• förlovadflicka

Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!

Känner mig lite missmodig. Alla inspirationsbilder på dekorationer är så fantastiska, vet inte riktigt hur vi ska lyckas göra något så fint! Och så har jag kollat på tv3play på Vårt bröllop i era händer, och alltså, de klär ju bokstavligt talat in lokalerna i tyg osv, gör helt sjuka saker fastän brudparen, precis som vi rör sig runt omkring 40 000. Hur lyckas man? Kan ni inte skriva alla dekorationer ni ska ha över huvud taget?
    Det här är då till vårt öppet hus som vi ska ha i en "vanlig", lite tråkigare lokal. Själva middagen kommer vi ha på en fin restaurang som inte behöver pyntas mer... Men ändå.
    Och ni som ska ha godisbuffé- hur kommer ni pynta kring den och göra den till en fröjd för ögat? 

• Svar på tråden Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!
  • Pinkgrape
    awarwen skrev 2011-04-14 19:46:37 följande:
    Hur ser väggarna ut? Är det mkt tavlor? Finns det några små hyllor eller lister? Hur ser ut där vägg övergår till tak?
    Det är en jättetråkig lokal, bilder finns här www.oddfellowskelleftea.com/V%C3%A4nbes%C3%B6k%20Jacobstadlogerna%2025%20sept%202010.htm
  • awarwen
    Pinkgrape skrev 2011-04-14 19:50:12 följande:
    Det är en jättetråkig lokal, bilder finns här www.oddfellowskelleftea.com/V%C3%A4nbes%C3%B6...
    Det går ju att göra den fin, men eftersom ni är så begränsade i att ni inte får röra någonting så blir det ju svårt.
    Ni skulle ju t.ex kunna hänga fiberväv ner över pelarna,fluffa till och snurra runt lite. Sen hade ni kunnat hänga vågor på väggarna för att dölja alla tavlor och likaså över gardinerna.
    Den här fiberväven väger nästan ingenting, så om du gör kortare bitar, alltså inte allt i en enda lång våg, så kanske du kan fästa upp dem med kludd.
  • Hon sa ja
    Pinkgrape skrev 2011-04-14 19:50:12 följande:
    Det är en jättetråkig lokal, bilder finns här www.oddfellowskelleftea.com/V%C3%A4nbes%C3%B6...
    Hej. 
    En tanke. 
    Det ser ju ut som om det är såna plattor i taket. De brukar gå att lyfta försiktigt och de stål"balkarna" som de vilar på, har ibland som små hål. Där kan ni fästa upp tyget med ståltråd, utan att göra ingrepp på väggar/tak. Tyget kan ni ju låta falla längst väggen och styla som ni känner/kan. 

Lycka till.  
  • livan86

kan man inte "sno" fiberväv runt pelarna och dekorera dom med blommor eller pärlband typ?
    OM de nu inte skulle funka med taket?

• Pinkgrape
    livan86 skrev 2011-04-15 10:22:18 följande:
    kan man inte "sno" fiberväv runt pelarna och dekorera dom med blommor eller pärlband typ?
    OM de nu inte skulle funka med taket?
    Jo, det skulle man nog kunna göra :) Det skulle nog bli fint :)

Men det är främst väggarna, i första hand, som jag vill försöka "trolla bort" lite.
  • förlovadflicka

Vi har några riktigt fula, stora tavlor i vår lokal, så kom på den smarta idén att fästa fiberväv och sedan sätta banners med små flaggor eller text över, kan bli hur gulligt som helst ju :( 

• Humlan66

Men tanke som slog mig - Tänk när man dekorerar lokalen till max, och sen dagen efter ska allt ner igen och lokalen återställas.. i mitt fal senast klockan 12.Det va den mysmorgonen det

• Pinkgrape
    Humlan66 skrev 2011-04-15 11:15:29 följande:
    Men tanke som slog mig - Tänk när man dekorerar lokalen till max, och sen dagen efter ska allt ner igen och lokalen återställas.. i mitt fal senast klockan 12.Det va den mysmorgonen det
    Ja, fast allt ska ju ändå städas och bord och stolar ska ställas tillbaka på plats osv, så vi kommer ändå behöva stiga upp vid 7 på morgonen dagen efter. Känns ju lagom kul. Jag hade ju velat ta in på hotell, vi kommer ha folk som sover hemma hos oss, så inte ens ensamma får vi vara, men det ger ju inget alls när vi ändå måste upp så tidigt. Jag är lite bitter över att vi inte planerat in pengar till städhjälp i budgeten :P
  • awarwen
    Pinkgrape skrev 2011-04-15 11:18:46 följande:
    Ja, fast allt ska ju ändå städas och bord och stolar ska ställas tillbaka på plats osv, så vi kommer ändå behöva stiga upp vid 7 på morgonen dagen efter. Känns ju lagom kul. Jag hade ju velat ta in på hotell, vi kommer ha folk som sover hemma hos oss, så inte ens ensamma får vi vara, men det ger ju inget alls när vi ändå måste upp så tidigt. Jag är lite bitter över att vi inte planerat in pengar till städhjälp i budgeten :P
    Jag har en superängel till väninna som jobbar som städchef och hon har åtagit sig hela uppgiften.
    Hon tycker att vi ska sova. Hjärta
Svar på tråden Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!