• Drömmaren

Romantisk spetsklänning

Jag behöver hjälp att hitta en fin brudklänning. Efter mycket om och men så verkar det nu som att vi faktiskt kommer att gifta oss i kyrka. Detat gör det än mer vitkigt för mig att hitta en klänning som inte skriker "brud".

Jag vill ha en vintageinspirerad-klänning, eller romantisk eller på annat sätt så att det tar ner allvaret lite. Antingen ska den vara knälång eller hellång. Jag har helt snöar in mig på spets. Men ni kanske har andra tips.

Jag är ganska kort 1.65 och kurvig (38-40) men jag har inga problem att visa upp mina kurvor :)

Vi ska ha ett riktigt höstbröllop och det viktigaste för mig är att jag är bekväm... så alla blankvita fodral går bort...

Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Romantisk spetsklänning
  • Heloise
    Drömmaren skrev 2011-09-14 14:14:12 följande:

Skulle verkligen bli jätteglasd om någon kan tipsa om den exakta klänningen.

Jag har skrivit till fotografen och bett henne vidarebefodra mina kontaktuppgifter till bruden. Får se om det fungerar.

De, liknande, klänningar som jag hittat på kinasidor har ofta en öppen rygg och/eller är inte helt i spets. Kjolen är ibland i satin. Sen har ju denna klänningen ett ganska litet släp. Kinaklänningar brukar ha längre släp.

Men som sagt, alla tips tas tacksamt emot.

Hej! Jag är rätt säker på att Johanna har varit reggad här, jag kommer ihåg hennes bilder och vi gifte oss samma år. Hennes klänning är uppsydd efter bla den här klänningen av Jim Hjelm.
    www.jlmcouture.com/Jim-Hjelm/Bridal/Additional/Style-8663
     Det var en svensk tjej som hjälpte till med själva designen och som sedan fick klänningar uppsydda i Kina( Cecila Blanken, som modebloggar) fick bla sin bröllopsklänning uppsydd av samma företag. Men det företaget finns inte längre.

Här finns en liknande( i princip precis lika) bara banden i midjan som skiljer dem åt.

www.bestbridalprices.com/jacquelin-wedding-dresses-style-9532-p-70351.html&designers=78&fabric=5
  • Drömmaren

Heloise: Tack snälla.

Jag skrev faktiskt till fotografen för att försöka få kontakt med bruden. Hon var så snäll att hon vidarebefodrade mitt mail och förra veckan skrev bruden till mig.

Hon skrev precis det du nu skrev.

Så det får nog bli en kinaklänning för mig också... antar att det gäller att beställa i tid så att man har chans att ändra sig om det blir fel.

Men visst är klänningen underbar? Skrattande

Jag tänker att den borde passa de flesta kroppsformer...

• Drömmaren

Vad tycker ni om den här klänningen?

• Margaux

Jag kan verkligen rekommendera den klänningen som jag hade, bekväm, bra pris och fick många komplimanger:

• Margaux

Det är då till information en Davids Bridal. Jag betalade ca 6500kr med shipping.

• Drömmaren
    Margaux skrev 2011-10-06 12:26:22 följande:
    Jag kan verkligen rekommendera den klänningen som jag hade, bekväm, bra pris och fick många komplimanger:

Du råkar inte ha en länk?
Svar på tråden Romantisk spetsklänning