• Drömmaren

Romantisk spetsklänning

Jag behöver hjälp att hitta en fin brudklänning. Efter mycket om och men så verkar det nu som att vi faktiskt kommer att gifta oss i kyrka. Detat gör det än mer vitkigt för mig att hitta en klänning som inte skriker "brud".

Jag vill ha en vintageinspirerad-klänning, eller romantisk eller på annat sätt så att det tar ner allvaret lite. Antingen ska den vara knälång eller hellång. Jag har helt snöar in mig på spets. Men ni kanske har andra tips.

Jag är ganska kort 1.65 och kurvig (38-40) men jag har inga problem att visa upp mina kurvor :)

Vi ska ha ett riktigt höstbröllop och det viktigaste för mig är att jag är bekväm... så alla blankvita fodral går bort...

Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Romantisk spetsklänning
  • Brudiframtiden
    Margaux skrev 2011-10-06 17:50:43 följande:
    Vet inte... Vart bor du?
    I Skåne!!
  • gbg2012
    Drömmaren skrev 2011-10-06 16:05:53 följande:
    Bruden 01: www.choosedress.com/novia-dart-zambra-bridal-...

Varsågod... Jag verkar ha startat en trend med denna. Får skynda mig att beställa så den inte tar slut ;)
    Jag vill också veta resultatet. Tänkt ha två brudklänningar och byta till denna som inte har släp på festen sen. =)
  • gbg2012

Kan ju tillägga att jag provat orginalet av en tjej som sålde den. Kostar över 20 000 kr. Så jättedyrt märke! Så detta är ju såklart en kopia, men kan vara en bra kopia. =)

• Drömmaren
    gbg2012 skrev 2011-10-08 01:51:22 följande:
    Kan ju tillägga att jag provat orginalet av en tjej som sålde den. Kostar över 20 000 kr. Så jättedyrt märke! Så detta är ju såklart en kopia, men kan vara en bra kopia. =)
    Vad är det för märke (orginalet?)
  • JohannaFotograf

Jag beställde den här från hm:s nya kollektion och det finns bara några ex. Jag skall ha ett borgligt bröllop och ville därför inte ha en "bröllops" klänning. Visst är den snygg??
  • Drömmaren
    JohannaFotograf skrev 2011-10-11 12:26:28 följande:

Jag beställde den här från hm:s nya kollektion och det finns bara några ex. Jag skall ha ett borgligt bröllop och ville därför inte ha en "bröllops" klänning. Visst är den snygg??
    Den är fantastisk :) Jag har faktiskt beställt hem den också. Tänkte att jag om inte annat kunde känna hur det kändes med spets!

Hur tänker du resten av stylingen?
  • gbg2012
    Drömmaren skrev 2011-10-11 12:21:01 följande:
    Vad är det för märke (orginalet?Nivo
    Drömmaren skrev 2011-10-11 12:21:01 följande:
    Vad är det för märke (orginalet?)
    Novia D ´art
  • JohannaFotograf
    Drömmaren skrev 2011-10-11 12:30:26 följande:
    Den är fantastisk :) Jag har faktiskt beställt hem den också. Tänkte att jag om inte annat kunde känna hur det kändes med spets!

Hur tänker du resten av stylingen?

Jag har tänkt mig enkelt. Långt utsläppt med naturliga lockar.

Sedan vita klackar på det och en naturlig make up.

Om jag skulle haft ett större bröllop hade jag tagit in 60tal och lite mad men känsla med uppsatt och sånn där liten nätslöja framför ansiktet.. (vet inte vad man kallar det) men det fanns mycket på 60talet. Någon som vet kanske?

• JohannaFotograf
    Precis! birdcage...fast lägger nog ner det. Känns inte som jag. Blir lockar och ett spänne på sidan.. Som i Titanic ;) haha
  • Ellenbell

Den här klänningen är romantisk och vacker i helspets. Axelband passar fint i kyrka tycker jag.

Finns hos Zelini: www.zelini.se
  • Brudiframtiden
    Ellenbell skrev 2011-10-21 15:56:28 följande:

Den här klänningen är romantisk och vacker i helspets. Axelband passar fint i kyrka tycker jag.

Finns hos Zelini: www.zelini.se
    SÅ vacker!!!!!
  • madd4you

Här är min :D ett alternativ? Lycka till!

Svar på tråden Romantisk spetsklänning