• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • TheD
    sasssyy skrev 2011-06-25 13:42:35 följande:
    du kan få mailadressen hahaha... grejen är den att det kommer bli SÅNT LIV sen när bröllopet väl är....för det kommer FLER saker som folk inte räknar med hahaha.... och gästlistan är väääldigt beskuren så många som "räknar" med att de minsann ska få komma, kommer inte komma i närheten av vigseln, inte för att vi jäklas utan för att vi har beslutat att begränsa oss

en vän fick reda på hela planeringen i går... hon sa bara "Är du säker?" och när jag sa ja... och motiverade kort så tittade hon bara på mig och sa ; "jag önskar dig verkligen lycka till och det kommer bli jättebra om det är så ni vill ha det och ni är överrens"....

HUR svårt kan det vara för släkt, familj och vänner att bara känna så???

och BTW.. .jag sa till denna vännen som klankade ner på Kina-klänningar att JAG minsann känner till flera som är JÄTTENÖJDA med sina kinaklänningar.. och när jag sa att ni fanns på ett forum så var det ju så att jag var dum eftersom det givetvis var folk som var avlönade av Kina-företagen som satt här och talade väl om klänningarna.....Bara så ni vet
    Hahahaha! Jovisst då borde jag vara rik om jag ska få betalt varenda gång jag nämner det. Vilken jävla bitch!
  • Minuz

sasssyy - Denna dag om någon har vi rätt att vara världens största egon. Det är vi som betalar för våran dag, och vi gör den som vi vill ha den. Och passar det inte andra så är det ju upp till dem, bara du är lycklig denna dag och känner dig nöjd. Så vad räknas mer????

• Darling Daisy

Finns det någon musikkunnig här? Vi skulle vilja ha tips på några bra låtar man kan dansa foxtrot till (istället för brudvals). 

• Love you til the end
    Darling Daisy skrev 2011-06-26 10:27:53 följande:
    Finns det någon musikkunnig här? Vi skulle vilja ha tips på några bra låtar man kan dansa foxtrot till (istället för brudvals). 
    Allt med Frank Sinatra borde t.ex gå! :) 
    Som Fly me to the moon, I've got you under my skin, Just the way you look tonight! :)
    Allt med 4/4 takt ska gå att dansa till, så även en hel del ny musik! :) 
  • NewYorkBrud
    sasssyy skrev 2011-06-25 13:42:35 följande:
    du kan få mailadressen hahaha... grejen är den att det kommer bli SÅNT LIV sen när bröllopet väl är....för det kommer FLER saker som folk inte räknar med hahaha.... och gästlistan är väääldigt beskuren så många som "räknar" med att de minsann ska få komma, kommer inte komma i närheten av vigseln, inte för att vi jäklas utan för att vi har beslutat att begränsa oss

en vän fick reda på hela planeringen i går... hon sa bara "Är du säker?" och när jag sa ja... och motiverade kort så tittade hon bara på mig och sa ; "jag önskar dig verkligen lycka till och det kommer bli jättebra om det är så ni vill ha det och ni är överrens"....

HUR svårt kan det vara för släkt, familj och vänner att bara känna så???

och BTW.. .jag sa till denna vännen som klankade ner på Kina-klänningar att JAG minsann känner till flera som är JÄTTENÖJDA med sina kinaklänningar.. och när jag sa att ni fanns på ett forum så var det ju så att jag var dum eftersom det givetvis var folk som var avlönade av Kina-företagen som satt här och talade väl om klänningarna.....Bara så ni vet
    men asså, vilka människor!!! Jag hade varit fly förbannad!!!

är lite nyfiken på vad det är ni planerar som folk reagerar så hemskt på? Jag tycker bara det är roligt när folk gör det till sin grej, att allting är personligt och inte bara likadant som det "SKA" va...

stå på er!
  • Pinkgrape
    sasssyy - Så himla tråkigt att läsa om alla reaktioner du fått! Har folk verkligen så att fokusera på i sina egna liv att de måste lägga sig i på det viset? Usch! Skönt att höra att ni kör på som ni planerat det iaf :)

Jag fick själv en hel del kommentarer om mitt val av brudbukett. Jag är inte så förtjust i blommor och de blommor jag kunde tänka mig gick inte att få tag på i augusti. Jag valde då att köpa en fjäderbukett, för jag ville gärna ha en bukett. Det jag fått höra enbart om buketten är bland annat:

"Men, det där är ju ingen riktigt brudbukett! En riktig bukett är med blommor." "Brudbuketten är ju bland det viktigaste på hela dagen, alla kommer sitta och vänta på att få se en fin bukett och så kommer du med en sån. Alla kommer bli väldigt besvikna!" "Enligt svensk tradition så kastar man ju buketten och den som fångar den kommer bli besviken och inte vilja ha din bukett!" "Den är verkligen jätteful och ser ut som en dammvippa. Ska du städa kyrkan eller gifta dig? Folk kommer ju tro att du är städerskan!"
    Jag tycker bara det är så onödigt att folk lägger sig i så pass. Självklart visade jag buketterna, för jag är jättenöjd, och givetvis förstår jag att det inte är något för alla. Att majoriteten vill ha blommor och tycker det är finast. Det är dock så onödigt att kasta ur sig sånt där. Speciellt det där om att kasta buketten, hallå, noll koll! :P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-06-26 12:21:23 följande:
    sasssyy - Så himla tråkigt att läsa om alla reaktioner du fått! Har folk verkligen så att fokusera på i sina egna liv att de måste lägga sig i på det viset? Usch! Skönt att höra att ni kör på som ni planerat det iaf :)

Jag fick själv en hel del kommentarer om mitt val av brudbukett. Jag är inte så förtjust i blommor och de blommor jag kunde tänka mig gick inte att få tag på i augusti. Jag valde då att köpa en fjäderbukett, för jag ville gärna ha en bukett. Det jag fått höra enbart om buketten är bland annat:

"Men, det där är ju ingen riktigt brudbukett! En riktig bukett är med blommor." "Brudbuketten är ju bland det viktigaste på hela dagen, alla kommer sitta och vänta på att få se en fin bukett och så kommer du med en sån. Alla kommer bli väldigt besvikna!" "Enligt svensk tradition så kastar man ju buketten och den som fångar den kommer bli besviken och inte vilja ha din bukett!" "Den är verkligen jätteful och ser ut som en dammvippa. Ska du städa kyrkan eller gifta dig? Folk kommer ju tro att du är städerskan!"
    Jag tycker bara det är så onödigt att folk lägger sig i så pass. Självklart visade jag buketterna, för jag är jättenöjd, och givetvis förstår jag att det inte är något för alla. Att majoriteten vill ha blommor och tycker det är finast. Det är dock så onödigt att kasta ur sig sånt där. Speciellt det där om att kasta buketten, hallå, noll koll! :P
    JAgvet då ingen i Sverige soom kastar sin brudbukett...... I USA är det ju nästan förbjudet att inte kasta den ;) Men i Sverige?? Första gången jag har läst/hört något om det.

Jag ska behålla min iaf som andra jag kännder har gjort...

Ibland vill man stoppa saltsyra i vissa käftar! ;)
  • sasssyy
    Pinkgrape skrev 2011-06-26 12:21:23 följande:

öööö enligt svensk tradition kastar MAN INTE buketten.. det är en anglosaxisk tradition och ett nytt påfund- här i Norden konserverar man sin bukett och sparar den möjligtvis......

Jag förstår inte att folk är så fruktansvärt elaka.. för det ÄR vad de är.. och att man ska "kompromissa för andras skull" när det är ens eget bröllop. Är i en annan tråd här på BT också där det snackas om att man är en bridezilla bara för att man inte tar hänsyn till sina gäster...alltså man bjuder till bröllop och passar det inte behöver man inte säga nåt eller ens komma. Vi kommer få sååå mycket gnäll, främst från dem som INTE är bjudna...har man inte fått frågan så behöver man inte ge sitt omdöme heller...
  • Pinkgrape
    TheD skrev 2011-06-26 12:33:35 följande:
    JAgvet då ingen i Sverige soom kastar sin brudbukett...... I USA är det ju nästan förbjudet att inte kasta den ;) Men i Sverige?? Första gången jag har läst/hört något om det.

Jag ska behålla min iaf som andra jag kännder har gjort...

Ibland vill man stoppa saltsyra i vissa käftar! ;)
    sasssyy skrev 2011-06-26 12:35:30 följande:
    öööö enligt svensk tradition kastar MAN INTE buketten.. det är en anglosaxisk tradition och ett nytt påfund- här i Norden konserverar man sin bukett och sparar den möjligtvis......

Jag förstår inte att folk är så fruktansvärt elaka.. för det ÄR vad de är.. och att man ska "kompromissa för andras skull" när det är ens eget bröllop. Är i en annan tråd här på BT också där det snackas om att man är en bridezilla bara för att man inte tar hänsyn till sina gäster...alltså man bjuder till bröllop och passar det inte behöver man inte säga nåt eller ens komma. Vi kommer få sååå mycket gnäll, främst från dem som INTE är bjudna...har man inte fått frågan så behöver man inte ge sitt omdöme heller...
    Men exakt! Jag sa då det att det minsann inte är någon svensk tradition och att ingen kommer få min bukett! Det är min och den vill jag ha kvar! Hon blev som tyst då..

Nej, jag förstår inte heller varför man måste komma med såna elaka kommentarer om ditten och datten. Det är ju trots allt inte deras bröllop och alla tycker och tänker inte lika. Det måste de ju kunna acceptera. Jag är väl sådan som inte tycker att man kan köra rakt över sina gäster i precis allt, för jag vill ju även att gästerna ska ha det trevligt och få en bra dag och upplevelse.. men när det väl kommer till kritan, så är det ju främst bruden och brudgummens dag och då ska ju de få välja hur de vill ha den! Passar det inte, så kan man faktiskt bara låta bli att komma och hålla käften! Har man inget snällt att säga, så behöver man faktiskt inte säga något alls. Blir man tillfrågad om att tycka något, så kan man ju tänka före man talar.
  • TheD
    Pinkgrape skrev 2011-06-26 12:43:02 följande:
    sasssyy skrev 2011-06-26 12:35:30 följande:

Men exakt! Jag sa då det att det minsann inte är någon svensk tradition och att ingen kommer få min bukett! Det är min och den vill jag ha kvar! Hon blev som tyst då..

Nej, jag förstår inte heller varför man måste komma med såna elaka kommentarer om ditten och datten. Det är ju trots allt inte deras bröllop och alla tycker och tänker inte lika. Det måste de ju kunna acceptera. Jag är väl sådan som inte tycker att man kan köra rakt över sina gäster i precis allt, för jag vill ju även att gästerna ska ha det trevligt och få en bra dag och upplevelse.. men när det väl kommer till kritan, så är det ju främst bruden och brudgummens dag och då ska ju de få välja hur de vill ha den! Passar det inte, så kan man faktiskt bara låta bli att komma och hålla käften! Har man inget snällt att säga, så behöver man faktiskt inte säga något alls. Blir man tillfrågad om att tycka något, så kan man ju tänka före man talar.
    Jag tycker det är jobbigt när det ska frågas om bröllopet. Jag svarar:"det får ni väl se"!!!!!!!!!!!!!! SNart blir det bitchiga svar och det räckte med att jag körde den attityden på krogen igår :p
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!