• daniiel

Visa DIN brudklänning! :D

Jag vet att det finns trådar där det visas upp klänningar. Det finns också en tråd där man visar upp sig som brud. Jag skulle vilja att denna tråden var ett mellanting. I brudklänninstrådarna är det många som visar upp modellbilder med klänningar och skriver "Jag ska ha denna klänningen." och det är ju jätteroligt visserligen, men jag tycker det är roligare med bilder där personen i fråga bär klänningen.

Nu vill jag se dig i din klänning! Solig

Oavsett om du redan är gift eller ska gifta dig. Oavsett om den är köpt i brudbutik, på blocket, på HM eller beställd från Kina, ja eller om den är vit, röd, rosa eller någon annan färg. Jag hoppas att ni vill visa upp er i er underbara brudklänning Skrattande

Jag är redan gift sedan ett tag tillbaka och såhär såg jag ut i min, Kinaköpta, brudklänning.

Nu hoppas jag som sagt att du vill visa dig i din! GladTRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-20 12:44
    Påpekar igen att du ska bära klänningen (ha den på dig) på bilden/bilderna som du lägger in här! :)

I annat fall hänvisar jag till de andra "brudklänningstrådarna" som finns.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-26 17:58
    Jag påminner om något som många redan skrivit:

Snälla - när ni citerar inlägg.
    -Plocka bort bilderna från inlägget ni citerar (markera och ta bort)
    -Alternativt, förminska bilderna (Markera och dra i ena hörnet)

Om ni inte kan göra något av ovanstående saker så skriv personens nick i fet-text i början av inlägget istället så slipper det bli så rörigt.
  • Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D
  • Ariana
    Legna83 skrev 2013-04-17 08:04:16 följande:
    Villka fina klänningar ni har allihopa! <3 Jag hade en klar bild över hur jag ville ha min klänning : enkel, v -ringad, markerad midja och lite ärm... en älskad arbetskamrat tog sig an fallet...och här är resultatet....Den är något genomskinlig, men ett par bra och slankande strumpbyxor får lösa det tänker jag!

Jättefin klänning! Vad roligt att du fick den precis som du ville. Jag hade nog övervägt underklänning eller att sy in ett lager tyg till i kjolen. Tänk på att ni säkert är ute någon gång under dagen (tex vid kyrkan om ni gifter er där) eller att du kan stå framför ett fönster. I solljus kommer det nog att bli väldigt genomskinligt , vilket kanske inte är så roligt.
  • ThereseV

Här är min klänning. Lite slarvigt snörad, med bh-band som sticker ut och med "kjolen" inte tillrättalgad:P 
    Det enda som inte känns helt hundra är hur den blir när släpet hängs upp..Jag måste nog testa att ta av underkjolen när jag hänger upp det, alternativt testa att hänga upp det innifrån ..
  • 67d

ThereseV; vart kommer klänningen ifrån? Den är helt underbar!!! :D jag skulle nog precis som du skriver testa att hänga upp den innefrån! ... Fler som inte kan citera och dela bilder när ni skriver från iPad?

• ThereseV

Oj, vad var det för märke på den...Romantica tror jag märket heter.. är lite osäker på om det bara är det eller något mer i namnet. Helt underbar är den iaf:) ..bara jag fixar upphängingen haha:P 

• Mmmaria
    Legna83 skrev 2013-04-17 08:04:16 följande:
    Villka fina klänningar ni har allihopa! <3 Jag hade en klar bild över hur jag ville ha min klänning : enkel, v -ringad, markerad midja och lite ärm... en älskad arbetskamrat tog sig an fallet...och här är resultatet....Den är något genomskinlig, men ett par bra och slankande strumpbyxor får lösa det tänker jag!

Vilken vacker klänning! Så ren och enkel. Underbar rygg och små ärmar.
  • Mmmaria
    Saris skrev 2013-04-15 23:00:56 följande:

Här är min Nixa klänning jag hittade på rean i höstas när jag var ute och provade för att kunna beställa en kinaklänning men fastnade för denna... :)

Vet inte om jag ska ha boleron till eller inte än...Bandet i midjan har jag bestället från dhgate.com

Snygg klänning och den sitter jättebra på dig. Är lite tveksam till boleron, men det är ju svårt att se på bild. Har du funderat på bolero i spets alt bolero med korta ärmar?
  • Chicita
    Saris skrev 2013-04-15 23:00:56 följande:

Mmmaria skrev 2013-04-17 11:08:59 följande:
    Snygg klänning och den sitter jättebra på dig. Är lite tveksam till boleron, men det är ju svårt att se på bild. Har du funderat på bolero i spets alt bolero med korta ärmar?
    Jag håller med om det Mmmaria skriver här.
    Jag tror att klänningen skulle komma mer till sin rätt utan boleron.
    Alternativt någon med bara en cap-sleeve 
  • Anaa

Nu måste jag visa min fina klänning som inhandlades igår!:D Några ändringar ska göras (tex snörning bak istället för dragkedja) men den är såååå fin!(tycker jag själv iaf;P)

• Teresa L

Här är min färdiga klänning. :) Beställde en rätt stor storlek så bebismagen skulle få plats, så jag fick sy in den över bysten. Men jag är jättenöjd! :D Har ev tänkt ha en svart spetsbolero till oxå.
  • emzerus83
    Teresa L skrev 2013-04-17 14:52:11 följande:

Här är min färdiga klänning. :) Beställde en rätt stor storlek så bebismagen skulle få plats, så jag fick sy in den över bysten. Men jag är jättenöjd! :D Har ev tänkt ha en svart spetsbolero till oxå.
    Åhh va vacker du är och klänningen blev ju jättebra!! (läste precis din andra tråd också där du funderat fram o tilbaka ang band i midjan) Och jag tycker bandet gjorde sig helt rätt där :)
Svar på tråden Visa DIN brudklänning! :D