Hej igen allihoppa, jag har varit borta från forumet några dagar, men ser att debatten hade eggats upp. Kul att många reagerade på frågorna! Jag vill tillägga att jag och min man har ett jättebra sexliv även om vi kanske ibland ser på film. Sanningen för mig är att det egentligen finns en jätteliten gräns mellan sexet hemma i sängen och sexet i porrfilmen. Vårt sexliv vi har hemma känns som en porrfilm. Det som är bra i en porrfilm är själva akten, tanken på tex. mannen och kvinnan som är upphetsade och har sex.sex är ju något naturligt och dom flesta har sex. Det negativare angående porrfilmer är att det egentligen är påhittade "historier" en okänd kille ringer på dörren med en pizza, kommer in och de börjar ha sex osv. Men det är något man blir tänd på ändå. Lika som en horrorfilm kan göra att du skiter i brallan, eller en romantisk film gör att du storbölar, eller lika som en komedi gör att du skrattar, lika så naturlig är känslan man får när man kollar på en porrfilm. (Påminner om att det är min synpunkt på det hela)
Tråden startade jag för att frågan är intressant, det rätta svaret finns inte, alla får tycka vad de vill om porr. Därför startades tråden för att alla skulle få svara på frågorna och säga vad de tycker om saken ( lika som någon tycker att en röd brudbukett är ett måste och en annan tycker att rosa är bäst). Varför jag som trådstartare valde att vara anonym är att för det första är det det "känsliga rummet" och man får vara anonym för känsliga saker tas upp. Och som någon ovan nämnde så döms man väldigt lätt om man tex gillar porr och någon är emot det, och man sedan kommenterar en brudklänning så kommer man få smäll på käften igen, så jag håller med tjejen som skrev det.
För det andra vill jag inte utsätta min man, familj, vänner eller ens någon för detta, att berätta sanningen framför hela världen så att säga, fastän dom vill hålla det hemligt. Att vara anonym får man, det är en trygghet då man kan säga precis vad man vill, så länge alla respekterar varandra! Jag tycker det är dåligt att man inte kan vara anonym i alla de vanliga trådarna där man pratar om mat och bordsdukar men det kan tas upp i en annan tråd.
Alltså, tyck vad ni vill, det har ni rätt till även om ni är emot eller för. Ett svar från en anonym person väger lika tungt som en person med ett nickname. Även om jag skulle använda Lisa85 som användarnamn, så betyder det inte att jag skulle heta Lisa i verkligheten, det skulle vara väldigt naivt och tro det. Sånt där kan man ljuga så mycket om! Som sagt har alla i Sverige samma rätt till yttranden, så snälla respektera varandras åsikter!