• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-23 16:31:04 följande:
    Dååååååååligt, ni borde fått även fakturaavgiften tillgodo tycker jag!

2-3 veckor var ju riktigt snabbt för att vara skräddarsytt! Hoppas den blir bra, du får hojta när den kommit! 

Kostymen slipsen och näsduken är köpt på brothers, skjortan på the shirt factory. Tror hela outfiten (exkl. skorna) gått på ungefär 4500 kr. 
    Jupp, jag hojtar! Har redan informerat sambon att hans liv i skymundan är över - han ska in i tråden! Han kommer va så stilig (hoppas jag..), han passar i såna kläder tycker jag.

Men 4500 var ju inte så farligt. Ser dyrare ut. Tuppen upp!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-06-23 16:48:08 följande:
    Jupp, jag hojtar! Har redan informerat sambon att hans liv i skymundan är över - han ska in i tråden! Han kommer va så stilig (hoppas jag..), han passar i såna kläder tycker jag.

Men 4500 var ju inte så farligt. Ser dyrare ut. Tuppen upp!
    Hahaha, herr toyboy får ett ansikte! Det ser jag fram emot!

Ja, skapligt billigt tycker jag. Skorna gick på 2 pix så det väger ju upp lite.... haha!
  • skräpsmulan

Hej!
    Jag skulle vilja beställa klänningar till mina tärnor från Kina. Har tittat på Millys hemsida o de ser superfina ut trots att de är så billiga! Har också läst i denna tråden att de flesta av de som beställt sin brudklänning därifrån har varit väldigt nöjda. Så jag undrar:

1: Har någon beställt tärnklänningar från Milly eller annat kinesiskt företag (i så fall vilket)? Hur blev resultatet? Gärna bild! : )

2: Oavsettt om det är klänning till bruden eller tärnorna, har någon "uppgraderat" sitt plagg till silk istället för taft eller satin?

3: Är det tillräckligt fint med satin eller taft, eller bör man betala extra för silk?

Hoppas någon har erfarenhet av detta. Tack så länge! 

• Callie
    1700tal skrev 2011-06-23 16:29:08 följande:

Callie - låter som du har läget under kontroll!

Får jag bara fråga om det här med din tandblekning... Bleker du på nätterna oxå? Hur många nätter?

Ja, det var riktigt gruvligt med mina ilningar. Eller det var ju inga ilningar. NU har jag ilningar, 3 dagar efter behandlingen. Det var högklassig regelrätt tandvärk och inget annat. As in, inte äta eller dricka nåt, inte prata på hela dagen för varje gång jag öppnade munnen så högg det i tänderna. Suck och usch och fy. Men skam den som ger sig!

Hm, blev ditt tandkött permanent förstört av en för hård borste? Oj! Kan förstå vad du menar för mitt tandkött tar oxå stryk av hårda borstar men förstört för gott? Drog det sig tillbaka?

När jag blekte mina tänder så gjorde jag det under två veckor, tog lite paus någon natt. Dels för att jag sov dåligt och kände att krämen åkte ut och låg och oroade mig för att tandköttet skulle förstöras och göra ont dagen efter. Och sen tyckte jag det kändes så obehagligt när tänderna upplevdes så porösa, vågade knappt äta. Så jag körde nog varannan dag ungefär i två veckor.

Jag upplevde inget av det du skriver, eller jo lite isning kände jag ju men det var inte alls farligt. Trodde det skulle vara tio gånger mer!

Japp, enligt tandhygienisten är tandköttet förstört för gott, det kommer aldrig dra sig ner igen och det känns jättetråkigt. Tur att det inte syns.
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-23 16:49:50 följande:
    Hahaha, herr toyboy får ett ansikte! Det ser jag fram emot!

Ja, skapligt billigt tycker jag. Skorna gick på 2 pix så det väger ju upp lite.... haha!
    Japp, Mr toyboy blir snart verklig! Hm, skor har vi inte ens tänkt på. Det tar vi sen.
    skräpsmulan skrev 2011-06-23 16:54:24 följande:
    Hej!
    Jag skulle vilja beställa klänningar till mina tärnor från Kina. Har tittat på Millys hemsida o de ser superfina ut trots att de är så billiga! Har också läst i denna tråden att de flesta av de som beställt sin brudklänning därifrån har varit väldigt nöjda. Så jag undrar:

1: Har någon beställt tärnklänningar från Milly eller annat kinesiskt företag (i så fall vilket)? Hur blev resultatet? Gärna bild! : )

2: Oavsettt om det är klänning till bruden eller tärnorna, har någon "uppgraderat" sitt plagg till silk istället för taft eller satin?

3: Är det tillräckligt fint med satin eller taft, eller bör man betala extra för silk?

Hoppas någon har erfarenhet av detta. Tack så länge! 
    Kan ju svara på 2 och 3.

2. Jag har uppgraderat till silk taffeta (bild finns i galleriet, den översta fluffmodellen). Vad jag vet så är jag den enda som gjort det.

3. Det är väl en fråga om förväntningar, tycke och smak. Jag syr mkt själv, älskar tyger och gillar när kläder har det rätta "fallet". Bör tilläggas att alla klänningar jag har sett och provat i svenska butiker (i typ 8-15 000 krsklassen) har samtliga varit i polyester. Så om klänningarna i sverige för 15 000 kr är tillräckligt fina för dig, då kan du gott "nöja" dig med polyester. Om du sen vill lyxa till det och skapa en klänningarnas rolls royce, då kan du uppgradera till silke. Jag tycker det var värt varenda krona, tyget är magnifikt!! Har även tygprover hemma på millys sidenorganza, sidenchiffong, sidensatin och sidenfoder. Chiffongen är den enda jag inte ser skillnad på, de andra är underbara! Men det är jag det...
  • sasssyy

ooookej.. datum är satt.. och ändrat.. och satt igen........men nu är vigselförättaren bokad och planeringen i full fart... inget blir som folk runt omkring oss tror och det blir iNTE som vi tänkte från början, men det blir VÅRAT bröllop och det är vår dröm.....

Återkommer med mer fakta så fort jag beställt klänningen för det lär jag ju göra "för tidigt" iaf ha ha.. blir ju så inspirerad av er töser här.........men det ska bara bli en klänning.. men det är ju det där med storlek som oroar mig. jag har gått ner 13 kg och på byxor har jag tappat från strl 48-50 till... tja... typ 44 (iaf på Cubus brallor) när det gäller jeans har jag gått från 52 till 46.... men enligt måtten har jag inte minskat så särskilt mycket så jag fattar inget...... kan inte på något vis ens gissa mig till vad för storlek jag kommer att ha vid "den tidpunkten" ens om jag har en regelbunden viktminskning på säg 0,5 kg/vecka.....gaaaaaaaah... Men men.. får väl försöka hålla mig med att beställa in i det sista *suck* om jag kan..

• 120530

Nu har jag äntligen kommit hem från jobbet, fått mitt paket och blivit fotograferad. Jag är jättenöjd med båda, speciellt boleron.

Den satt perfekt, var mjuk och gosig utan att vara tung, det kändes knappt att man hade den på sig, Jag vill ju ha en nätt och öppen bolero eftersom det är över brösten som min klänning är finast. 

• NewYorkBrud
    1700tal skrev 2011-06-23 15:23:59 följande:
    Jag skulle ta det som de föreslår. Taft är tunt, matt och prassligt, lite stelt och blev väldigt snyggt att drapera och osv. Om du tittar i mitt galleri så är min första klänning (den längst ner) i polyestertaft (det är alltid polyester om du inte ber om siden särskilt) och den sista/översta i galleriet (som är lite mörkare/champagne) är i sidentaft. Alternativet är oftast satin som är mkt tjockare och glansigare (upplevs ofta som lite tyngre och "lyxigare" medan taft känns lättare och "modernare") och svårade att drapera eftersom det är så tjockt. Att drapera satin kan bli bylsigt.

Skulle nog ta taft om jag var du. Och om din kinatillverkare har det och om du har några extra kronor att lägga på det, då skulle jag välja äkta sidentaft. Polyester är ju konstgjort och blir lite klibbigt när det är varmt (tycker jag) medan siden är världsbäst jämt. Värmer när det är kallt och är sååå svalt och skönt när det är varmt.
    TACK för ett toppensvar, som vanligt!!! =)
  • 120530

Ursäkta att bilderna blir gigantiska, kan inte komma på hur man förminskar dem! Jackan var jag också nöjd med. Den var väldigt varm och lite väl fluffig, men jag har ju bara tänkt ha på den om jag är ute tex när man går ifrån frissan till bilen, om vi ska ta något kort ute och på vägen hem. Att den är varm känns nog bättre i februari än nu Glad

• Callie

Emma F: Vad fin den var! Såg väldigt varm och gosig ut också. Gillas!!

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!