• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Sarus

föräldraledig- stavning är inte min starka sida Skäms

• Sirenne

Yey!
    Inbjudningarna är skickade och folk börjar svara.

Lokal
    Vigselförrättare
    Band till vigseln
    Klänning
    Brudfölje
    Involverad och hjälpsam familj
    Menyskiss
    Musikval
    Fotograf

Kvar:
    Kostym till BG
    Kock
    Blommor och dekorationer till lokalen
    Beställning av porslin
    Bokning av serveringspersonal
    Bokning av tokigheter (underhållning) till tiden mellan vigsel och middag.

Det tar sig
    /S

• godismonstret

hej hoppar in här jag med, ska bli roligt att läsa om era planeringar! Vi gifter oss den 8 september!

• Tvilling77

Men så skoj! Vi gifter oss oxå den 8 sept!! :) inbjudningarna är skickade! Ska bli så spännande! :)

• Cosy

Uppdatering 60stycken ljushållare gjordes igår tack vare underbar sambo plus en underbar vän.. kostnad 0kr Gjordes av aluminiumburkar och spillbitar från när jag pysslar i vanliga fall Skrattande  Blockljus ( 6 cm omkrets 12cm höga) till ljushållarna. 600kr... 10 kr stycket på plantagen i skövde. Dyrt men överkomligt.

Löpare säckväv från claes olsons 99kr för 1x5m räcker till 6-8löppare beroende på om man vill ha 25cm bred eller 33cm bred men de kommer vara 2.5m långa lika långa som dukarna av knoppa som jag har för mig är 150x250m
    Vaser glasburkar och vinflaskor med dekorationer av spillmaterial från tidigare pyssel (tänkte plocka massa vanliga sensommarblommor till vaserna)

Så om jag räknar rätt så kommer dukningen för varje bord(6personer per bord) vara serveter 12kr duk 20kr löppare 16kr ljus 4kr
    Total 52kr bord

Är det överkomligt eller dyrt? 

We did it on DreamHack. Geeky love
  • Isabellaandersson

Vi hoppar oxå in! Gifter oss den 15 sept!

Har precis skickat ut inbjudningar:)

Annars har vi:

Klänning
    Tärnklänningar
    Frisör och sminkös!
    Festvåning och Meny spikad!
    Kyrka bokad
    Skräddare till klänning bokad

Kvar:
    Näbbkläder
    Blommor
    mm

Nån mer som har den 15 sept?

• godismonstret
    Tvilling77 skrev 2012-05-12 20:34:58 följande:
    Men så skoj! Vi gifter oss oxå den 8 sept!! :) inbjudningarna är skickade! Ska bli så spännande! :)
    Kul med samma datum, vi ligger lite efter i planeringen. skönt att ni fått iväg inbjudningarna i tid=)
  • MajaStina

Gifter oss den 1 september i Tidaholm.

De största bitarna är klara med kyrka, festlokal, mat osv. Nu är det mest småplanering kvar. Känner att jag vill ha så mycket som möjligt klart innan semestern börjar för jag vill inte fara omkring som ett skållat skinn på semestern och försöka styra upp allt. Ska bli sååå himla mysigt känner jag!! Alldeles pirrig redan...

• Sarus

jippie beställt skor idag :)

Hoppas de är fina i verkligheten och att de passar!

Nu är det bara smycken kvar men det tycker jag är så svårt. Funderar på nått halsband som det här;

Vad ska ni ha för smycke?
  • MajaStina

Wow, vilka läckra skor!! Vart beställde du dom och vad får du ge för dom??

Sarus skrev 2012-05-14 17:54:43 följande:
    jippie beställt skor idag :)

Hoppas de är fina i verkligheten och att de passar!

Nu är det bara smycken kvar men det tycker jag är så svårt. Funderar på nått halsband som det här;

Vad ska ni ha för smycke?
Svar på tråden September 2012