• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • sasssyy
    1700tal skrev 2011-06-23 18:16:18 följande:
    Jaså... Men kan du inte avslöja vilket år åtminstone?? Flört
    sasssyy skrev 2011-06-23 18:02:12 följande:
    Emma har den hårfärgen jag ska skaffa mig.. har haft mörkt rött lääänge nu..före det väldigt starkt rött.. nu vill jag ha mer "Nicole Kidman"... jag har ju fräknar också men inte riktigt så mycket som Emma.. så fint.. jag har mer födelsemärken hahah
    Mm, har oxå haft den underbara djupröda färgen men det är bara att inse  - not my thing... Vad vore en bal på slottet...Haha, men i ärlighetens namn är dina fräknar och din hårfärg mer fascinerande än jackorna! Åtminstone i mina ögon.

Ja, det är väl lite som det här med rakt hår/lockigt hår, lång/korta människor osv. Man vill ha det man inte får. Men seriöst, fräknar ÄR väldigt fin! Liksom lockigt hår (har rakt) och korta människor (är lång). C'est la vie... Flört
    inom 12 månader iaf

Jag är väldigt röd i mitt pigment men sen jag var 12 har jag haft nån slags råttfärg som blir orange på sommaren så jag har haft färgat i allsköns färger... i sena tonåren ville jag bli platinablond och gick faktiskt till frissan o färgade..... blev gul....pga mitt röda pigment ha ha... oftast har jag haft rött eller svart hår, sonen (6år) övertalade mig att bli brunett i vintras...ångrar jag djupt. Trivdes inte alls... mörk mahogny brukar vara min grej men är less på det... Linda Pritchard har mitt drömhår, så nu sparas det ut från en kort igelkottsrufsig friss till långt hår...
  • 1700tal
    Emma F skrev 2011-06-23 18:24:26 följande:
    1700tal: Roligt att du säger att jag ser brittisk ut, när jag bodde i England frågade alla om jag var från Skottland Skrattande
    Haha, och jag bodde i skottland i ett antal år. Du måste påminna mig om dem! Saknar skottland nåt hemskt...
  • 1700tal
    sasssyy skrev 2011-06-23 18:25:35 följande:
    inom 12 månader iaf

Jag är väldigt röd i mitt pigment men sen jag var 12 har jag haft nån slags råttfärg som blir orange på sommaren så jag har haft färgat i allsköns färger... i sena tonåren ville jag bli platinablond och gick faktiskt till frissan o färgade..... blev gul....pga mitt röda pigment ha ha... oftast har jag haft rött eller svart hår, sonen (6år) övertalade mig att bli brunett i vintras...ångrar jag djupt. Trivdes inte alls... mörk mahogny brukar vara min grej men är less på det... Linda Pritchard har mitt drömhår, så nu sparas det ut från en kort igelkottsrufsig friss till långt hår...
    Oj, råttfärg going on orange.. Låter nästan overkligt.
  • Skumboll

Jag fick förresten hem en spetsbolero idag.... kan ju vara bra att ha, typ! Drömmer 
    Min shopping har nog gått lite för långt, haha! 

• NewYorkBrud

ni är helt otroliga på att shoppa =)

nån som kan det här med etsy?
    jag har sett så mycket fantastiska saker, men jag är ingen fena på etsy.com..

skulle vilja hitta en brosch att smycka brudbuketten med. tips?
    är etsy som tradera och ebay?

• Skumboll
    NewYorkBrud skrev 2011-06-23 18:48:15 följande:
    ni är helt otroliga på att shoppa =)

nån som kan det här med etsy?
    jag har sett så mycket fantastiska saker, men jag är ingen fena på etsy.com..

skulle vilja hitta en brosch att smycka brudbuketten med. tips?
    är etsy som tradera och ebay?
    Jag har handlat en hel del på etsy, lite liknande ebay fast man lägger inga bud utan köper direkt. Har aldrig haft några problem med leveranser och alla grejer har varit väldigt fint gjorda!

Jag köpte en liten brosch till brudbuketten, kostade mig en hundring med frakt ungefär. 

Är det någon speciell du är ute efter? Vad får den kosta? (etsy är öve r lag dyrare än ebay, men grejerna är å andra sidan ofta handgjorda) 
  • sasssyy
    1700tal skrev 2011-06-23 18:32:09 följande:
    Oj, råttfärg going on orange.. Låter nästan overkligt.
    jupps... jag blir inte blekt.. utan...orange.. finns ju en orsak till att jag inte haft min egen hårfärg på...hmmmmmmmm typ... 25 år förutom då jag var gravid.......helt galet underligt.. Men mitt hår är underligt.. var kolsvart med självlockigt när jag föddes.. MYCKET hår, sen blev det helt plötsligt gulblont fram tills jag var typ.....5.. sen knallrött..pippi Långström-rött (som min son har nu)... och sen vette fasen vad som hände haha... sen har jag haft i stort sett regnbågens alla färger "Konstgjort" inkl grönt och lila.

SÅ att jag håller mig färgad har sina orsaker.
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-23 18:45:07 följande:
    Jag fick förresten hem en spetsbolero idag.... kan ju vara bra att ha, typ! Drömmer 
    Min shopping har nog gått lite för långt, haha! 

Men hallå - BILD! Alllvarligt, måste vi verkligen uppmana bilder nu för tiden? För dig, veteranen? Bild, NU!

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-06-23 19:04:54 följande:

Men hallå - BILD! Alllvarligt, måste vi verkligen uppmana bilder nu för tiden? För dig, veteranen? Bild, NU!

Hahaha, bilden är verkligen blaj men ni tar ju vad som helst.... bara det är en bild!
    Spetsen är verkligen jättefin!!

• NewYorkBrud
    Skumboll skrev 2011-06-23 18:58:16 följande:
    Jag har handlat en hel del på etsy, lite liknande ebay fast man lägger inga bud utan köper direkt. Har aldrig haft några problem med leveranser och alla grejer har varit väldigt fint gjorda!

Jag köpte en liten brosch till brudbuketten, kostade mig en hundring med frakt ungefär. 

Är det någon speciell du är ute efter? Vad får den kosta? (etsy är öve r lag dyrare än ebay, men grejerna är å andra sidan ofta handgjorda) 
    nej jag är inte direkt ute efter något speciellt. nått fint bara.. =) har varit inne och försökt förstå mej på etsy.com, och det verkar ju inte så komplicerat =)

men jag har en fundering kring halsband och armband. Ska de vara i samma nyans som klänningen för att det ska va snyggast? Jag vill ha en varm nyans av vit, hur vet jag om det är rätt färg?

tips? är det bäst att köpa i butik så man vet vadf man köper, eller kan man chansa på att beställa hem från t.ex. etsy?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!