• förlovadflicka

Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!

Känner mig lite missmodig. Alla inspirationsbilder på dekorationer är så fantastiska, vet inte riktigt hur vi ska lyckas göra något så fint! Och så har jag kollat på tv3play på Vårt bröllop i era händer, och alltså, de klär ju bokstavligt talat in lokalerna i tyg osv, gör helt sjuka saker fastän brudparen, precis som vi rör sig runt omkring 40 000. Hur lyckas man? Kan ni inte skriva alla dekorationer ni ska ha över huvud taget?
    Det här är då till vårt öppet hus som vi ska ha i en "vanlig", lite tråkigare lokal. Själva middagen kommer vi ha på en fin restaurang som inte behöver pyntas mer... Men ändå.
    Och ni som ska ha godisbuffé- hur kommer ni pynta kring den och göra den till en fröjd för ögat? 

• Svar på tråden Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!
  • 363

Vi kommer ha vit pappersdukar med ljusrosa sidenbandslöpare över alla bord. 
    Ska klippa girlanger av murgröna och lägga ihop med pappersrosenblad i ljusrosa mit på borden. 
    Vi kommer ha små skålar med fina klotljus och vita dekorstenar samt rosa dekorationsdiamanter.
    Vi kommer ha lite fiberväv i taket och framför en grymt ful gulfärgat draperi.
    Vi kommer dekorera med vanliga vita ballonger och rosa hjärt ballonger.
    På toalleten kommer det finnas rosa doftljus och en vit och en rosa spetshandduk, rosa tvål och en rosa duk på bänken där inne.
    Sen har vi stora rosa blockljus som ska stå i den gamla öppna spisen.
    Kommer dekorera på fönsterbrädorna med div rosa blommor och gröna växter i rosa krukor.

Vårat färgtema är rosa om ni inte listat ut det.

• livan86
    363 skrev 2011-04-16 19:48:45 följande:
    Vi kommer ha vit pappersdukar med ljusrosa sidenbandslöpare över alla bord. 
    Ska klippa girlanger av murgröna och lägga ihop med pappersrosenblad i ljusrosa mit på borden. 
    Vi kommer ha små skålar med fina klotljus och vita dekorstenar samt rosa dekorationsdiamanter.
    Vi kommer ha lite fiberväv i taket och framför en grymt ful gulfärgat draperi.
    Vi kommer dekorera med vanliga vita ballonger och rosa hjärt ballonger.
    På toalleten kommer det finnas rosa doftljus och en vit och en rosa spetshandduk, rosa tvål och en rosa duk på bänken där inne.
    Sen har vi stora rosa blockljus som ska stå i den gamla öppna spisen.
    Kommer dekorera på fönsterbrädorna med div rosa blommor och gröna växter i rosa krukor.

Vårat färgtema är rosa om ni inte listat ut det.
    hahah.. ja de va inte svårt att lista ut..
    hur fick du m2b att gå med på detta???
  • zvartaliljan
    J och J skrev 2011-04-16 16:50:03 följande:
    jag är som du!

less is more i all ära.....men nja

bröllopet ska det slås på stort hos mig :D är halvt svensk halvt svensk o sen en tredje halva amerikan brukar jag säga ;)

vi ska göra en provdukning idag så får se hur det kommer se ut med allt jag vill försöka få me :P 
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Ja min andra hälft är Argentinsk/fransk o han känner inte till uttrycket less is more så det är bara o köra på
  • J och J
    zvartaliljan skrev 2011-04-16 21:07:54 följande:
    Ja min andra hälft är Argentinsk/fransk o han känner inte till uttrycket less is more så det är bara o köra på
    vilken tur att ni är på samma plan ;)

vad har ni tänkt?

ska försöka lägga upp bild på våran provdukning. färgglatt så det sprakar om det! 
  • förlovadflicka

Vi beställde jättefina pom poms från etsy idag :D Fästmannen fick tillbaka en del på skatten, så han blev jätteshoppingsugen. :D

• förlovadflicka

J och J: vad härligt med lite färg :D

• J och J

jag trycker alltid på fel knapp :/

hann ju inte skriva nåt.

våran provdukning!
    alla vaser kommer vara syltburkar. men hade bara krukväxter hemma.
    blir varanna blomma varannan ljus

namnlapparna är bagagetags som jag ska sy som man kan ta med sig.
    pingviner vid tallriken är gästgåva. min blivande älskar lera och har gjort såna länge.

glas o tallrikar är ju fel men man får ett hum om hur det kan se ut.

blir blandade mönster på servetterna.

i ramarna kommer det va ev nån bild på oss som små.
    och sen varannan ram  
    " i brist på samtalsämne berätta om....
    erat bästa resminne. 
    sämsta resminne
    vart ni helst vill åka osv."

vi har resetema. festhäftena ska också va där. 

• J och J
    förlovadflicka skrev 2011-04-16 22:53:16 följande:
    J och J: vad härligt med lite färg :D
    tack =)

glömde också skriva att det blir olika färg på dukar

turkos
    limegrön
    lila
    gul
    ev nån till om det behövs. har inte mätat borden än. 
  • MiaAnd

Tycker inte att du behöver känna dig missmodig förlovadflicka! Vårt bröllop i era händer ger inte en rättvisande bild av verkligheten. De har ju inte ens med alla poster som brukar finnas i en normal bröllopsbudget! Dessutom får de ju en massa hjälp. Blev bara arg när jag tittade på det programmet. 

Och nu har du fått en massa tips från alla snälla människor här på BT också! :) 

• förlovadflicka
    MiaAnd skrev 2011-04-16 22:57:46 följande:
    Tycker inte att du behöver känna dig missmodig förlovadflicka! Vårt bröllop i era händer ger inte en rättvisande bild av verkligheten. De har ju inte ens med alla poster som brukar finnas i en normal bröllopsbudget! Dessutom får de ju en massa hjälp. Blev bara arg när jag tittade på det programmet. 

Och nu har du fått en massa tips från alla snälla människor här på BT också! :) 
    Ja, det känns mycket bättre nu, var nog trött och hungrig :P Men det är jättebra med denna tråden ändå :)
  • zvartaliljan
    J och J skrev 2011-04-16 22:54:55 följande:
    tack =)

glömde också skriva att det blir olika färg på dukar

turkos
    limegrön
    lila
    gul
    ev nån till om det behövs. har inte mätat borden än. 
    Åh så härligt med så mycket underbara färger!
    Det gick dock inte sambon med på här Men mycket dekorationer i samma färger går han med på
    Våra färger är rött, vitt och guld. Många som påpekat att det blir juligt men det blir det INTE när vi väl får upp allt i lokalen som är en gigantisk underbar loge med vitmålade stenväggar. Alla borden ska vara vita i grunden och vi ska hänga vit fiberduk i taken så allt vitt är övervägande, och därmed blir det mer somrigt. Vi ska även dekorera stolpar med björkris.

Så här ser vår provdukning ut:

Dock kommer det ju inte riktigt se ut så här...blommorna i vaserna ska vara 1 färsk röd ros, 1 vallmo och 1 prästkrage och kanske lite brudslöja (precis samma som jag ska ha i min brudbukett). Jag tar in vallmon och prästkragen för o få lite mer sommarkänsla, o trycka undan lite av det "juliga" som det blir av allt rött och guld.

Sen är ju borden i lokalen större än så här, så det blir mer luft mellan dessa dekorationer så jag ska fylla på med 'gröna äpplen som ljushållare, flera små ljushållare med värmeljus (vill ha MYCKET levande ljus) och sen även klasar med röda vinbär.
    På ljusfatet ska jag lägga flera kronor av prästkrage runtom så guldfatet kommer inte synas så jättemycket som det gör nu, utan bara lite av kanten som en liten gulddetalj.

Bredvid tallrikarna kommer det givetvis ligga bestick och även ett festhäfte klätt i guld (samma som askarna)
  • J och J
    zvartaliljan skrev 2011-04-17 07:45:28 följande:
    Åh så härligt med så mycket underbara färger!
    Det gick dock inte sambon med på här Men mycket dekorationer i samma färger går han med på
    Våra färger är rött, vitt och guld. Många som påpekat att det blir juligt men det blir det INTE när vi väl får upp allt i lokalen som är en gigantisk underbar loge med vitmålade stenväggar. Alla borden ska vara vita i grunden och vi ska hänga vit fiberduk i taken så allt vitt är övervägande, och därmed blir det mer somrigt. Vi ska även dekorera stolpar med björkris.

Så här ser vår provdukning ut:

Dock kommer det ju inte riktigt se ut så här...blommorna i vaserna ska vara 1 färsk röd ros, 1 vallmo och 1 prästkrage och kanske lite brudslöja (precis samma som jag ska ha i min brudbukett). Jag tar in vallmon och prästkragen för o få lite mer sommarkänsla, o trycka undan lite av det "juliga" som det blir av allt rött och guld.

Sen är ju borden i lokalen större än så här, så det blir mer luft mellan dessa dekorationer så jag ska fylla på med 'gröna äpplen som ljushållare, flera små ljushållare med värmeljus (vill ha MYCKET levande ljus) och sen även klasar med röda vinbär.
    På ljusfatet ska jag lägga flera kronor av prästkrage runtom så guldfatet kommer inte synas så jättemycket som det gör nu, utan bara lite av kanten som en liten gulddetalj.

Bredvid tallrikarna kommer det givetvis ligga bestick och även ett festhäfte klätt i guld (samma som askarna)
    det blir nog mycket somrigare med blommorna o frukt och bär som du beskriver.
    just nu hintar det lite åt jul.
    men jag tror det kommer bli jättebra!

tänk bara på att mycket ljus blir väldigt varmt. 
  • zvartaliljan
    J och J skrev 2011-04-17 07:54:21 följande:
    det blir nog mycket somrigare med blommorna o frukt och bär som du beskriver.
    just nu hintar det lite åt jul.
    men jag tror det kommer bli jättebra!

tänk bara på att mycket ljus blir väldigt varmt. 
    Det lär behövas för det blir kallt i logen framåt kvällen
  • J och J
    zvartaliljan skrev 2011-04-17 07:55:29 följande:
    Det lär behövas för det blir kallt i logen framåt kvällen
    ja men då så =)
    jag ville ha klungor av tre ljusstakar men det ryms typ inte.
    så får ha några bord typ i "loungen" vi ska ha o fikabordet osv me massa ljus ;) 
Svar på tråden Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!