• Naive

September 2012

Hej alla glada!  

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någong tråd för spetember2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc! 

Bara ett endaste litet år kvar!  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-02 17:28
    Hej alla glada!

Efter en snabb check här på forumet ser jag att det inte finns någon tråd för september 2012 än! (rätta mig om jag har fel?)

Så nu tycker jag att vi kör igång en. Ös på brudar, allt från hur ni planerar, färger, klänningar, smink, hår, skor etc!

Bara ett endaste litet år kvar!

• Svar på tråden September 2012
  • Nephele

jeth - vilken fotograf har ni bokat?

Ang. löven tror jag det blir fint om de inte ligger helt platt... men ni kanske föredrar platta? eller kanske både och? Funderar dock på hur mycket höstiga löv det hunnit komma då?

• lasmulan

Oj vad alla har kommit långt i planeringen. Min blivande man jobbar så mkt så han blir stressad om jag tar upp för mkt olika saker om bröllopet :(

Vi hade bokat en kock som skulle göra all mat men idag sa han att han inte hinner.. har inte vågat berätta det för min kille än :( Känner mig väldigt stressad helt plötsligt..

• Naive
    lasmulan skrev 2012-05-24 16:47:46 följande:
    Oj vad alla har kommit långt i planeringen. Min blivande man jobbar så mkt så han blir stressad om jag tar upp för mkt olika saker om bröllopet :(

Vi hade bokat en kock som skulle göra all mat men idag sa han att han inte hinner.. har inte vågat berätta det för min kille än :( Känner mig väldigt stressad helt plötsligt..
    Ta det lugnt! Inget blir bättre (eller gjort för den delen) om man stressar för mycket! Såg att ni inte gifter er förrän i slutet av september - MASSOR av tid kvar. :) Hitta en "att göra" lista någonstans på nätet och börja med att ta bort sånt som inte gäller er (t.ex. transport mellan vigsel och fest om det är på samma ställe) Sen är det bara att gå genom listan systematiskt och delegera uppgifter till vänner och familj. "Use and abuse" de kommer för det mesta bara tycka att det är roligt att hjälpa till.  

När du går genom listan kanske du kommer på att ni gjort mer saker än du tror?  :) Ta ett djupt andetag, det här fixar ni. 
  • Koloratur

Naive och lasmulan! Det finns en sån planeringskalender här på BT som är jättebra! Finns under Verktyg uppe i högra hörnet under ens användarnamn. Det finns en massa färdiga punkter som man både kan ändra i och ta bort om man vill det, och så kan man skriva in egna nya punkter och när man gjort klart någon punkt så är det bara att bocka av! Testa =)

• Nephele

Jaha, här har man varit glad och nöjd över att ha bokat fotograf och solist/violinist till bra priser (vilket jag dock fortfarande är), men nu kommer sambon med att vi ska tänka om ang. mottagningen :S. Vi hade tänkt grilla i hans föräldrars trädgård och duka upp i hyrt partytält, lagom avslappnat och mysigt ;). Men nu var det inte så piggt längre tydligen, så nu måste vi hitta nån lokal att hålla till i :S. Jag som HELT ställt in mig på grillningen och den mysiga miljön, men nu blir det nog inte så. Nu vet jag inte vad som blir. Måste hitta nån lokal som känns bra, som inte ligger för långt bort, och tänka om gällande maten :S. Får se vad som blir och om/när upplägget kommer kännas "rätt" igen.. fan

• jeth

Eireann:
    Vi har en bekant som är hobbyfotograf Madelene Jonsson från Friggesund hon är duktig och håller priser i vår klass :)
    Du har kanske rätt ang. löven jag får helt enkelt prova och se vad som blir snyggast!
    Jodå jag tror att löven är som bäst då, har haft lite koll i några år nu samt kollat på gamla bilder :)

Läste om erat bröllop i presentationen låter jättemysigt :)

• jeth

Eireann: Glömde fråga, Vilken fotograf har ni?

• Nephele

Och så var det ett missförstånd och vi kan visst vara i trädgården... suuck! men glädjen hann ju försvinna lite, så får se... känns iaf inte lika bra längre, men det ger sig väl snart. Dessutom fick jag ett samtal från mamma idag då mormor fått psykbryt när mamma nämnde att vi spikat datumet och mormor ansåg att hon aldrig skulle hinna klart med klänningen, detta trots att jag var där i helgen och pratade med henne om detta, vi sade att klänningen bör vara klar i mitten på augusti, och lade upp en plan för den närmaste tiden, hur vi skulle gå till väga. Nu verkade hon typ ha förträngt vårt samtal helt :S. Men hon hade tydligen lugnat sig så småningom, och mamma skulle prata med henne igen. Oh well!

jeth - vi har bokat Roger M Persson. Har funderat på att ha en amatör i bekantskapskretsen som fotar under middag eller så, men törs inte förlita mig på henne även om hon är duktig för de viktigaste bilderna (fr.a. vigseln + lite porträtt), fr.a. som att jag oftast ser drogad ut på kort :P.

• godismonstret

Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    Amor in aeternum 1/9 Göteborg
    Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås 
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda 
    Cosy: 1/9 Skövde 
    Ungbrud: 1/9 Stockholm 
    Sarus: 1/9 Torsås 
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona 
    Mary12: 1/9 Jönköping 
    Ninalainen 1/9 Halmstad 
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    Eireann: 1/9 Hudiksvall
    xelina: 8/9 Ellinge slott 
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    Fjärilen:8/9 Toscana
    AnnaMaria23 8/9 Ulricehamn
    Bellathebau: 8/9 Linköping
    Godismonstret: 8/9 Göteborg
    Naive: 14/9 Zürich 
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Purpleflower: 15/9 Borås 
    Protexblue: 15/9 Karlstad 
    Koloratur: 15/9 Stockholm
    Zandra 20/9 Australien
    Pörcy: 22/9 Västerås 
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall) 
    Lodjuret: 22/9 Stockholm 
    Censson:22/9 Skåne Tranås 
    ColosseoMMXVIV 22/9 Stockholm
    DestinyD: 29/9 Stockholm 
    YouandMe: 29/9 Norrköping 
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 
    Frida82: 29/9 Karlstad 
    Anny: 29/9 Jönköping 
    Babydoll 29/9 Stockholm
    lasmulan 29/9 Trosa
    Tosan 29/9 Malmö

• majemma

Pulmonate: 18/8 Lago di Garda, Italien.
    Amor in aeternum 1/9 Göteborg
    Sifirisen: 1/9 Halmstad
    MalinH84: 1/9 Västerås 
    Tufvalisa: 1/9 Vetlanda 
    Cosy: 1/9 Skövde 
    Ungbrud: 1/9 Stockholm 
    Sarus: 1/9 Torsås 
    EmlizPemliz: 1/9 Karlskrona 
    Mary12: 1/9 Jönköping 
    Ninalainen 1/9 Halmstad 
    Sirenne: 1/9 Enköping
    Thessan : 1/9 Stockholm
    Eireann: 1/9 Hudiksvall
    xelina: 8/9 Ellinge slott 
    smulanjuli 8/9 Vetlanda
    Fjärilen:8/9 Toscana
    AnnaMaria23 8/9 Ulricehamn
    Bellathebau: 8/9 Linköping
    Godismonstret: 8/9 Göteborg
    Naive: 14/9 Zürich 
    Jeth: 15/9 Hudiksvall
    Purpleflower: 15/9 Borås 
    Protexblue: 15/9 Karlstad 
    Koloratur: 15/9 Stockholm
    Majemma: 15/9 Linköping
    Zandra 20/9 Australien
    Pörcy: 22/9 Västerås 
    brud201209: 22/9 Alnö (ö utanför Sundsvall) 
    Lodjuret: 22/9 Stockholm 
    Censson:22/9 Skåne Tranås 
    ColosseoMMXVIV 22/9 Stockholm
    DestinyD: 29/9 Stockholm 
    YouandMe: 29/9 Norrköping 
    Mela01: 29/9 Upplands Väsby 
    Frida82: 29/9 Karlstad 
    Anny: 29/9 Jönköping 
    Babydoll 29/9 Stockholm
    lasmulan 29/9 Trosa
    Tosan 29/9 Malmö

Svar på tråden September 2012