• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Sarus

Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    Amor in aeternum 1/9 Göteborg
    Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda
    Cosy: 1/9 Skövde
    Ungbrud: 1/9 Stockholm
    Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Mary12: 1/9 Jönköping
    Ninalainen 1/9 Halmstad
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    xelina: 8/9 Ellinge slott
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    Fjärilen:8/9 Toscana
    AnnaMaria23 8/9 Ulricehamn
    Bellathebau: 8/9 Linköping
    Naive: 14/9 Zürich
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Protexblue: 15/9 Karlstad
    Koloratur: 15/9 Stockholm
    Zandra 20/9 Australien
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Censson:22/9 Skåne Tranås
    ColosseoMMXVIV 22/9 Stockholm
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad
    Anny: 29/9 Jönköping
    Babydoll 29/9 Stockholm
    lasmulan 29/9 Trosa

• Cosy

Uppdatering för hur dte går för mig har skickat ut inbjudningarna (vi gjorde dem själva) sen har jag gjort en 1/4 av alla servetter... vad tråkigt det är men det känns bättre när man kan nåla hörnen samtidigt som man tittar på flm.. nu försöker vi fokusera på själva festen och vigseln så vi har allt ordnat.. bara 5 månader kvar nu.. mycket att göra

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Naive
    Cosy skrev 2012-05-01 16:35:21 följande:
    Uppdatering för hur dte går för mig har skickat ut inbjudningarna (vi gjorde dem själva) sen har jag gjort en 1/4 av alla servetter... vad tråkigt det är men det känns bättre när man kan nåla hörnen samtidigt som man tittar på flm.. nu försöker vi fokusera på själva festen och vigseln så vi har allt ordnat.. bara 5 månader kvar nu.. mycket att göra
    We did it on DreamHack. Geeky love
    Vi skickade också ut våra inbjudningar, i söndags faktiskt! Redan fått ett osa, så det går framåt! ;) 

Har möte med potentiell vigselförättare på fredag, håller tummarna för att hon går med på att hjälpa oss... 

....annars väntar jag fortfarande på min klänning från Milly Bridal, det är nu mer än 3 månader sedan jag beställde. :( 
  • ungbrud

Oj då var vi tidiga. Vi fick vårt sista osa idag 

Jo på tal om klänning så beställde jag min i februari från en butik i stockholm.. har fortfarande inte kommit. Tar sån TID! 

• Sirifisen

Alla vår OSAn har kommit o  i stort sett alla kan. Fick de sista efter 2 veckor (bortresta).

Men har en fråga: jag tål inte fåniga möhippor som går ut på att förnedra bruden på stan. Ist funderar jag på om man kan ordna en egen enkel sak. Tex ta en weekendresa till Polen, gå på spa eller ngt annat enkelt. Annars finns det en tjej jag vill fråga om hon vill anordna den för jag vet inte vem annars som kommer ta tag i det nämligen. Ingen känner varandra, är rädd för att utsättas för just en sådan möhippa som jag hatar (o jag är envis o grining som en 5-åring så jag kommer fetvägra vara med) o vet inte ens om det blir ngn. O jag vill gärna ha ngt.

Kan man ordna sin egen möhippa? 

• MalinH84
    Sirifisen skrev 2012-05-03 09:46:23 följande:
    Alla vår OSAn har kommit o  i stort sett alla kan. Fick de sista efter 2 veckor (bortresta).

Men har en fråga: jag tål inte fåniga möhippor som går ut på att förnedra bruden på stan. Ist funderar jag på om man kan ordna en egen enkel sak. Tex ta en weekendresa till Polen, gå på spa eller ngt annat enkelt. Annars finns det en tjej jag vill fråga om hon vill anordna den för jag vet inte vem annars som kommer ta tag i det nämligen. Ingen känner varandra, är rädd för att utsättas för just en sådan möhippa som jag hatar (o jag är envis o grining som en 5-åring så jag kommer fetvägra vara med) o vet inte ens om det blir ngn. O jag vill gärna ha ngt.

Kan man ordna sin egen möhippa? 
    Har du ingen tärna? Brukar väl vanligtis vara tärnorna som är ansvariga för möhippan. I såna fall tycker jag du kan säga att du inte vill ha en sådan möhippa. Jag har min syster och mina två bästa vänner som tärnor, och alla tre har jag pratat med tidigare innan vi bestämde oss för att gifta oss att jag inte är intresserad av en förnedrings-möhippa. Men tror aldrig någonsin de skulle fixat en sån iaf! Känns inte som är det är så vanligt på möhippor längre, tycker de flesta bara brukar göra massa roliga saker tillsammans. Men om du känner dig osäker på om någon kommer ta tag i det där med möhippa så tycker inte jag det är en dum idé att åka med några tjejkompisar på spa till t.ex. Polen, är väl jättemysigt att få umgås lite extra!!! I värsta fall får du två möhippor =)
  • Sirifisen

Har inga tärna. Vårt bröllop är litet o intimt med bara familjen så inga tärnor behövs. Uh, vet inte hur jag ska göra =(

• Amor in aeternum

Iiiiih... skickade ut inbjudningar idag. Är så nervös att alla ska tacka nej.. haha!
    Nu sätts bollen i rullning.

• Naive
    Amor in aeternum skrev 2012-05-03 23:56:56 följande:
    Iiiiih... skickade ut inbjudningar idag. Är så nervös att alla ska tacka nej.. haha!
    Nu sätts bollen i rullning.
    Det var/är jag också! Men hittills är det bara positiva reaktioner och folk som tackat ja! 
  • MalinH84
    Sirifisen skrev 2012-05-03 20:52:24 följande:
    Har inga tärna. Vårt bröllop är litet o intimt med bara familjen så inga tärnor behövs. Uh, vet inte hur jag ska göra =(
    Då tycker jag du kan fixa något med dina tjejkompisar själv. Det behöver ju utryckligen inte kallas möhippa om du känner att det blir konstigt att det är du som håller i trådarna. Tror ingen av dina tjejkompisar kommer tycka det är konstigt om du vill hitta på något. Gör som du känner, och bry dig inte om vad alla andra tycker =)
Svar på tråden September 2012