• förlovadflicka

Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!

Känner mig lite missmodig. Alla inspirationsbilder på dekorationer är så fantastiska, vet inte riktigt hur vi ska lyckas göra något så fint! Och så har jag kollat på tv3play på Vårt bröllop i era händer, och alltså, de klär ju bokstavligt talat in lokalerna i tyg osv, gör helt sjuka saker fastän brudparen, precis som vi rör sig runt omkring 40 000. Hur lyckas man? Kan ni inte skriva alla dekorationer ni ska ha över huvud taget?
    Det här är då till vårt öppet hus som vi ska ha i en "vanlig", lite tråkigare lokal. Själva middagen kommer vi ha på en fin restaurang som inte behöver pyntas mer... Men ändå.
    Och ni som ska ha godisbuffé- hur kommer ni pynta kring den och göra den till en fröjd för ögat? 

• Svar på tråden Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!
  • Millemoj

Tema: Vackra Österlen och havet.                            Färgtema: Vitt, ljusblått och ljus sand

Vi dekorerar borden med Stora beigefärgade snäckor, stenar, sand, drivved lyktor för att få lite havs-/strandkänsla.

Vita dukar (beståendes av knoppalakan och fiberväv)

Vita stolar med tillhörande ljusblå filt (10:- stycket på IKEA) och breda sidenband knytna runt i ljus sandfärg.

Ljusblå stora servetter och mindre beige/sandfärgade servetter med dekor

Placeringskort består av platta, lena stenar med gästernas namn

Vita rosor i små arrangemang och ljuslyktor i klarglas med sand och stenar i (de små från IKEA, 9:- för 4 stycken)

Ballonger i pärlemor och ivory placerade i hörnen av tältet

Linor av fiberväv i taket för en mer romantisk stämning (och snyggar innertak av tältet såklart)

• livan86
    Aniara4 skrev 2011-04-14 13:38:52 följande:
    Vi kommer nog inte att dekorera så jättemycket. Festlokalen håller med dukar och servetter i fin och tjock papperskvalitet som duger bra. De har också vita vaser och kan ev. ordna blommor, ev. köper vi lbommor själva för att matcha färgtemat och brudbuketten. Ljusstakar tror jag också de håller med. Ska försöka ordna fina placeringskort, men sen vet jag inte om det blir så mycket mer. Kanske köper jag konstgjorda murgröneslingor som jag såg på något ställe, om det känns som att det passar in. Fast häromdagen blev jag liiiite sugen på nån av banderollerna på Vistaprint.

Iofs var det lite fint med ballonger i taket så här tyckte jag, men det känns också lite för meckigt. Ballonger håller ju inte luften så länge och det är tveksamt om vi eller någon annan kommer att ha tid att hålla på med dekorationer samma dag.

Ballonger i taket va suuuper fint verkligen
  • Pinkgrape
    Millemoj skrev 2011-04-14 18:59:29 följande:
    Tema: Vackra Österlen och havet.                            Färgtema: Vitt, ljusblått och ljus sand

Vi dekorerar borden med Stora beigefärgade snäckor, stenar, sand, drivved lyktor för att få lite havs-/strandkänsla.

Vita dukar (beståendes av knoppalakan och fiberväv)

Vita stolar med tillhörande ljusblå filt (10:- stycket på IKEA) och breda sidenband knytna runt i ljus sandfärg.

Ljusblå stora servetter och mindre beige/sandfärgade servetter med dekor

Placeringskort består av platta, lena stenar med gästernas namn

Vita rosor i små arrangemang och ljuslyktor i klarglas med sand och stenar i (de små från IKEA, 9:- för 4 stycken)

Ballonger i pärlemor och ivory placerade i hörnen av tältet

Linor av fiberväv i taket för en mer romantisk stämning (och snyggar innertak av tältet såklart)
    Hur fäster ni fiberväven?
  • Pinkgrape
    J och J skrev 2011-04-14 13:40:16 följande:
    va smart att ha ett partytält emd filtar o lite lounge-stuk!

vi vill ha det nära baren och tänkte ha det i lokalen. men kanske det varit bättre att ha i ett partytält...hmmm... 
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
    Ja, jag tänkte att det kunde vara mysigt. Dels för barnen att vara där och äta godis och leka, men även för de vuxna under småtimmarna :)
  • TheD

Vi kommer vara i en K-märkt lokal på ett hotell. Där studentmiddagen är och flera hundra studenter sitter och äter. Själva lokalen i sig är väldigt fin, högt i tak, kristallkronor, spegelväggpåkortsidorna med gulddekorationer...

Så vi får inte spirka, tejpa osv på väggarna. Men det behövs inte heller :)

Vi kommer ha vita stolsöverdrag med lila stolsband.

I fönstrena komma det vara höga ljushållare med stora ljus, tror ljushållarna är runt 1 m höga...kanske inte fullt så höga (kommer faktiskt inte ihåg nu haha) det är stora fönster.

På borden vita dukar, även där maten kommer stå, - lila rosenblad i två olika nyanser och lila diamantkonfetti.
    Lägre blomstergrejer med jämna avstånd, vita ljus....

På toaletterna kommer det vara en lila ljusvärmare med en vit blomma. Inne på en toalett så finns det tre toaletter så där kommer vi ställa ett bord så man kan ställa ner sin väska t.ex.

Vid varje tallrik kommer det finnas en hjärtformad transparant ask med mintpastiller, endast vita eller lila och vita. Beror på vad som hittas i USA.

Vad mer.......hm. Får nog återkomma om jag har glömt något.

• awarwen
    Pinkgrape skrev 2011-04-14 19:09:41 följande:
    Hur fäster ni fiberväven?
    Fibervägen kan man hänga över tvättlinor. T.ex 4 linor i bredd och så hänger man flera dukar över, med lite mellanrum. Det blir som vågor.
  • Pinkgrape
    awarwen skrev 2011-04-14 19:33:27 följande:
    Fibervägen kan man hänga över tvättlinor. T.ex 4 linor i bredd och så hänger man flera dukar över, med lite mellanrum. Det blir som vågor.
    Jag tänker mer på att det kanske inte är helt okej att spika i väggarna/taket i lokalen....
  • awarwen
    Pinkgrape skrev 2011-04-14 19:34:25 följande:
    Jag tänker mer på att det kanske inte är helt okej att spika i väggarna/taket i lokalen....
    Hm, om det inte finns ngt annat att fästa dem i typ pelare (binda repet runt) eller liknande så blir det nog svårt att få fiberväven att stanna i taket Skrattande
  • Pinkgrape
    awarwen skrev 2011-04-14 19:36:18 följande:
    Hm, om det inte finns ngt annat att fästa dem i typ pelare (binda repet runt) eller liknande så blir det nog svårt att få fiberväven att stanna i taket Skrattande
    Haha ja.. Jag skulle så gärna vilja ha det på väggarna, för de är ganska ful färg, men vette tusiken hur man ska lösa det...
  • awarwen
    Pinkgrape skrev 2011-04-14 19:38:04 följande:
    Haha ja.. Jag skulle så gärna vilja ha det på väggarna, för de är ganska ful färg, men vette tusiken hur man ska lösa det...
    Hur ser väggarna ut? Är det mkt tavlor? Finns det några små hyllor eller lister? Hur ser ut där vägg övergår till tak?
Svar på tråden Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!