• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy

Trevlig midsommar! 
    Här har det inte börjat regna..., ännu!

Idag ska jag städa, städa, städa och dansa lite runt midsommarstången med dottern!

• Humlan

Glad midsommar på er säger jag med, hoppas ni får lite sol idag .Här syns solen bara några sec i taget just nu

• TheD

Gick runt i mina brudskor igår :) Måste gå in skorna haha Skavsår vill jag inte få i sommar....hm det är sommar men det känns inte så. Juni känns aldrig som sommar ;)

• 120530
    Skumboll skrev 2011-06-23 18:24:20 följande:
    Emma: Den kortärmade var fantastisk!! När gifter du dig, på hösten eller vintern?
    Vi gifter oss i februari! Den långärmade är mest tänkt som transportjacka, och lite till fotografering. Känns tråkigt att ha någon gammal parkas att slänga på sig över brudklänningen, och den var så billig att jag köte en långärmad också :) 

1700tal: Skönt att ha bokat, känns mycker mer definitiv då! Vilket datum? 
  • Callie

Fick mail idag om att min klänning är färdig och skickad, och att jag har den om fem dagar. Liiiite jobbigt att jag ändå inte får se den förrän i augusti.... Men gött att den är klar och att den inte blev försenad iaf!

• sasssyy

aaaaaaaaaaaaaaaaaaah blir så arg... nu går jag säkert snart inom eppitetet bridezilla av bekanta ... eftersom jag inte vill ha ett "normalt och traditionellt bröllop"...iaf enligt deras mått... röda skor liksom.. HALLÅÅÅÅÅ

ska jag rabbla upp lite kommentarer?

"men du är väl för rolig....röda skor, det kan man ju inte ha på ett bröllop, iaf inte om man har vit klänning"

-Jag ska inte ha vit klänning, den ska vara OFF-white eller ivory

"men är du rolig eller..det ÄR ju vit... du kommer ångra dig.. hur kommer det se ut på fotona?"

-skit i det du!!!!

eller varför inte:

"Meeeh har du tänkt på hur gästerna uppfattar detta, hur kan du ha en sån vigsel är inte det lite ego??"

-Alltså.. det är MITT bröllop så jag vill ha det så

"du är konstig du...kan du inte göra NÅGOT som "alla andra"...varför kan du inte nöja dig med en normal vigsel?"

Eller :

"Men din förlovningsring är ju smalare i bak... då måste du ju specialdesigna vigselringen så den passar in i den avsmalningen, annars blir det en ful glipa i bak"

-Alltså för det första har jag testat jämntjocka ringar och det BLIR ingen glipa... och även om det skulle bli det så syns det ju inte.

"Nä men JAG skulle aldrig kunna ha en sån glipa, jag skulle störa ihjääääl mig på det eftersom JAG vet att den finns där"

-Fast nu är det ju inte DU som ska ha det så utan jag.. och det BLIR ingen glipa.

"jo det blir det, det vet jag att det blir"

-Fast jag har ju provat och nej det blir ingen glipa

"jo det blir det"

Eller ang klänningen....

"ska du beställa från KINA!?!?! ?Varför då..... jag känner MAAAASSOR med folk som har gjort det och IIINGEN är nöjd.. det blir så billig kvalitet och man känner hur billig den är hela dagen när man har på sig den"

-Fast det rör sig om EN dag i livet och jag vill faktiskt inte lägga ut 5-10.000 på en dag..tycker det blir en bra kompromiss för ekonomin och utseendet...

"ja men MITT bröllop var iaf värt vareeeeena krona, min klänning kostade 11.000 och jag hade ALDRIG sänkt mig till att köpa en från Kina"

-Näähää men du är inte jag.

"fast det kommer synas att det är en billig klänning, vill du verkligen att folk ska komma ihåg ditt bröllop som det,...ett med en billig klänning"

-Nää fast om ingen vet att den är billig så tror jag ärligt inte att nån bryr sig...

"men hallllååå!?!?!? JAAAG vet ju"

-Fast du kommer inte vara där.

"varför inte... du fick ju komma på MITT bröllop...alltså hur mycket ska du skära i inbjudningslistan egentligen, det kommer ju knappt komma några"

-Fast du var bjuden på mitt förra bröllop och du kom inte...(fnissar i smyg)

"men halllåååå!!??! Jag var ju ....sjuk.. eller typ...och JAG kommer att veta att klänningen är billig och det kommer att synas att den är billig..vaddå ska du baka tårtan själv också eller??"

-ööh jaaa

"men guuud vad billigt.... sitt bröllop ska man inte snåla på...det måste få kosta annars är det ju inte värt nåt"

-Fast ditt bröllop kostade ju 100.000 och förra året knullade du med grannen och skulle flytta ihop med honom och gick i från din man och sålde dina svindyra egendesignade vitguldsringar -men ångrade dig (när du upptäckte att du inte hade råd att köpa hus själv- fast det sa jag inte så klart) så det spelar väl ingen roll hur dyr klänningen är????

"jo"
    -Nej

"jo det gör det visst det...."
    -WHATEVER..

• TheD
    sasssyy skrev 2011-06-25 13:27:37 följande:
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaah blir så arg... nu går jag säkert snart inom eppitetet bridezilla av bekanta ... eftersom jag inte vill ha ett "normalt och traditionellt bröllop"...iaf enligt deras mått... röda skor liksom.. HALLÅÅÅÅÅ

ska jag rabbla upp lite kommentarer?

"men du är väl för rolig....röda skor, det kan man ju inte ha på ett bröllop, iaf inte om man har vit klänning"

-Jag ska inte ha vit klänning, den ska vara OFF-white eller ivory

"men är du rolig eller..det ÄR ju vit... du kommer ångra dig.. hur kommer det se ut på fotona?"

-skit i det du!!!!

eller varför inte:

"Meeeh har du tänkt på hur gästerna uppfattar detta, hur kan du ha en sån vigsel är inte det lite ego??"

-Alltså.. det är MITT bröllop så jag vill ha det så

"du är konstig du...kan du inte göra NÅGOT som "alla andra"...varför kan du inte nöja dig med en normal vigsel?"

Eller :

"Men din förlovningsring är ju smalare i bak... då måste du ju specialdesigna vigselringen så den passar in i den avsmalningen, annars blir det en ful glipa i bak"

-Alltså för det första har jag testat jämntjocka ringar och det BLIR ingen glipa... och även om det skulle bli det så syns det ju inte.

"Nä men JAG skulle aldrig kunna ha en sån glipa, jag skulle störa ihjääääl mig på det eftersom JAG vet att den finns där"

-Fast nu är det ju inte DU som ska ha det så utan jag.. och det BLIR ingen glipa.

"jo det blir det, det vet jag att det blir"

-Fast jag har ju provat och nej det blir ingen glipa

"jo det blir det"

Eller ang klänningen....

"ska du beställa från KINA!?!?! ?Varför då..... jag känner MAAAASSOR med folk som har gjort det och IIINGEN är nöjd.. det blir så billig kvalitet och man känner hur billig den är hela dagen när man har på sig den"

-Fast det rör sig om EN dag i livet och jag vill faktiskt inte lägga ut 5-10.000 på en dag..tycker det blir en bra kompromiss för ekonomin och utseendet...

"ja men MITT bröllop var iaf värt vareeeeena krona, min klänning kostade 11.000 och jag hade ALDRIG sänkt mig till att köpa en från Kina"

-Näähää men du är inte jag.

"fast det kommer synas att det är en billig klänning, vill du verkligen att folk ska komma ihåg ditt bröllop som det,...ett med en billig klänning"

-Nää fast om ingen vet att den är billig så tror jag ärligt inte att nån bryr sig...

"men hallllååå!?!?!? JAAAG vet ju"

-Fast du kommer inte vara där.

"varför inte... du fick ju komma på MITT bröllop...alltså hur mycket ska du skära i inbjudningslistan egentligen, det kommer ju knappt komma några"

-Fast du var bjuden på mitt förra bröllop och du kom inte...(fnissar i smyg)

"men halllåååå!!??! Jag var ju ....sjuk.. eller typ...och JAG kommer att veta att klänningen är billig och det kommer att synas att den är billig..vaddå ska du baka tårtan själv också eller??"

-ööh jaaa

"men guuud vad billigt.... sitt bröllop ska man inte snåla på...det måste få kosta annars är det ju inte värt nåt"

-Fast ditt bröllop kostade ju 100.000 och förra året knullade du med grannen och skulle flytta ihop med honom och gick i från din man och sålde dina svindyra egendesignade vitguldsringar -men ångrade dig (när du upptäckte att du inte hade råd att köpa hus själv- fast det sa jag inte så klart) så det spelar väl ingen roll hur dyr klänningen är????

"jo"
    -Nej

"jo det gör det visst det...."
    -WHATEVER..
    Ehh what? Alltså min klänning från Kina känns allt annat än billig!!! Kvaliteten är ju tusen gånger bättre än om jag hade fixat den i Sverige....

Men usch vad jobbigt!!!!

Alltså kritvitt är oftast inte snyggt på oss nordbor iaf... min klänning är gräddvit vilket jag tycker är vitt iaf... Varför kunde jag inte få vara med när du har fåt alla dessa kommentarer och spy lite galla över dessa personer?!?!!? Jag är i behov av ett utbrott!!!!!

;)
  • sasssyy

du kan få mailadressen hahaha... grejen är den att det kommer bli SÅNT LIV sen när bröllopet väl är....för det kommer FLER saker som folk inte räknar med hahaha.... och gästlistan är väääldigt beskuren så många som "räknar" med att de minsann ska få komma, kommer inte komma i närheten av vigseln, inte för att vi jäklas utan för att vi har beslutat att begränsa oss

en vän fick reda på hela planeringen i går... hon sa bara "Är du säker?" och när jag sa ja... och motiverade kort så tittade hon bara på mig och sa ; "jag önskar dig verkligen lycka till och det kommer bli jättebra om det är så ni vill ha det och ni är överrens"....

HUR svårt kan det vara för släkt, familj och vänner att bara känna så???

och BTW.. .jag sa till denna vännen som klankade ner på Kina-klänningar att JAG minsann känner till flera som är JÄTTENÖJDA med sina kinaklänningar.. och när jag sa att ni fanns på ett forum så var det ju så att jag var dum eftersom det givetvis var folk som var avlönade av Kina-företagen som satt här och talade väl om klänningarna.....Bara så ni vet

• 120303

Jamen precis...jag är jättenöjd med min klänning...!

(Har jag förresten berättat att jag får ett par kronor varje gång jag skriver det???)

Jag förstår inte varför alla ska lägga sig i hela tiden. Som tur är har jag inte varit med om det.. ALLA utom en har varit positiva, och hon som ifrågasatte frågade mest om jag verkligen skulle ha en "riktig" brudklänning vid en borgerlig vigsel... Då är jag ändå allt annat än traditionell. Tvåfärgad klänning, klassisk vigsel på ett slott med middag och fest, trots att den är borgerlig... kanske har jag väldigt toleranta människor omkring mig eller också känner de mig alltför väl för att våga säga något högt till mig. Jag hade blivit vansinnig.. det är MIN och min blivande mans dag och det är VI som bestämmer. Passar det inte kan de hålla sig borta!

• Humlan
    120303 skrev 2011-06-25 15:51:49 följande:
    Jamen precis...jag är jättenöjd med min klänning...!

(Har jag förresten berättat att jag får ett par kronor varje gång jag skriver det???)

Jag förstår inte varför alla ska lägga sig i hela tiden. Som tur är har jag inte varit med om det.. ALLA utom en har varit positiva, och hon som ifrågasatte frågade mest om jag verkligen skulle ha en "riktig" brudklänning vid en borgerlig vigsel... Då är jag ändå allt annat än traditionell. Tvåfärgad klänning, klassisk vigsel på ett slott med middag och fest, trots att den är borgerlig... kanske har jag väldigt toleranta människor omkring mig eller också känner de mig alltför väl för att våga säga något högt till mig. Jag hade blivit vansinnig.. det är MIN och min blivande mans dag och det är VI som bestämmer. Passar det inte kan de hålla sig borta!
    Välkommen i klubben, sådär har vi med det . och då är VI ego.. HALLOO vilka gifter sig vi eller dom
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!