin klänning tycker jag :) Vad är det som gör att den inte känns riktigt som du? Kan du på något sätt få den att kännas mer som du? :)

Angående håret, så tycker jag frisyren var väldigt fin och passar bra till klänningen. Lite busig klänning och lite busig frisyr, snyggt! Jag tycker dessutom det var fint med en blomma och jag älskar pärlor, så jag skulle definitivt satsa på sådana smycken! :)
  • Trattkantarellen

Jättefin klänning!
    Frisyren var också mkt snygg, tycker den var lite sådär lagomt fin, och lite busig, precis som klänningen, så det passar ju bra ihop. Pärlor är klassiskt och snyggt, och funkar mkt bra med rosor.

Det blir nog superfint, lägg gärna upp bilder här sedan från dagen B! 
  • höstbrud13

Tack för era gulliga ord! Klänningen känns nog inte riktigt som jag pga att jag i vanliga fall är mer en jeanstjej. ;) inte van vid tyll och fluff. Men då jag var och provade diverse klänningar föll jag för prinsessklänningar och maränger.. Så lite kul att jag har en som är lite annorlunda. Jag blir lite stressad när jag vet att alla ska titta på mig och bedöma allting från topp till tå. Antar att ni alla känner er eller har känt er likadant? :) kul att ni tycker att jag ska ha håret uppsatt. Känner inte att jag vill ha något riktigt traditionellt utan gärna liten egen touch. Dock lite nedtonat och enkelt. Idag bokade jag blommorna och det blir bara vita rosor och brudslöja. Kommer inte att ha slöja i håret.. Men kanske en fläta. Jag ska öva vidare på håret så det sitter dagen D och visst kommer det upp en bild om nån månad. ;)

• PimPim83

Här är jag i min spetsklänning från Landybridal på vår stora dag i lördags. Jag kände mig SÅ fin och är jätteglad över att jag beställde den här klänningen trots att jag egentligen hade bestämt mig för att använda en annan.

Hoppas kunna visa bättre bilder när vi får våra foton från vår bröllopsfotograf. Glad
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D