• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Blivande fru S L

Här kommer ännu en septemberbrud. Blir bröllop i Linköping 8/9.
    Har inte skickat eller tryckt inbjudningar än, men designen börjar bli klar..
    Vad har ni för osa-datum?

• MalinH84

Jag tycker inte det är så tidigt att skicka ut inbjudningarna nu! Dagen är ju ändå bestämd, det handlar om familj och vänner så det är bara bra om de får tid på sig att planera in. Vi vill ju att alla kommer =)

Vi funderade också på att beställa korten istället! Vi är båda konsulter, och för mig som i stort sätt alltid tar med mig jobb hem på kvällarna blev det ju en hel del som inte blev gjort pga kort-pyssling. Men det var det mer än värt. Jag ville ha personliga kort, och det var verkligen roligt att pyssla. Nu vill jag göra fler :p Men får väl vänta tills det är dags för kyrkohäftena och festhäftena! Men det blir först till sommaren!

Och Sirifisen; jättefina kort =)

• Sirifisen

För min del hade det känts fel att beställa (jobbar ju med grafisk design) men ville hålla det enkelt, i samma stil som själva bröllopet som är lågprisbudget med solrosen som tema, o är inte mkt för en massa pillpyssel just nu. Bara ramen är ditpetad, resten är gjort på dator o tryckt på jobb. Samma ram runt adressen på kuverten också Glad

O tack Glad 

• MajaStina

MajaStina: 1/9 Tidaholm

Sarus: 1/9 Torsås
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona
    Mary12: 1/9 Jönköping
    Ninalainen 1/9 Halmstad
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    MatsoLotta: 1/9 i Nyköping
    Sirifisen: 1/9 Halmstad
    Retrobohem 1/9 Trondheim
    Ungbrud 1/9 Stockholm
    MalinH84
    xelina: 8/9 Ellinge slott
    Fjärilen:8/9 Toscana
    Bellathebau: 8/9 Linköping
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    LillaMi: 8/9 Malmö
    Naive: 14/9 Zürich
    Purpleflower: 15/9 Borås
    Protexblue: 15/9 Karlstad
    Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Jenny493: 15/9 Anderslöv
    Zandra: 20/9 Australien
    Pörcy: 22/9 Västerås
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall)
    Lodjuret: 22/9 Stockholm
    Censson:22/9 Skåne Tranås
    DestinyD: 29/9 Stockholm
    YouandMe: 29/9 Norrköping
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby
    Frida82: 29/9 Karlstad
    Anny: 29/9 Jönköping

• Pyttsan

Vi kommer att ha osa ungefär 1 mån innan bröllopet och skicka ut inbjudningarna 3mån innan, så de kommer fram innan midsommar då folk ev reser på semester. De som jobbar på sjön och de som bor utomlands kommer vi att prata med de närmaste veckona, så att de kan planera att ta ledigt.

Jag vill göra våra, älskar att pyssla, men måste få planeringen så långt klar så vi samtidigt kan skicka med ett litet brev med tips om boende och inbjudan till brunschen dagen efter. Och så har vi inte bestämt om vi ska ha nån websida eller inte..

Måste ta tag i att hitta på hur vi vill ha dem och börja formulera allt den här veckan!  

• Pyttsan

Idag har vi hälsat på hos cateringfirman och vi kommer att anlita dem! SÅ SKÖNT att ha maten bokad! Efter det kunde vi hastigt bekräfta och boka porslin och bröllopstårta också. Skrattande 

• Sarus
    Pyttsan skrev 2012-04-03 21:41:33 följande:
    Vi kommer att ha osa ungefär 1 mån innan bröllopet och skicka ut inbjudningarna 3mån innan, så de kommer fram innan midsommar då folk ev reser på semester. De som jobbar på sjön och de som bor utomlands kommer vi att prata med de närmaste veckona, så att de kan planera att ta ledigt.

Jag vill göra våra, älskar att pyssla, men måste få planeringen så långt klar så vi samtidigt kan skicka med ett litet brev med tips om boende och inbjudan till brunschen dagen efter. Och så har vi inte bestämt om vi ska ha nån websida eller inte..

Måste ta tag i att hitta på hur vi vill ha dem och börja formulera allt den här veckan!  
    Jag skickade också med ett brev med information blev jättebra tyckte jag. Försökte skriva det med glimten i ögat också. Ge en försmak på festen liksom :)

• censson

Vilket bra infoblad, Sarus. Om det inte vore för att jag redan lagt så mycket tid på att få till mitt tråkiga och fantasilösa infoblad, skulle jag stjäla massor utav dig!

• Pörcy
    YouandMe skrev 2012-04-03 08:54:26 följande:
    Hej folk!
    Länge sedan jag "uppdaterade" mig här. I fredags hade jag och min blivande ett rejält bröllopsplaneringssnack. Egentligen det första riktiga officiella. Så nu har vi fått ordning på lite grejer.

Vi valde att ha ett "fika-bröllop". Och sen blir det familjemiddag på kvällen. Det kändes bäst för oss. Pojkvännen är inte alls van vid bröllop och vill inte stå i centrum alltför mycket, och jag älskar fika Glad Nä, inte riktigt därför men många olika faktorer gjorde att detta kändes som det bästa!

Vi tänkte skicka ut inbjudningskorten i början på juni. Så gästerna får inbjudan innan semesterperioderna sätter igång, annars finns det kanske risk att de kommer bort bland all annan post när de kommer tillbaka från landet eller så Glad Och så kommer vi beställa dem från internet, men vi har pysslat på med layouten och bilder däri osv, så det är ändå vi som gjort dem men inte tryckt dem Glad
    Vi tänkte också skick ut inbjudningarna i början av juni eftersom vi vill att folk ska se dom innan semestrarna. Sen tänkte vi ha o.s.a i mitten av augusti, ca 6 v innan bröllopet. Dessvärre är det 3 st som har blivit gravida och är beräknade veckorna före och efter vårt bröllop så nu får vi se om alla kan komma.. Kul för dom men vi vill ju ha dom med!
  • Frida82

Jag har bröllopsklänning ångest!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har hittat en jättefin i en affär för 8000 kr som passade perfekt!! och en jättefin kinaklänning från jenjenhouse för ca 2000 kr.....Har någon av er hört något om dem?? Det är såå svårt eftersom jag inte vet om jag kommer passa i kinaklänningen...när jag har prövat här olika klänningar här hemma så kan den minsta detaljen göra att man ser smal/bra ut eller tjock ut....priset är ju verkligen en faktor men vågar man köpa grisen i säcken....what to do???

Protexblue: Vart i Karlstad ska ni gifta er och ha festen??

Svar på tråden September 2012