• 89lillo

Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!

Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...

vilka datum har ni?? 

• Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
  • Juli2013

åhh så bra tips! Det har jag inte upptäckt ännu. Prover är nu beställda :)

Hittade även ditt pamjofre :)

Pagnie skrev 2012-11-28 18:06:30 följande:
    det som är bra med calligrafen är ju att man kan beställa hem provkort gratis också. det har jag gjort flera gånger och man får en bra bild av hur de ser ut och känns då. :D jätte smidigt
  • annika01

Vi gifter oss den 20:e juli. Kyrkan är bokad och vi kommer att ha festen i vår lada. Vi kommer att ha Mörklila, vitt silver och inslag av limegrönt som färgtema.

Jag har tittat lite bakåt i den här tråden och är helt impad av hur långt ni har kommit med allt. Jag och min blivande är lite "sista minuten" - personer båda två. Det gäller nog att försöka komma igång nu! Åtminstone är det ju bra om vi kommer igång med inbjudningarna

Jag såg dina ringar CoG! De var riktigt, riktigt fina! Jag sökte på Åsa Backman och fick upp en i Sundsvall. Stämmer det? Jag har en idé på något liknande dina ringar fast med en not istället för ett hjärta eftersom det var musiken som förde oss samman. Det verkade som om hon gör ringarna efter önskemål, eller?

• CoG
    Annka01:

Det är Åsa Backman som gjort våra ringar.
    Till mig var det 3 ringar, men efter lite funderingar valde jag att lämna in dom här i min stad för att göra om dom lite.

Två av ringarna sattes ihop (så att dom inte ska glappa och röra sig mot varann) och jag satte in 6 stenar, 3 på var sida om hjärtat på den hamrade ringen med text.
    Jag är toknöjd och kommer nog bara anv dessa två ringar.

Åsa gör ringar efter beställning och dom blir fina och personliga.
    Eftersom att dom är handgjorda så kan dom vara lite ojämna, men det hör till hennes stil.
    ALTI heter hennes företag.

• Johanna78

Vi gifter oss den 6/7 och allt vi gjort är att boka kyrka och festlokal.
    Inbjudningskort tänkte jag ta tag i under mellandagarna.

Får jag fråga vad ni har för budget?

• CoG
    Johanna78 skrev 2012-11-30 13:00:44 följande:

Vi har inte satt någon budget.
    Men då jag köper hem eller funderar på saker så tittar jag efter hur man kan göra det med billigare medel och snålar nog lite här och där.

Vi tänkte sprida ut kostanderna så mycket det går och ta det som det kommer bara.

Vi gifter oss den 27/7.

Klänningen kostade 2500
    och ringarna med en ändrig kostade sammanlagt 6700.
    Än så länge känns det som att vi håller en lagom budget för att det ska fundera trots att jag är mammaledig.
  • martina o affe
    Johanna78 skrev 2012-11-30 13:00:44 följande:
    Vi gifter oss den 6/7 och allt vi gjort är att boka kyrka och festlokal.
    Inbjudningskort tänkte jag ta tag i under mellandagarna.

Vi har smått börjat dela ut våra inbjudningar! Känns så kul och gör det lite mer verklligt.

Vår budget ligger väl runt ca 50-60000 kr totalt med allt..
  • annika01

Tack för svaret CoG! Det är just det att ringarna blir lite ojämna och personliga som ger dem själ. Vi vill inte ha sådär jämna och "perfekta" ringar, varken jag eller min blivande, så jag tror att Åsas ringar skulle känas rätt för oss.

• CoG
    annika01 skrev 2012-12-01 10:58:02 följande:
    Tack för svaret CoG! Det är just det att ringarna blir lite ojämna och personliga som ger dem själ. Vi vill inte ha sådär jämna och "perfekta" ringar, varken jag eller min blivande, så jag tror att Åsas ringar skulle känas rätt för oss.
    Var dock försiktig om du vill ha en ring med stenar, det är inte säkert att dom sitter så hårt.
    Du kan ju be henne att vara noga med ev stenar iaf.
    Jag testade en av ringarna hon gjort i knappt 2 dygn, sen var en av stenarna borta och jag hade inte gjort ngt särskilt som kunde skada ringen.
  • wedding planner

Hej!

vi gifter oss 13 juli 2013 och startade planeringen för 1 mån sen...har köpt klänning och bokat präst.
    Eftersom det blir utomhusbröllop och på en plats som ägs av släkten så underlättar det  men har ju en hel del pyssel kvar med att ordna tält, catering, musik mm.

När tänker ni skicka ut inbjudningskorten?
    Vi funderar på att lägga med en blänkare i julkorten som snart går ut,lite som "save the date" och sedan inbjudningar under våren men det verkar som flera av er tänker skicka ut inbjudningarna  redan nu?

Hälsningar Wplanner

• Pagnie
    wedding planner skrev 2012-12-01 17:32:10 följande:
    Hej!

vi gifter oss 13 juli 2013 och startade planeringen för 1 mån sen...har köpt klänning och bokat präst.
    Eftersom det blir utomhusbröllop och på en plats som ägs av släkten så underlättar det  men har ju en hel del pyssel kvar med att ordna tält, catering, musik mm.

När tänker ni skicka ut inbjudningskorten?
    Vi funderar på att lägga med en blänkare i julkorten som snart går ut,lite som "save the date" och sedan inbjudningar under våren men det verkar som flera av er tänker skicka ut inbjudningarna  redan nu?

Hälsningar Wplanner
    åh vad roligt. vi gifter oss också den 13 juli. Men vi har planerat sedan i januari. Men å andra sidan hade vi ju inte samma tillgång till stället att vara på som ni verkar ha så det är ju jättebra för er att slippa den där konsten med att hitta lokal. :D
    Vad roligt att du redan hittat klänning. Du gick på det roligaste på en gång. Beställde min i oktober och hoppas på att den kommer snart. vad ska du ha för slags klänning då?

Vi kommer inte skicka ut inbjudningarna förän i mars någon gång. tidigast. folk glömmer nog bort annars.
Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!