BILD-tråd, visa er brudfrisyr
Som rubriken lyder...
Som rubriken lyder...
Wow @makeupmyday vilken snygg frisyr! Jag letar efter en sådan då jag ska ha brudkrona som jag lånar från kyrkan.
Kommer att satsa på enkelt och vackert när jag gifter mig. Fint med naturliga enkla lockar tycker jag. Hittade superfina bilder på Blondinbella (Isabella Lövengrip) när hon gifte sig här:
blondinbella.se/category/vart-brollop-augusti-2013/
Och sen hittade jag den här sidan som visar hur man gör håruppsättningen och hennes fina naturliga sminkning för den delen:
http://www.minmakeupartist.se/makeup-tips/137/Exklusivt---Blondinbellas-brollopsmakeup
Annars är det väldigt fint med mycket blommor i håret tycker jag också fast kanske inte något för mig.
Här är 2 bilder på min testuppsättning. Ja kommer ha det såhär men lockarna där bak kommer vara mer "skarpa", hon rufsade till de lite för mycket men annars är jag helnöjd :)
Första inlägget komiväg lite tidigt!
Men såhär såg jag ut i allafall: en vanlig knut i bak och en liten, ja vad ska man kalla den? Rockabillie updo lugg.. isch? Och mitt i alltihopa en liten knut mitt på huvudet som jag måste ha för att fästa kronan i, den var ganska bastant kan man säga, så den behövde en liten håknut att fästas i. Och sen var både luggen och knuten ibak ganska behjälpliga i att hålla den på plats.
Mormor tyckte det var tråkigt att jag hade så "vanlig" frisyr, men dels så har jag uppsatt så sällan att det ändå kändes lite speciellt för mig, och sen var det ju en plan bakom, så att jag kunde ha kronan. Och jag är ganska "vanlig" av mig!