snowstars skrev 2012-03-11 17:21:19 följande:
Finns det inga hyresrätter med egen ingång i de stadsdelar ni vill bo? Det brukar ju kunna finnas utan att det för den sakens skull iknar ett radhus liksom. Skulle kanske vara en kompromiss. Men det är ju då inte säkert att det finns eller så är kön hundra mil lång Tänkte bara om ni kollar det :)
För oss var det så att vi ville bo i staden vi bor i idag och eftersom det var i princip omöjligt att få tag på en hyresrätt slutade det med att vi köpte en bostadsrätt som är väldigt sliten - men den var billig. Eller vi och vi, det är mamma som står på lånet men vi betalar allt. Men jag antar att det är en lösning som inte är möjlig för alla eller är så kul när man är gift och har barn. Nu vet jag inte alls hur det blev, min sambo fick jobb 37 mil bort och jag läser på distans så det känns ju inte så där jättebefogat att bo kvar egentligen..
I framtiden vill vi båda bo i hus och vi kommer förmodligen att flytta hemåt (inte alltför långt från Skellefteå, btw ;) ) eftersom vi vill ha närmare till våra familjer och för att jag tycker huspriserna i en stad är helt sjuka. Och då är de ändå låga om man jämför med storstäderna. Priset vi köpte lägenheten för skulle man få minst ett hus där jag kommer från, kanske till och med ett och ett halvt..
Mm, nej, tyvärr finns inte det. Det är som sagt väldigt brist på lägenheter och där vi vill bo är det mest villor och mindre lägenhetshus, där det aldrig blir ledigt något :P Annars skulle det helt klart kunna vara en bra kompromiss, så länge lägenheten hade varot på bottenplan och haft uteplats, för det är ju vad jag saknar :P Nu finns det dock inte som sagt.
Oj, jobbar din sambo så långt bort? Hur funkar det? Haha jajo, jag känner igen det där. Ett hus här, där vi vill bo, kostar väl kring 2 miljoner och det är ju väldigt mycket pengar, men de från större städer tycker nog det är en spottstyver i sammanhanget ändå ;P
Ni är alltså båda från ungefär samma ställe? Och båda vill flytta hem? Skönt att vara örevens om det :)