• förlovadflicka

Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!

Känner mig lite missmodig. Alla inspirationsbilder på dekorationer är så fantastiska, vet inte riktigt hur vi ska lyckas göra något så fint! Och så har jag kollat på tv3play på Vårt bröllop i era händer, och alltså, de klär ju bokstavligt talat in lokalerna i tyg osv, gör helt sjuka saker fastän brudparen, precis som vi rör sig runt omkring 40 000. Hur lyckas man? Kan ni inte skriva alla dekorationer ni ska ha över huvud taget?
    Det här är då till vårt öppet hus som vi ska ha i en "vanlig", lite tråkigare lokal. Själva middagen kommer vi ha på en fin restaurang som inte behöver pyntas mer... Men ändå.
    Och ni som ska ha godisbuffé- hur kommer ni pynta kring den och göra den till en fröjd för ögat? 

• Svar på tråden Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!
  • Tinzi

*favoritar* :) Nån som vet vart man kan hitta BILLIGT tyll?

• Pinkgrape
    awarwen skrev 2011-04-15 11:21:20 följande:
    Jag har en superängel till väninna som jobbar som städchef och hon har åtagit sig hela uppgiften.
    Hon tycker att vi ska sova. Hjärta
    Åh, vilken ängel :D haha En sådan vän vill jag också ha! :P
  • awarwen
    Pinkgrape skrev 2011-04-15 11:32:46 följande:
    Åh, vilken ängel :D haha En sådan vän vill jag också ha! :P
    Mm, de växer ju inte på träd precis de där goingarna. Ska plocka ihop världens finaste korg till henne.
  • zvartaliljan

Vi har 60 gäster som ska sova över i herrgården där vi har festen, vi räknar inte med att VI ska städa dagen efter utan det lär vi inte få göra ens om vi försöker De kommer nog köra ut oss i så fall...med alla de som gör jobbet tillsammans lär det ju gå på ett kick...

Vi ska iaf dekorera till MAX med massor med fiberväv, mycket dekorationer på borden och mycket runtom i lokalen. Jag är inte den som nöjer mig med "stilrent" och lite utan här blir det överdådigt a´la amerikanarna

• awarwen
    zvartaliljan skrev 2011-04-15 11:37:34 följande:
    Vi har 60 gäster som ska sova över i herrgården där vi har festen, vi räknar inte med att VI ska städa dagen efter utan det lär vi inte få göra ens om vi försöker De kommer nog köra ut oss i så fall...med alla de som gör jobbet tillsammans lär det ju gå på ett kick...

Vi ska iaf dekorera till MAX med massor med fiberväv, mycket dekorationer på borden och mycket runtom i lokalen. Jag är inte den som nöjer mig med "stilrent" och lite utan här blir det överdådigt a´la amerikanarna
    hahaha... låter som att ni har läget under kontroll när det gäller städningen
    Vad nyfiken jag blir på er dekorering och dukning. Älskar sånt!
  • Beautiful Disaster
    Tinzi skrev 2011-04-15 11:26:14 följande:
    *favoritar* :) Nån som vet vart man kan hitta BILLIGT tyll?
    Kolla Panduro, tror dom hade en del
  • Diamanten90

Oh hjälp så mycket ni ska pynta! Vi kommer att ha vita dukar på borden, ljuskoppas och några blomdekorationer. Ev. något mitt på bordet som en "löpare". En skylt med våra namn på ska vi väl också ha någonstans. Fördelen är att det inte kommer att ta länge att städa:) Det är väldigt högt till tak där vi ska vara. Skulle aldrig fungera med något i taket eller liknande. Får pynta med blommor längs scenen som finns där. Den kommer ändå inte att användas. Men jag är rädd att det blir lite för lite i alla fall. Känner ganska stor stress inför bröllopet nu! Blä.

junimamma.blogspot.com Ung mamma & Blivande fru
  • livan86
    Pinkgrape skrev 2011-04-15 10:52:33 följande:
    Jo, det skulle man nog kunna göra :) Det skulle nog bli fint :)

Men det är främst väggarna, i första hand, som jag vill försöka "trolla bort" lite.
    kanske köpa billiga lakan på t.ex. ikea och sätta upp med häftstift?
    hmm.. svårt det där!
  • Pinkgrape
    livan86 skrev 2011-04-15 14:27:45 följande:
    kanske köpa billiga lakan på t.ex. ikea och sätta upp med häftstift?
    hmm.. svårt det där!
    Ja, jag funderade ju på såndär fiberduk/odlingsväv eller vad det nu heter. Jag tror att det är både billigare och lättare. Det är ju dock det där med att jag vet inte om jag vill vara och göra hål i väggarna :/
    Håller med, väldigt svårt.
Svar på tråden Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!