• Anonym (Regn)

Vad tycker ni om män som kollar på "vuxenfilmer"?

Ja som frågan lyder, vad tycker ni?
    Är det rätt eller fel?
    Varför / varför inte? 
    Tittar ni själva på sånna filmer?
    Tycker ni det är fel att mannen tittar på sånna när man är gift?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-07 11:49
    Vill tillägga: Vad skulle ni tycka om mannen tittade på filmer själv, i hemlighet?
    Och vad skulle ni göra om han tittar mer på filmer än att göra något i er egen säng?

• Svar på tråden Vad tycker ni om män som kollar på "vuxenfilmer"?
  • Anonym (Regn)
    Anonym (Julie) skrev 2011-10-07 13:49:09 följande:
    Han får titta på precis vad han vill för mig, så länge han inte tröttnar på mig! Hellre "vuxenfilm" som du så fint benämner det, än att han går ut och raggar på nån annan ifall han skulle känna ett behov som jag just precis då inte kan tillfredsställa!
    Du säger att han hellre får titta på film än att ragga på stan. Men tycker du inte att tittandet är en slags otrohet då?
  • Anonym (Regn)

jag och min man har alltid öppna diskussioner och angående detta så påstår han "att 99% av alla killar i världen ser eller har sett på porr ofta". Jag säger ju självklart emot, det kan inte stämma. Jag tycker det låter sjukt att alla skulle vara beroende av det. Jag själv låter min man kolla ( och jag vet att han gör det för jag har sett det på internethistoriken, vad han har googlat och så. Ibland klickar han ner sidan så fort man kommer in i rummet haha), men samtidigt håller jag en "gräns" så att vårt sexliv inte blir lidande. Om han skulle kolla på film varje dag och han sen försöker göra något med mig då kommer man ju undra vem det är han tänker på egentligen, mig eller skådisen. För eller hur, alla tjejer som säger att det är helt okej att mannen tittar på porr har ändå den där tanken snurrandes i huvudet " vem är han tänd på nu och vem tänker han på?". jag tror att vi tjejer är sådana att vi har lite svartsjuka i blodet.

• baby freeze

Lika lite som man kan hävda att alla killar kollar porr ofta, så kan man inte heller säga att alla tjejer blir svartsjuka av att deras killar porrsurfar.

• Anonym (Regn)
    baby freeze skrev 2011-10-07 16:15:56 följande:
    Lika lite som man kan hävda att alla killar kollar porr ofta, så kan man inte heller säga att alla tjejer blir svartsjuka av att deras killar porrsurfar.
    Förlåt menade inte så, menade att det är klart man tänker tanken någon gång
  • Anonym (whateverworks)
    Är det rätt eller fel?
    Så länge båda blir lyckliga och glada så ser jag inget fel i om en ensam eller båda tillsammans studerar vuxenfilmer.
    Varför / varför inte?
    Att det skulle vara onaturligt kan jag aldrig tro eftersom att vuxenfilmsindustrin är så stor. Alla människor tänder på olika saker så länge ingen blir allvarligt skadad (fysiskt eller psykiskt) så dömmer inte jag. Jag och min man konsumerar inte vuxenfilmer tillsammans det är något som han gör. Jag har ingen rätt att missunna honom nått som han går igång på. Jag är inte så naiv att jag tror att han bara blir tänd och upphetsad av mig. Jag tänder fortfarande på andra män och jag skulle inte tåla att han förbjöd mig eller blev ledsen över att jag blir det.
    Tittar ni själva på sånna filmer?
    Han ja, Jag nej.
    Tycker ni det är fel att mannen tittar på sånna när man är gift?
    Nej verkligen inte.
    Vad skulle ni tycka om mannen tittade på filmer själv, i hemlighet?
    Om han ljög om att han tittade på vuxenfilm skulle jag bli otroligt ledsen och besviken. Men jag vill inte veta varje gång han har tittat lika lite som jag vill veta om varje gång han onanerat och lika lite som jag är villig att tala om varje gång jag gjort det samma.
    Och vad skulle ni göra om han tittar mer på filmer än att göra något i er egen säng?
    Jag har ärligt talat ingen aning om hur kvoten Han tittar på vuxenfilm/vi har sex med varandra ser ut och det gör mig inte så mycket heller så länge som jag inte känner att jag inte blir tillfredställd eller att han börjar titta på film när jag är hemma.
  • Anonym (nej)
    Anonym (Regn) skrev 2011-10-07 16:08:30 följande:

jag och min man har alltid öppna diskussioner och angående detta så påstår han "att 99% av alla killar i världen ser eller har sett på porr ofta". Jag säger ju självklart emot, det kan inte stämma. Jag tycker det låter sjukt att alla skulle vara beroende av det. Jag själv låter min man kolla ( och jag vet att han gör det för jag har sett det på internethistoriken, vad han har googlat och så. Ibland klickar han ner sidan så fort man kommer in i rummet haha), men samtidigt håller jag en "gräns" så att vårt sexliv inte blir lidande. Om han skulle kolla på film varje dag och han sen försöker göra något med mig då kommer man ju undra vem det är han tänker på egentligen, mig eller skådisen. För eller hur, alla tjejer som säger att det är helt okej att mannen tittar på porr har ändå den där tanken snurrandes i huvudet " vem är han tänd på nu och vem tänker han på?". jag tror att vi tjejer är sådana att vi har lite svartsjuka i blodet.

Klart att din man har rätt när det gäller att "99% av alla killar i världen ser eller har sett på porr ofta", alla har väl varit unga och nyfikna? Flört  Min m2b tittade ofta när han var i tonåren, det gjorde jag också.  Men som jag skrivit tidigare..inte längre :)
  • Anonym (whateverworks)
    Anonym (Regn) skrev 2011-10-07 16:08:30 följande:

Men din man säger väl inte att de flesta män är porrberoende bara för att de tittar? 

Om du störs av att se vad din man har googlat tycker jag du ska be honom surfa incognito, det borde han respektera och det är verkligen inte för mycket begärt. Att du inte vill att ert sexliv ska bli lidande av hans porrkonsumtion förstår jag verkligen så skulle inte jag heller vilja ha det.

Att det händer att min man tänker på andra kvinnor när vi har sex tar jag för givet men det är inget jag tänker under själva akten. Jag är också helt säker på att han tänder på mig fortfarande(vissa saker märks om man säger så Flört) men alla gånger kanske det inte är min kropp som inducerar det.
    Anonym (Regn) skrev 2011-10-07 15:57:46 följande:
    Du säger att han hellre får titta på film än att ragga på stan. Men tycker du inte att tittandet är en slags otrohet då?
    Tittande på andra är och kan aldrig bli otrohet i mina ögon. För mig är trohet oerhört viktigt, det är ju det vi lovat varandra när vi gifte oss. Att då komma och säga att om man tittar på andra är man otrogen gör mig ärligt talat lite äcklad då man trivialiserar trohetsfrågan. Trogen är nått man är med varandra inte nått som är ett utopiskt mål man aldrig kommer uppnå.

• Anonym

Jag tycker faktiskt att det är du som är fördömande nu anonym(whatever works), vad som är trohet för dig är inte detsamma för någon annan och du kanske inte behöver bli äcklad av det?

• Anonym (Storm)

Jag och min sambo kollar på vuxenfilmer tillsammans ibland, som en extra krydda.
    Jag vet att han också gör det ibland själv, vilket är helt okej.

Men; är jag hemma och ligger och sover när han kollar på det så vill jag att han "avslutar" med mig.
    Hellre väcka upp mig om han är sugen än att avsluta framför filmen så att säga.

• Anonym (S)
    Anonym (Storm) skrev 2011-10-07 17:36:39 följande:
    Men; är jag hemma och ligger och sover när han kollar på det så vill jag att han "avslutar" med mig.
    Hellre väcka upp mig om han är sugen än att avsluta framför filmen så att säga.
    Där ser man, folk är verkligen olika. Jag skulle då inte uppskatta att bli väckt för att min karl hade suttit och kåtat upp sig framför datorn och ville ha en fysisk kropp att stoppa in den i. Jag skulle nog känna mig lite som ett sexredskap då, ärligt talat. (Plus att jag ju i det läget inte alls skulle vara på humör, så han skulle ju få jobba ett bra tag för att få mig med på noterna.)
Svar på tråden Vad tycker ni om män som kollar på "vuxenfilmer"?