Har följt debatten en stund och tycker att två perspektiv kanske kan tillföras.
1)
Det finns väldigt många olika sorters porr. De flesta generaliserar det till blonda smala tjejer med enorma silikonbröst men jag betonar det finns en otrolig spridning.
Fick nyligen reda på att tecknad porr är ganska populärt. Räknas det också som otrohet för er som har den åsikten?
Vill man undvika det "silikonbaserade" så finns det ju mycket amatörporr.
För att sammanfatta så finns det säkert saker jag skulle ta illa upp om min sambo tittade på men överlag så har jag inget emot det.
De flesta har ju en relation där både sex och onani finns med(vilket jag tycker är hälsosamt by the way) och när han leker med sig själv så tycker är det ju bra om han har något han går igång på.
2)
Porr (i benämningen film/bilder) fungerar inte för mig men om jag vill leka själv så har jag inget emot någon sorts erotiknovell. Skulle detta också vara otrohet då?
Ligger även en liten vibrator i mitt nattduksbord. Är det också otrohet?
Jag tycker väl helt enkelt att man får inse och acceptera att vi alla är olika och att sålänge man har ett fungerande sexliv och litar på sin partner så bör man inte dömma.
Det stora problemet verkar snarare ligga i att många kvinnor blir rädda att mannen ska jämföra och tycka att man är mindre attraktiv. Kanske det man bör börja arbeta med?