• förlovadflicka

Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!

Känner mig lite missmodig. Alla inspirationsbilder på dekorationer är så fantastiska, vet inte riktigt hur vi ska lyckas göra något så fint! Och så har jag kollat på tv3play på Vårt bröllop i era händer, och alltså, de klär ju bokstavligt talat in lokalerna i tyg osv, gör helt sjuka saker fastän brudparen, precis som vi rör sig runt omkring 40 000. Hur lyckas man? Kan ni inte skriva alla dekorationer ni ska ha över huvud taget?
    Det här är då till vårt öppet hus som vi ska ha i en "vanlig", lite tråkigare lokal. Själva middagen kommer vi ha på en fin restaurang som inte behöver pyntas mer... Men ändå.
    Och ni som ska ha godisbuffé- hur kommer ni pynta kring den och göra den till en fröjd för ögat? 

• Svar på tråden Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!
  • kandersson174
    livan86 skrev 2011-04-15 14:27:45 följande:
    kanske köpa billiga lakan på t.ex. ikea och sätta upp med häftstift?
    hmm.. svårt det där!
    Precis, och nålar (knappnålar) kan man alltid sätta in under lister/ taklister /ovanpå fönster lister osv där det inte syns
  • livan86
    kandersson174 skrev 2011-04-15 16:08:06 följande:
    Precis, och nålar (knappnålar) kan man alltid sätta in under lister/ taklister /ovanpå fönster lister osv där det inte syns
    precis
  • förlovadflicka
    Humlan66 skrev 2011-04-15 11:15:29 följande:
    Men tanke som slog mig - Tänk när man dekorerar lokalen till max, och sen dagen efter ska allt ner igen och lokalen återställas.. i mitt fal senast klockan 12.Det va den mysmorgonen det
    Det ska min familj göra, det ska ju inte vi behöva göra, haha :) Särskilt inte som vi kommer gifta oss i Halmstad men bo i Malmö :P
  • Tinzi
    Beautiful Disaster skrev 2011-04-15 12:11:23 följande:
    Kolla Panduro, tror dom hade en del
    Tack! :)
  • livan86
    förlovadflicka skrev 2011-04-15 16:44:15 följande:
    Det ska min familj göra, det ska ju inte vi behöva göra, haha :) Särskilt inte som vi kommer gifta oss i Halmstad men bo i Malmö :P
    helt rätt
  • Debe

Vi har köpt billigt tyg på jysk, krossad velour, som vi ska ha längst alla väggar. Kommer nog häfta med häftpistol uppe längst taket så det verkligen sitter. Kika efter rea, vi fick 5 meter för 49kr. Köpte 20 paket för 1000

• Tinzi
    Debe skrev 2011-04-15 22:22:07 följande:
    Vi har köpt billigt tyg på jysk, krossad velour, som vi ska ha längst alla väggar. Kommer nog häfta med häftpistol uppe längst taket så det verkligen sitter. Kika efter rea, vi fick 5 meter för 49kr. Köpte 20 paket för 1000
    Bra tips & VERKAR enkelt att sätta upp också!
  • Debe

Tinzi- tygen är lätta på det sättet att man inte behöver fålla kanter eller så, det rullar ihop sig lite längst kanterna bara. Våra 20 paket täcker 3 meter vägg var, 60 meter, och jag hoppas att det ska räcka!! Har en liten lokal som tur är

• Tinzi
    Debe skrev 2011-04-16 09:21:40 följande:
    Tinzi- tygen är lätta på det sättet att man inte behöver fålla kanter eller så, det rullar ihop sig lite längst kanterna bara. Våra 20 paket täcker 3 meter vägg var, 60 meter, och jag hoppas att det ska räcka!! Har en liten lokal som tur är
    Låter ju toppen! Ska nog göra så jag med & ta bort lokalens blåa gardiner :)
  • J och J
    zvartaliljan skrev 2011-04-15 11:37:34 följande:
    Vi har 60 gäster som ska sova över i herrgården där vi har festen, vi räknar inte med att VI ska städa dagen efter utan det lär vi inte få göra ens om vi försöker De kommer nog köra ut oss i så fall...med alla de som gör jobbet tillsammans lär det ju gå på ett kick...

Vi ska iaf dekorera till MAX med massor med fiberväv, mycket dekorationer på borden och mycket runtom i lokalen. Jag är inte den som nöjer mig med "stilrent" och lite utan här blir det överdådigt a´la amerikanarna
    jag är som du!

less is more i all ära.....men nja

bröllopet ska det slås på stort hos mig :D är halvt svensk halvt svensk o sen en tredje halva amerikan brukar jag säga ;)

vi ska göra en provdukning idag så får se hur det kommer se ut med allt jag vill försöka få me :P 
    jagochminfina.blogg.se anvnamn: jagochminfina lösen: 9juli2011
Svar på tråden Dekorationer- skriv allt ni har och kan komma på!