• Anonym

Vad tycker ni om män som kollar på "vuxenfilmer"?

Hej,

Jag tycker det är helt ok då vi endast tittar på sånt tilsammans som en extra krydda. Spelar ingen roll om man är gift eller inte. Jag tycker det är upp till var och en om man vill titta på sånt.

• Anonym

Tycker det är helt ok om han tittar på porr faktiskt.

• Anonym

Vi kollar ibland ihop, för att krydda lite, men det är faktiskt oftast jag (kvinnan) som tar initiativet. Han sneglar lite, men är inte så jätteintresserad.

Jag är rätt säker på att han inte tittar själv, just för att han inte är så intresserad annars, och för att vi ses så mkt att jag inte vet när han skulle hinna med det utan mig. Men jag hade inte brytt mig så mkt... Som komplement till mig har jag inget emot det, men det får aldrig bli en ersättning. Jag hade nog börjat fundera om jag upptäckte att han regelbundet porrsurfar maniskt eller gjorde det ofta utan att berätta för mig.

• Anonym

Jag tycker faktiskt att det är du som är fördömande nu anonym(whatever works), vad som är trohet för dig är inte detsamma för någon annan och du kanske inte behöver bli äcklad av det?

• Anonym

Har följt debatten en stund och tycker att två perspektiv kanske kan tillföras.

1)

Det finns väldigt många olika sorters porr. De flesta generaliserar det till blonda smala tjejer med enorma silikonbröst men jag betonar det finns en otrolig spridning.

Fick nyligen reda på att tecknad porr är ganska populärt. Räknas det också som otrohet för er som har den åsikten?

Vill man undvika det "silikonbaserade" så finns det ju mycket amatörporr.

För att sammanfatta så finns det säkert saker jag skulle ta illa upp om min sambo tittade på men överlag så har jag inget emot det.

De flesta har ju en relation där både sex och onani finns med(vilket jag tycker är hälsosamt by the way) och när han leker med sig själv så tycker är det ju bra om han har något han går igång på.

2)

Porr (i benämningen film/bilder) fungerar inte för mig men om jag vill leka själv så har jag inget emot någon sorts erotiknovell. Skulle detta också vara otrohet då?

Ligger även en liten vibrator i mitt nattduksbord. Är det också otrohet?

Jag tycker väl helt enkelt att man får inse och acceptera att vi alla är olika och att sålänge man har ett fungerande sexliv och litar på sin partner så bör man inte dömma.

Det stora problemet verkar snarare ligga i att många kvinnor blir rädda att mannen ska jämföra och tycka att man är mindre attraktiv. Kanske det man bör börja arbeta med?

• Anonym

Är det rätt eller fel?

Jag tycker att så länge man är helt öppen med att man tittar på porr så fine, ljuger man om  det så är det lika med otrohet. Min sambo har tittat innan han träffade mig, och vi har tittat någon gång på en film tillsammans, Och visste det kanske inte tänder mig något extremt men det är som någon tidigare har nämnt en extra krydda i sexet. Och om han vill titta på en porrfilm när jag är bortrest så får han det, precis som jag antar att han även ibland tillfredställer sig själv...Även om jag är hemma...Alla ha rätt till att ibland ha sex på egen hand...Självklart inte med någon annan! jag läser ju böcker som ibland har en hel del sex bitar med...Det blir jag tänd på...och så länge han tittar på filmen och det endast gör vårt sexliv lite extra kryddad får han gärna fortsätta :)

• Anonym
    baby freeze skrev 2011-10-07 20:14:27 följande:

Som sagt, om du inte kan stå för dina åsikter så pass att du kan visa vem du är här på forumet så är jag inte intresserad av att argumentera för mina heller. Synd att du tror att du ska bli dömd, men om jag vågar sticka ut nacken med mina åsikter och vänta på hugg, så kan väl du med? Jag tror inte att det är särskilt kontroversiellt att tycka att porr är ok, det är väl snarare tvärtom? De flesta verkar ju tycka att det faktiskt är helt naturligt och acceptabelt att killar porrsurfar och hellre masturberar än ligger med sin tjej. Så det är nog lugnt, ingen kommer att tycka att du är pervers eller konstig.

Referera gärna till vilket inlägg som säger att de flesta tycker att det är okej att killar "hellre mastruberar än ligger med sin tjej"

Jag tycker det verkar som de flesta är överens om att det är okej så länge det inte går före samliv med partnern.

• Anonym

Och om du vill ha förklaringen till varför jag väljer att vara anonym så är d et eftersom de porrsurf vanor jag främst kan referera till främst hör till min sambo och så det är mer för hans anonymitet som jag väljer att vara anonym. Tänker inte lämna ut sådana saker om min sambo (utan att vara anonym) om han inte godkänt det

• Anonym

Detta kan vara för många en riktigt känslig fråga. Jag tolkar den initiala frågan som "vad är er åsikt om er partner vill se porr? ser ni själv på porr?" Upplever det som om svaren istället fokuserat på porrindrustrin... vilken man kan debattera både fram och tillbaka. Själv anser jag mig inte vara tillräckligt insatt i villkoren för dom här personer som deltar i porrfilmer för att kunna argumentera för eller emot dem. Anser att om det är vuxna människor som gör det på frivilligbasis (nu pratar jag inte extrema saker som djursex osv) utan "vanlig" porr där alla deltagare själv avgjort huruvida de vill delta i detta, även om det är inslag av lite extrema saker så är det upp till dom vad dom vill göra. Men som sagt var är inte insatt i deras villkor, huruvida dom blir tvingade, drogade osv.

Däremot vet jag själv med mig att jag tidigare upplevt porrfilm som mycket kränkande, och vid dom tillfälle min x man ville se porrfilm så blev jag vansinnig. Jag skällde skrek och grät. Trodde att det var sånna kvinnor han ville ha. Det slutade med att han tittade inte på porr iaf som jag vet. Men eftersom vi hade olika filmkanaler så misstänker jag att han tittade ibland när inte jag var vaken.
    Jag måste erkänna att jag är en kvinna mitt i livet, och jag har äntligen upptäckt min sexualitet. Det började med en nyfikenhet.... jag började oxå smygtitta lite på porrfilm. Efter min skillsmässa så hade jag flera träffar med en tjugo år yngre man.. själv var jag fyrtio. Varför gör man något sådant när man är en vuxen kvinna? Själv så kan jag säga så här. Mitt äktenskap var dött dom sista åren.. inga kramar..inga smekningar.. inget sex.. inga komplimanger.. säkert inte bara från hans håll utan även från mitt...

Helt plötsligt så var det en ung man som tyckte jag var jätte sexig. Han sms ade..och vi pratade via msn osv.. Jag vet att jag var en sk MILF i hans ögon. Något att skryta med inför kompisarna...kanske inte vem jag var utan att han legat med en 20 år äldre kvinna. Men jag uttnyttjade honom lika mycket som tvärt om. Vi var på det klara med att detta handlade endast om sex.. inga känslor osv..

Många kan förfasa sig över min historia....men ja .. vi var vuxna även om han var ung.. vi gjorde det av egen fri vilja.. och vi njöt av det vi gjorde. Tyvärr så blev den unga mannen väldigt arg på mig när jag träffade min blivande man och sa att jag inte längre var intresserad av våra sex träffar och vill därmed inte ha med mig att göra längre. Lite tråkigt.

Det jag har lärt mig det är att även som kvinna så får man lov att känna sig kåt.. man får lov att fantisera... Numera har jag en mycket mer öppen syn på sex.. tidigare så var jag nog ganska "prydd" egentligen..släckt lampa och en gång i veckan...som sen mynnades ut.. jaja.. så är det...

Nu kan även jag ibland njuta av en porrfilm. Oftast tillsammans med min partner.. den inspirerar.. ljuden eggar.. men det är min partner som jag har sex med.. jag fantiserar definitivt inte om karlarna eller kvinnorna på porrfilmen. Sen måste jag säga att det finns mycker varierande kvalitet på såna filmer. Jag och min partner pratade mycket innan vi blev tillsammans. Vi pratade om sex..vad vi tyckte om.. hur vi vill ha det.. vad vi fantiserar om.. vad vi vill testa och är nyfikna på..JAG LOVAR MITT SEXLIV HAR ALDRIG VARIT BÄTTRE.. Vi vet vad den andra partnern vill ha.. kan slappna av och bara njuta. 

• Anonym

Jag gillar inte porr! Absolut inte alls!

Jag accepterar inte att min blivande tittar på porr, det vet han om och har fått höra. Jag tycker inte det är okej att sitta och runka framför en porrfilm, istället för att krama om mig.

Jag blir äcklad av bara tanken!

och nej.. jag tittar inte själv...!

Svar på tråden Vad tycker ni om män som kollar på "vuxenfilmer"?