• Drömmaren

Romantisk spetsklänning

Jag behöver hjälp att hitta en fin brudklänning. Efter mycket om och men så verkar det nu som att vi faktiskt kommer att gifta oss i kyrka. Detat gör det än mer vitkigt för mig att hitta en klänning som inte skriker "brud".

Jag vill ha en vintageinspirerad-klänning, eller romantisk eller på annat sätt så att det tar ner allvaret lite. Antingen ska den vara knälång eller hellång. Jag har helt snöar in mig på spets. Men ni kanske har andra tips.

Jag är ganska kort 1.65 och kurvig (38-40) men jag har inga problem att visa upp mina kurvor :)

Vi ska ha ett riktigt höstbröllop och det viktigaste för mig är att jag är bekväm... så alla blankvita fodral går bort...

Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Romantisk spetsklänning
  • Brudiframtiden
    Drömmaren skrev 2011-09-07 19:31:58 följande:

Jag har hittat den... mina drömmars klänning. Den är helt perfekt. Vill inte ändra någonting. Men hur hittar jag den? Snälla hjälp mig?

Eller tipsa om någon som kan sy upp från bilder.

smallpigart.se/show/JohannaJohan10/

UNDERBAR!! Vem tillhör sidan? Du får försöka leta upp dem och fråga helt enkelt! Har också förälskat mig i spets!
  • jkbr

pronovias eller lasposa hade en sån klänning förut,. Dom har annars ganska myucket spets.
    Jag undrar om hon inte har en bolero över klänningen? ser nästan ut som det? 

Drömmaren skrev 2011-09-14 09:09:36 följande:
    *puffar*

Behöver hjälp att hitta klänningen, eller liknande.

Se bildspelet smallpigart.se/show/JohannaJohan10/
  • Drömmaren

Jag tror faktiskt itne att det är en bolero. När man tittar på bilderna på klänningen bakifrån så ser det ut att vara en hel klänning.

Var hittar jag märkena ni pratar om!

• aniara
    Brudiframtiden skrev 2011-09-10 06:56:34 följande:
    UNDERBAR!! Vem tillhör sidan? Du får försöka leta upp dem och fråga helt enkelt! Har också förälskat mig i spets!
    Smallpigart ær en brøllopsfotograf. Kanske kanske att hon kan førmedla kontakt med brudparet?
  • chabar

Nej jag har också sett där den dklänningen på ett gäng kina sidor, men ustnu minns jag inte vilken.. men jag kan återkomma om jag hittar igen den.

Modellen på bilder har lockar blont uppsatt hår med nån brun bakgrund harj ag för mig.. hmmm..

• Drömmaren

Skulle verkligen bli jätteglasd om någon kan tipsa om den exakta klänningen.

Jag har skrivit till fotografen och bett henne vidarebefodra mina kontaktuppgifter till bruden. Får se om det fungerar.

De, liknande, klänningar som jag hittat på kinasidor har ofta en öppen rygg och/eller är inte helt i spets. Kjolen är ibland i satin. Sen har ju denna klänningen ett ganska litet släp. Kinaklänningar brukar ha längre släp.

Men som sagt, alla tips tas tacksamt emot.

• Aurelia82

kolla http://weddingplanner.bloggplatsen.se/
    där finns många olika modeller och man får dom efter egna mått!!!
    kan sitta i timmar o drömma sig bort om vilken klänning man ska ta (drar storlek 44/46, vill inte gärna se ut som en stor maräng....)

Svar på tråden Romantisk spetsklänning