• 89lillo

Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!

Ville jätte gärna kolla om det är flera som kommer gifta sig under Juli 2013... Vi har valt datumet 27 juli 2013...

vilka datum har ni?? 

• Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!
  • Krystal

Vi hoppas på att kunna gifta oss i Riddarsalen i Riddarhuset Stockholm, så vi måste nog boka snart om vi vill kunna vara där den 20 juli. En vän till m2b är präst och ska vigas oss är det tänkt.

• pamjofre

Nu har jag och mina tärnor (3 st) beställt deras klänningar! Blev super fina, de ska ha likadana, bara med olika axelband :)

Även inbjudnmingskorten beställdes idag :D och hotellet bokades. Känns himmla kul! Allt börjar arta sig nuSolig 

• CoG

Det är så roligt då det rör på sig :)

pamjofre skrev 2012-11-07 19:07:21 följande:
    Nu har jag och mina tärnor (3 st) beställt deras klänningar! Blev super fina, de ska ha likadana, bara med olika axelband :)

Även inbjudnmingskorten beställdes idag :D och hotellet bokades. Känns himmla kul! Allt börjar arta sig nuSolig
  • Kago09

Varifrån beställde du klänningarna om man får fråga? Letar för fullt och ännu inte hittat nåt!!

• Pyttis

så då har man bränt pengar på tyg, så nu ska det börjas sys på min klänning!!! :)

• pamjofre
    CoG- ja visst e det! :)

Kago09- Vet inte om det var mig du frågade, men jag har iaf beställt tärnornas klänningar från "proms and weddings" i Malmö. De har en mkt fin butik och är enligt mitt tycke mkt trevliga och hjälpsamma :).

Pyttis- åhh va kul att du ska sy din egen klänning! Det blir säkert super bra :)
  • johannaochdennis

Åhhh va roligt att flera av er kommit en bit i er planering!!! Jag sitter i skrivande stund med funderingar kring skor och brudgumskläder.. Jag funderar på att ha gröna - eftersom vårt tema kommer gå i äpplegrönt. Så jag tänkte beställa dessa:

http://www.milanoo.com/Green-2-Heel-Open-Toes-Satin-Wedding-Shoes-p33025.html

Men nu funderar jag på om min tärna ska ha likadana skor, fast om jag hittar i vitt. Vad tror ni? Eller blir det konstigt om hon har vita skor och inte jag? Hon ska ha en grön klänning och jag kan tycka att det kanske blir lite väl mycket grönt med gröna skor och grön klänning?

Vad ska era män ha på sig? Vi var ute och provade lite olika i helgen, han provade brun och svart kostym. Han fastnade inte direkt för något av det. Men vi hittade en ursnygg grön (såklart;)) väst. Så nu är vi väll lite inne på att han ska ha sin vanliga kostym som sitter jätte snyggt på honom, men att vi köper den snygga västen till. Vi får väll testa och se hur det ser ut =)

Pyttis: åhhh va roligt att börja sy! :D önskar jag kunde! Men är inte nått pysslig av mig ;( Ser bättre ut när min 2-åriga dotter fixr med nått ;)

• Mustikka

Oj vad roligt vi gifter oss samma dag :D Kl 18.00 i Södertälje

• Kaffegrus
    johannaochdennis skrev 2012-11-14 16:04:53 följande:

Åhhh va roligt att flera av er kommit en bit i er planering!!! Jag sitter i skrivande stund med funderingar kring skor och brudgumskläder.. Jag funderar på att ha gröna - eftersom vårt tema kommer gå i äpplegrönt. Så jag tänkte beställa dessa:

www.milanoo.com/Green-2-Heel-Open-Toes-Satin-...

Men nu funderar jag på om min tärna ska ha likadana skor, fast om jag hittar i vitt. Vad tror ni? Eller blir det konstigt om hon har vita skor och inte jag? Hon ska ha en grön klänning och jag kan tycka att det kanske blir lite väl mycket grönt med gröna skor och grön klänning?

Vad ska era män ha på sig? Vi var ute och provade lite olika i helgen, han provade brun och svart kostym. Han fastnade inte direkt för något av det. Men vi hittade en ursnygg grön (såklart;)) väst. Så nu är vi väll lite inne på att han ska ha sin vanliga kostym som sitter jätte snyggt på honom, men att vi köper den snygga västen till. Vi får väll testa och se hur det ser ut =)

Pyttis: åhhh va roligt att börja sy! :D önskar jag kunde! Men är inte nått pysslig av mig ;( Ser bättre ut när min 2-åriga dotter fixr med nått ;)

Jättesnygga skor! Har du erfarenhet från sidan och vet att de är pålitliga? Jag har aldrig hört om den, men hittade jättemycket fint

Jag tycker det lät roligt att du har gröna skor och tärnan vita. Det är liksom ett oväntad överaskningsmoment. Det är väl en klassisk grej att tärnan har motsatta färger än bruden, så jag tycker det blir bra. Dock betyder det väl olycka om någon annan än bruden bär vitt Tungan ute

Jag hade tänkt en mörk grå kostym till min blivande då han är en sommar och absolut inte kan ha svart. Så en väst i ivory då min klänning är i ivory. Om mannen har något helvitt när brudens klänning är i ivory kan klänningen lätt se gul ut i jämförelse. Ett råd är att tänka på detta når du köper hans kläder. Ha samma nyans av vitt! Till detta tänkte vi en vinröd kravat och en vinröd ros ev. vinröd näsduk i bröstfickan.

Jag tycker din idé om en grön väst till den vanliga kotymen var ett bra alternativ också. Igen något oväntat och det tycker jag är kul.

Skriv gärna när du kommer fram till något. Blir roligt att höra Skrattande
Svar på tråden Någon som gifter sig under juli 2013 ???!!!!