• teddy

Man måste väl inte ha två ringer heller?

...Eller?
    Jag vill bara ha en ring men när jag säger det till folk tycker de att jag verkar lite småknäpp!
    "Men va? Ska du inte ha två ringar? Varför ska du inte de?"
    E de konstigt att bara ha en ring??? 

• Svar på tråden Man måste väl inte ha två ringer heller?
  • Chicita

Det enda måstet är hindersprövningen... Flört
    Eller tja viseln i sig då om man nu vill bli gift, men utan hindersprövning så blir man inte det...

Antal ringar spelar ingen roll. Du kan ha en, två, tre... Fingrarna fulla eller ingen alls.
    I vissa yrken får man inte ha ringar, så många väljer att hellre köpa ett halsband eller liknande.

Så nej det är inte konstigt...
    Även om det väl är en sån där underförstådd grej att man vill ha en till ring som tjej så är det fler än du som väljer att inte ha det.

Jag är inte en av dom dock Flört

• Fia S

Va bra att du skrev och frågade det Teddy. För det undrar jag med!?!?
    Har en förlovningsring som egentligen inte passar till nån vigselring. Den är typ lite bucklig.
    Men hon i smyckes butiken sa att "Ja men det måste du ha. Alla har 2 ringar nu"
    Så jag blev lite förvirrad och nästan besviken på mig själv  för jag bara tänkt ha en ring när vi väl är gifta.

• Pertinax

Jag vill ha två, men just nu lutar det ändå mot en. Vet inte hur jag ska lyckas matcha min förlovningsring med de vigselringar jag tittar på, så det slutar nog med att jag bara bär vigselringen på fingret och förlovningsringen i halsband. Och så råkar jag ju vara sjuksköterska så ringen sitter redan för det mesta i halsband.

Men för mig signalerar en ring att man är förlovad och två ringar att man är gift...

• teddy

Precis va jag trodde! Man gör som man vill! Glad

• daniiel

Precis som Chichita skriver, så kan man ha precis som man vill angående ringarna :)

Jag har två "förlovningsringar", men använder ingen av dom. Köpte först en i stål, som var väldigt obekväm, så ramade in den och där har den hängt i flera år. Till bröllopet köpte jag dock en ny, slät, i silver. Har dessutom två "vigselringar", men använder ingen av dom heller. Köpte en fin guldring, men inte en vigselring. Köpte sedan en i silver med CZ-stenar, som jag tänkte använda ihop med den släta silverringen, som vigselring. Alla är väldigt billiga ringar, just för att jag inte använder ring. Under själva bröllopsdagen blev det dock så att jag använde guldringen iaf, i kyrkan. Har använt både den och silverringarna ett par gånger efteråt, men känner mig bekvämast helt utan ring :) Samma för min make, han har inte heller någon ring på sig.

• Sara 120707

Det finns ju absolut inget man måste.

Traditionen är två ringar men som daniiel så är jag inte förtjust i ringar så jag har köpt ett par med cubic zirkonia för en billig peng.

Dessa kommer jag sedan att använda när jag klär upp mig lite eller när jag tydligt vill markera att jag är gift(utekvällar och liknande).

Kan ju vara något för TS.

Svar på tråden Man måste väl inte ha två ringer heller?