• Drömmaren

Romantisk spetsklänning

Jag behöver hjälp att hitta en fin brudklänning. Efter mycket om och men så verkar det nu som att vi faktiskt kommer att gifta oss i kyrka. Detat gör det än mer vitkigt för mig att hitta en klänning som inte skriker "brud".

Jag vill ha en vintageinspirerad-klänning, eller romantisk eller på annat sätt så att det tar ner allvaret lite. Antingen ska den vara knälång eller hellång. Jag har helt snöar in mig på spets. Men ni kanske har andra tips.

Jag är ganska kort 1.65 och kurvig (38-40) men jag har inga problem att visa upp mina kurvor :)

Vi ska ha ett riktigt höstbröllop och det viktigaste för mig är att jag är bekväm... så alla blankvita fodral går bort...

Snälla hjälp mig!

• Svar på tråden Romantisk spetsklänning
  • Joanna86a
    TheD skrev 2011-09-06 22:44:57 följande:
    Hahaha. *Sorry*

Men visst är det fina klänningar?
    Helt underbara! Är nog för feg för att beställa tyvärr Men guuud så mycket vackert!
  • Drömmaren

Vad kostar dom?

O hur gör man om man vill få någon uppsydd?

Den klänningen jag snöat in mig på, första klänningen i denna tråden. Hur ser den ut bak? Är det någon med login som kan skicka fler bilder?

Och jag vill supergärna ha fler tips... mer fina klänningar!!!

• TheD
    Drömmaren skrev 2011-09-06 23:01:42 följande:

Vad kostar dom?

O hur gör man om man vill få någon uppsydd?

Den klänningen jag snöat in mig på, första klänningen i denna tråden. Hur ser den ut bak? Är det någon med login som kan skicka fler bilder?

Och jag vill supergärna ha fler tips... mer fina klänningar!!!

• popcornlotta

Min klänning heter Dover, märket Lasporsa. Helt i spets, ganska enkel men mycket vacker. Hämtar ut den nästa vecka :) Är den intressant finns den till salu efter 1 oktober.

• Zelmah

Ett hett tips om du vill ha en unik och äkta vintageklänning är att spana in vintagebutiker och vintageåterförsäljare på nätet. Jag hittade min dröm på www.etsy.com Där finns jättemycket vackra vintagebruklänningar. Sök på typ vintage wedding gown o liknande så har du hur mkt som helst att spana in! Jag köpte min i 20-talsmodell av Jojo´s Vintage på etsy. En spetsdröm med slip under och dropwaistmodell. Så här blev den på:

Baksidan knäpptes med pärlknappar o lite luftig mellan.

• Godis
    Gwennie skrev 2011-09-05 20:00:06 följande:
    Hittade den här ett par dagar efter att jag fått hem min brudklänning och det gnager mig fortfarande att jag inte beställde den istället när jag fortfarande hade chansen!

www.inweddingdress.com/style-bc400.html
    Min nya favoritsida Skrattande
  • Drömmaren

Jag har hittat den... mina drömmars klänning. Den är helt perfekt. Vill inte ändra någonting. Men hur hittar jag den? Snälla hjälp mig?

Eller tipsa om någon som kan sy upp från bilder.

http://smallpigart.se/show/JohannaJohan10/

• Godis
    Gwennie skrev 2011-09-05 20:00:06 följande:
    Hittade den här ett par dagar efter att jag fått hem min brudklänning och det gnager mig fortfarande att jag inte beställde den istället när jag fortfarande hade chansen!

www.inweddingdress.com/style-bc400.html
    Min nya favoritsida Skrattande
  • niamh
    Drömmaren skrev 2011-09-06 13:36:27 följande:
    Superfin... helt rätt stil, men kanske lite kort för ett oktoberbröllop...eller?
    Jag är 162 cm och för tillfället gravid i vecka 19 (har dock en mage lika stor som i vecka 27 under förra grav.) vilket gör att alla klänningar blir kortare på mig än de är designade att vara. På mig gick den under knäna. Du skrev att den skulle vara knälång eller hellång ;) Modellerna/dockorna på bilderna är ju jämt ganska mycket längre än såna småpluttar som mig - och dig, även om du är längre - så det blir ju inte riktigt samma längd på oss.

Angående ditt senare inlägg om drömklänningen; jag vet att jag sett den på många olika sidor (om inte exakt likadan så nästan i alla fall), men kan inte minnas exakt vart. Kan återkomma om jag får en snilleblixt :)
Svar på tråden Romantisk spetsklänning