J och J skrev 2011-04-16 22:54:55 följande:
tack =)
glömde också skriva att det blir olika färg på dukar
turkos
limegrön
lila
gul
ev nån till om det behövs. har inte mätat borden än.
Åh så härligt med så mycket underbara färger!
Det gick dock inte sambon med på här

Men mycket dekorationer i samma färger går han med på
Våra färger är rött, vitt och guld. Många som påpekat att det blir juligt men det blir det INTE när vi väl får upp allt i lokalen som är en gigantisk underbar loge med vitmålade stenväggar. Alla borden ska vara vita i grunden och vi ska hänga vit fiberduk i taken så allt vitt är övervägande, och därmed blir det mer somrigt. Vi ska även dekorera stolpar med björkris.
Så här ser vår provdukning ut:

Dock kommer det ju inte riktigt se ut så här...blommorna i vaserna ska vara 1 färsk röd ros, 1 vallmo och 1 prästkrage och kanske lite brudslöja (precis samma som jag ska ha i min brudbukett). Jag tar in vallmon och prästkragen för o få lite mer sommarkänsla, o trycka undan lite av det "juliga" som det blir av allt rött och guld.
Sen är ju borden i lokalen större än så här, så det blir mer luft mellan dessa dekorationer så jag ska fylla på med 'gröna äpplen som ljushållare, flera små ljushållare med värmeljus (vill ha MYCKET levande ljus) och sen även klasar med röda vinbär.
På ljusfatet ska jag lägga flera kronor av prästkrage runtom så guldfatet kommer inte synas så jättemycket som det gör nu, utan bara lite av kanten som en liten gulddetalj.
Bredvid tallrikarna kommer det givetvis ligga bestick och även ett festhäfte klätt i guld (samma som askarna)