• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Naive
    Sarus skrev 2012-04-10 14:59:11 följande:
    Fick precis en bröllopsinbjudan i posten. 1 september ska mannens kusin gifta sig! Alltså samma dag som vi!! Där försvann typ 14 st från vårt bröllop! Så tråkigt men så är det. Lika tråkigt för dem när de får reda på att vi gifter oss samma dag! Svårt för min m2b farmor att välja vilket bröllop hon ska på! Fick hem min slöja idag. Inte riktigt den färg jag tänkt mig. Men ska prova till klänningen annars är det ingen större problem bara att hitta en annan!
    Ouch, vilken otur! Det här året har ju liksom 365 andra dagar... De kunde inte välja en annan dag liksom. Nåväl, du får se det på den ljusare sidan, det blir billigare med 14 st färre gäster! ;) 
  • Anny

Mina bröllopsplaner går framåt.

Än så länge är detta fixat:

Datum bestämt! (29 sept)
    Första lokalen bokad (vigsel+lunch)
    Andra lokalen bokad (hotell för middag med närmsta vännerna och övernattningen)
    vigselförrättaren bokad till kl 13

vigselring beställd
    brudklänning beställd och hemkommen! (Idag hurra!)

kvar:
    inbjudningar
    fotograf
    trubadur

Det är väl de största posterna.

sedan är det ju
    hår + make-up
    skor
    smycken
    sambons kläder + skor

och säkert en massa annat småpyssel

• Anny
    Sarus skrev 2012-04-10 14:59:11 följande:
    Fick precis en bröllopsinbjudan i posten. 1 september ska mannens kusin gifta sig! Alltså samma dag som vi!! Där försvann typ 14 st från vårt bröllop! Så tråkigt men så är det. Lika tråkigt för dem när de får reda på att vi gifter oss samma dag! Svårt för min m2b farmor att välja vilket bröllop hon ska på! Fick hem min slöja idag. Inte riktigt den färg jag tänkt mig. Men ska prova till klänningen annars är det ingen större problem bara att hitta en annan!
    Men guu vad är oddsen för det liksom!
  • Naive

Min lista: 

Fixat:

Datum bestämt (x2)
    Lokal bokad
    Fotograf bokad
    Hår + Make-up bokade
    Skor
    Smycken
    Hotellrum för gästerna
    Hotellrum för bröllopsnatten

På gång: 

Klänning - beställd från Kina......  
    Vigselförrättaren
    Vigselring - bestämd, snart beställd. :)
    Inbjudningar - designade, men måste pysslas ihop
    Bestämt vart vi ska honeymoona 
    Musik

Kvar: 

Sambons kläder + skor
    Bestämma meny
    Skriva ihop vigseln

Det är det jag kan tänka på just nu... 

• Naive

Just det, vad har ni andra tänkt som brudbukett? Vad finns det för blommor i september? Några ideér? 

• ungbrud
    Detta är vår lista

Fixat:

Datum bestämt 
    Lokal bokad
    Fotograf bokad
    Skor
    Smycken
    Vigselförrättaren
    Inbjudningar
    Dj (musik)
    En del av decorationen
    Blommor

På gång: 

Hår + Make-up
    Inbjudningar - designade, men måste pysslas ihop
    Bestämt vart vi ska honeymoona 
    M2b´s ring bestämmd och snart beställd
    Transport
    Hotellnatt
    Underkläder
    Brudklänning (beställt från butik) halva betald

Kvar: 

M2b´s kläder + skor
    Bestämma meny
    Min ring (svårt att bestämma mig :P
    Beställa all dryck
    Thailycktor
    Tiara
    Slöja
    Skriva ihop vigseln
    Resterande decoration

Finns säkert mer men detta är vad jag kommer på .. ;)
  • ungbrud
    Naive skrev 2012-04-10 17:15:14 följande:
    Just det, vad har ni andra tänkt som brudbukett? Vad finns det för blommor i september? Några ideér? 
    Det lutar år pijonrosor (vanliga pijoner finns ej) och de doftar underbart och är så fina!
    Annars blir det en med nejlikor,hortensia, rosor och germini ;D 

kristas_bukett
    davidausten_cerisarosor
    brudbukett_rosor_nejlika_hortensia 
     Bilderna är från http://www.thewhytehouse.se där jag även ska köpa mina blommor!
  • Pyttsan

fjärilen, vilka otroligt snygga inbjudningar! Ser ju galet genomtänkta ut! Skrattande Jag är störtimpad.

Blommor jag överväger: Solrosor, dahlior, ringblommor, äpplen, pumpor, rönnbär. Den ska gå i gult och orange, möjligen lite fuchsia. {#emotions_dlg.flower}

Vilken otur med datumen Sarus! Vi fick precis veta att sambons kusin gifter sig 2 v före oss. Fast vi vet inte om de kommer att bjuda oss, vi bjuder dem, men jag har aldrig träffat kusinerna på den sidan av hans släkt och de har inte umgåtts på länge. 

Idag har jag bokat sömmerska för att fixa klänningen och bett om offert på bussar. Sakta framåt. Dotterns fick psykbryt på kvällen och sambon är bortrest så några inbjudningar orkar jag inte pyssla med ikväll. Ny dag imorgon. Glad 

Svar på tråden September 2012