Anonym (Regn) skrev 2011-10-07 16:08:30 följande:
jag och min man har alltid öppna diskussioner och angående detta så påstår han "att 99% av alla killar i världen ser eller har sett på porr ofta". Jag säger ju självklart emot, det kan inte stämma. Jag tycker det låter sjukt att alla skulle vara beroende av det. Jag själv låter min man kolla ( och jag vet att han gör det för jag har sett det på internethistoriken, vad han har googlat och så. Ibland klickar han ner sidan så fort man kommer in i rummet haha), men samtidigt håller jag en "gräns" så att vårt sexliv inte blir lidande. Om han skulle kolla på film varje dag och han sen försöker göra något med mig då kommer man ju undra vem det är han tänker på egentligen, mig eller skådisen. För eller hur, alla tjejer som säger att det är helt okej att mannen tittar på porr har ändå den där tanken snurrandes i huvudet " vem är han tänd på nu och vem tänker han på?". jag tror att vi tjejer är sådana att vi har lite svartsjuka i blodet.
Men din man säger väl inte att de flesta män är porrberoende bara för att de tittar?
Om du störs av att se vad din man har googlat tycker jag du ska be honom surfa incognito, det borde han respektera och det är verkligen inte för mycket begärt. Att du inte vill att ert sexliv ska bli lidande av hans porrkonsumtion förstår jag verkligen så skulle inte jag heller vilja ha det.
Att det händer att min man tänker på andra kvinnor när vi har sex tar jag för givet men det är inget jag tänker under själva akten. Jag är också helt säker på att han tänder på mig fortfarande(vissa saker märks om man säger så

) men alla gånger kanske det inte är min kropp som inducerar det.
Anonym (Regn) skrev 2011-10-07 15:57:46 följande:
Du säger att han hellre får titta på film än att ragga på stan. Men tycker du inte att tittandet är en slags otrohet då?
Tittande på andra är och kan aldrig bli otrohet i mina ögon. För mig är trohet oerhört viktigt, det är ju det vi lovat varandra när vi gifte oss. Att då komma och säga att om man tittar på andra är man otrogen gör mig ärligt talat lite äcklad då man trivialiserar trohetsfrågan. Trogen är nått man är med varandra inte nått som är ett utopiskt mål man aldrig kommer uppnå.