• Anonym (Regn)

Vad tycker ni om män som kollar på "vuxenfilmer"?

Ja som frågan lyder, vad tycker ni?
    Är det rätt eller fel?
    Varför / varför inte? 
    Tittar ni själva på sånna filmer?
    Tycker ni det är fel att mannen tittar på sånna när man är gift?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-07 11:49
    Vill tillägga: Vad skulle ni tycka om mannen tittade på filmer själv, i hemlighet?
    Och vad skulle ni göra om han tittar mer på filmer än att göra något i er egen säng?

• Svar på tråden Vad tycker ni om män som kollar på "vuxenfilmer"?
  • Anonym

Hej,

Jag tycker det är helt ok då vi endast tittar på sånt tilsammans som en extra krydda. Spelar ingen roll om man är gift eller inte. Jag tycker det är upp till var och en om man vill titta på sånt.

• Anonym (.)

Har hänt att vi tittar på sånt tillsammans. Tycker inte att det är fel att se såna filmer, men kan ändå erkänna att jag skulle känna obehag om min man tittade på det själv.

Men alla är vi olika. Inget är väl rätt eller fel tycker jag.

• Anonym (S)

Jag tycker det är svårt att tycka något om det i sig. Jag är glad att min man inte tittar på porr (nej, jag är inte naiv, jag är rätt säker på att han faktiskt inte gör det), för jag skulle ha känt ett visst obehag men hade inte haft några logiska argument för att be honom låta bli.

Det man däremot absolut kan ha synpunkter på är om porrtittandet påverkar ens eget sexliv. Om den ena partners hellre tittar på andra som har sex än att göra det själv med sin partner, eller om den porrtittande partners blir påverkad på så sätt att h*n plötsligt börjar vilja ha sex på sätt som partnern inte är bekväm med osv.

• Anonym

Tycker det är helt ok om han tittar på porr faktiskt.

• Anonym

Vi kollar ibland ihop, för att krydda lite, men det är faktiskt oftast jag (kvinnan) som tar initiativet. Han sneglar lite, men är inte så jätteintresserad.

Jag är rätt säker på att han inte tittar själv, just för att han inte är så intresserad annars, och för att vi ses så mkt att jag inte vet när han skulle hinna med det utan mig. Men jag hade inte brytt mig så mkt... Som komplement till mig har jag inget emot det, men det får aldrig bli en ersättning. Jag hade nog börjat fundera om jag upptäckte att han regelbundet porrsurfar maniskt eller gjorde det ofta utan att berätta för mig.

• Anonym (Julie)

Han får titta på precis vad han vill för mig, så länge han inte tröttnar på mig! Hellre "vuxenfilm" som du så fint benämner det, än att han går ut och raggar på nån annan ifall han skulle känna ett behov som jag just precis då inte kan tillfredsställa!

• Anonym (Kox)

Vill han titta så får han men jag vill inte att han ljuger om det. Så länge vi har ett fungerande samliv så. Och vad jag skulle göra om jag inte var nöjd - prata med honom så klart!

• Trivia

Jag har inget emot att min sambo kollar på porr. Vi kollar båda två men sällan tillsammans då vi tittar på olika sorters filmer. Oftast sker det ju i samband med att man har "sex med sig själv" så att säga, och onani är ju en naturlig del av ens sexualitet tycker jag.
    Så länge det inte går ut över ens vanliga sexliv eller relation så är det ingen fara tycker jag.
    Sen kan man ju tycka att det oftast är en ganska skev bild av både kvinnor och män som framställs i "klassisk porr". Både hur man ska se ut och hur man ska vara. Hade gärna sett lite mer normala människor i filmerna. Utan sillisar stora som ballonger, blekta anus och snoppar som är 30cm långa och grova som baseballträn...men tack och lov finns det ju alternativ. Men det är ju sådana filmer som folk tänker på generellt när man säger porr...

• baby freeze
    Är det rätt eller fel?
    Tycker varken eller. Det är inte fel, men det är heller inte rätt. Det är rätt så onaturligt tycker jag, men så länge man inte skadar någon annan så får man väl ha vilka sexuella intressen man vill.
    Varför / varför inte?
    Jag tycker som sagt att det är onaturligt, och har inget intresse av det själv. Min kille har det inte heller, och jag skulle veta om det var så. Blir väldigt irriterad när folk påstår att jag är naiv, och att det typ är naturligt för killar att vilja se porr, och visst, kanske det är så att de flesta gillar det, men det betyder inte att alla verkligen tittar på porr. Jag vet att det generellt sett ligger till så att män är mer visuella, medan kvinnor behöver en viss stämning, men det innebär inte att man måste titta på filmer och bilder av andra som har sex/bilder på enorma tuttar och batongpenisar.
    Tittar ni själva på sånna filmer?
    Min kille har vill inte se på porrfilm, för han tycker inte om att det trubbar av honom. Vi har varit tillsammans i mer än fem år, och vi har ett hett sexliv fortfarande, så jag ser ingen anledning heller.
    Tycker ni det är fel att mannen tittar på sånna när man är gift?
    Varken eller. Det måste vara upp till varje enskilt par vad man anser är OK. Jag hade inte tyckt att det var ok om min nuvarande gjorde det, eftersom det skulle betyda att vårt sexliv har förändrats på något sätt som innebär att han inte längre blir tillräckligt upphetsad av att titta på mig, men med någon annan hade det kunnat vara helt annorlunda.
    Vad skulle ni tycka om mannen tittade på filmer själv, i hemlighet?
    Igen, det måste vara upp till var och en. Även när man ingår i en tvåsamhet, så har man rätt till ett privatliv, och där kan såna här hemligheter vara helt ok. Det är ändå rätt så oskyldigt tycker jag.
    Och vad skulle ni göra om han tittar mer på filmer än att göra något i er egen säng?
    Det skulle uppröra mig något fruktansvärt!
  • Anonym (nej)

Jag kan inte direkt säga att det är fel, men jag skulle inte gilla det för fem öre! Jag tittar själv inte, tycker inte det är speciellt intressant.

Om min m2b skulle sitta och titta själv skulle jag nog blivit lite äcklad, det finns inte i våran värld. Om en man dessutom hellre tittar på porr istället för att älska med sin fru skulle jag fundera på om han ens tycker att hon är attraktiv.

Skulle min m2b någon gång få för sig att hellre titta på porr än att vara med mig skulle han ut och fort skulle det gå! Då är det något som är fel och det problemet ska han ta upp med mig så det går att lösa.

Svar på tråden Vad tycker ni om män som kollar på "vuxenfilmer"?